Skip to content

מעוררי עניין: אירועי עיצוב, אדריכלות ואופנה

אחד בבת ים (התחלות בנייה) ושניים בתל אביב (תצוגת אופנת רחוב בשינקין ומסכות ברוטשילד). אירועים מומלצים לשבוע הנוכחי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התחלות בנייה – שיחה בין פדריקה בואטי וג'וזף רדווד מרטינז על חוסר שלמות הכרחית

מתוך פרויקט התחלות בנייה של ג'וזף רדווד רודריגז. צילום: ג'וזף רדווד רודריגז
מתוך פרויקט התחלות בנייה של ג'וזף רדווד רודריגז. צילום: ג'וזף רדווד רודריגז

מובי – מוזיאוני בת ים מארחים ביום רביעי הקרוב מפגש בין פדריקה בואטי, חוקרת וכותבת גרמניה לבין ג'וזף רדווד מרטינז, אמן וכותב אמריקאי. במפגש ישוחחו השניים על פרויקט התחלות בנייה של רדווד.

רדווד עובד בימים אלה על פרויקט התחלות בנייה שעוסק בבנייה מתמשכת וחוסר שלמות מכוונות בסביבה בנויה. הפרויקט מתרכז במשמעויות התרבותיות, הפוליטיות והסביבתיות של מבני מגורים עכשוויים הנבנים, מתוך בחירה מודעות, בשיטות המאריכות את הבניה בשנים רבות, לעתים אף דורות. בישראל, בה אחוז גבוה מאוד של התחלות בניה ביחס לאוכלוסיה, בחינה של המימד החברתי והאסתטי שלהן מאפשרת הצצה למציאות שכמעט אינה נחקרת במסגרת השיח האדריכלי.

המפגש מתקיים במסגרת "מילים\דברים – סדרת מפגשים מאחורי הקלעים של האמנות: יצירות, תערוכות, מחשבות". יום רביעי (28.11.2012) בשעה 20:00 במובי – מוזיאוני בת ים, רחוב סטרומה 6, בת ים. 

שינקין חוזר – אירוע פתיחת רחוב שינקין המחודש

כרזת חנוכת רחוב שינקין המחודשביום שישי (30 בנובמבר 2012) בין השעות 15:00 – 11:00, תקיים עיריית תל-אביב-יפו אירוע בהנחייתו של ג'ייסון דנינו הולט לחנוכתו של רחוב שיינקין המחודש. הרחוב עבר לאחרונה שיפוץ מסיבי: כביש האספלט הוחלף בלבנים משתלבות המשוות תחושה של מדרחוב והמדרכות המתפוררות שופצו ונוקו.

במרכז האירוע תתקיים תצוגת אופנת רחוב בהצדעה לאופנה של שיינקין על מסלול באורך 60 מטרים – המסלול הארוך ביותר שהיה עד כה בישראל. תצוגת האופנה תיערך בשני סבבים במהלכם יציגו המעצבים וחנויות האופנה שלאורך רחוב שיינקין ובוגרי האקדמיות לעיצוב מערכות לבוש שונות. למעלה מעשרים דוגמנים ודוגמניות ישתתפו בתצוגה. על האיפור אמון בית הספר לאיפור עדה לזורגן ועל עיצוב השיער – אבי פדידה.

בתוכנית האמנותית: הופעות של להקות טרי פויזן ומונטי-פיורי, תזמורת התהלוכה בלקן במחסן, מופעי רחוב, ועמדת תיקלוט של "קול הקמפוס" 106FM עם מיטב שדרני התחנה.

שיח גלריה בתערוכה "המסכה שבינינו" בגלריה ללימודי אפריקה

מסכה מתוך התערוכה. צילום: ארנן רותם. תודה לאוסף פרטי של קבוצת לגה, הרפובליקה הדמוקטית של קונגו שתרמה את המסכה לצורך התערוכה.
מסכה מתוך התערוכה. צילום: ארנן רותם. תודה לאוסף פרטי של קבוצת לגה, הרפובליקה הדמוקטית של קונגו שתרמה את המסכה לצורך התערוכה.

תערוכת "המסכה שבינינו" בגלריה ללימודי אפריקה מציגה מגוון עצום של מסכות שמייצגות טקסים מתרבויות שונות מכל רחבי אפריקה. השימוש במסכות ביבשת אפריקה קשור בעיקר לטקסי מעבר כגון נישואים, לתהליך החניכה לגבריות ולטקסי קבורה.

ביום שישי הקרוב יתקיים שיח גלריה בתערוכה עם האוצרת עידית טולידאנו, על הניסיון להבין מהו סוד עוצמתה של המסכה שהפך אותה לתופעה אוניברסאלית ומה יש בה שהופך אותה לסוכן חברתי כל כך חיוני בשלבים מהותיים של חברות רבות.

יום שישי (30.11.2012) בשעה 11:00, בגלריה ללימודי אפריקה ע"ש ד"ר תמר גולן, שדרות רוטשילד 46, קומה 22 במגדלי אלרוב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן