Skip to content

פרץ לבית בפתחת שלום, דקר אשה ונורה ע"י כוח צה"ל

אלמוני חדר הבוקר לבית במושב שדי אברהם, דקר אישה והיא הניסה אותו. הוא נורה על ידי צה"ל ומת מפצעיו. בצה"ל מתייחסים לכך כאל אירוע חבלני אבל המשטרה טוענת כי מדובר באירוע פלילי. בצפון הארץ נורו מספר יריות לעבר רכב צבאי ברמת הגולן - בצה"ל מעריכים כי זהו ירי טועה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוח צה"ל ירה הבוקר (שני) לעבר מחבל/פורץ שפרץ לבית במושב שדי אברהם בפתחת שלום (בחבל אשכול) בגבול מצרים והרגו. בתקרית נפצעה קלות אישה שהייתה בבית עם ארבעת ילדיה. היא הצליחה להכות את התוקף ולהניסו מביתה. צה"ל ומשטרת ישראל חוקרים את האירוע ולא ברור אם הפורץ חדר לישראל מרצועת עזה או שהגיע מסיני. 

הפורץ לא נשא עליו תעודות או מסמכים מזהים. בעוד שבמשטרה מתייחסים לאירוע כפריצה, בצה"ל קיימת הערכה כי מדובר בפיגוע חבלני. עוד נמסר מצה"ל, כי הירי לעבר האדם בוצע לאחר שסיכן את חיילי הכוח שדלק אחריו.

הבוקר הגיע החשוד לבית ביישוב, פרץ לתוכו ודקר ופצע קלות אישה. ארבעת ילדיה של האישה היו באותו זמן בבית. היא גברה עליו והוא נמלט. כוח צה"ל הוזעק למקום ואיתר את החשוד באחת החממות ביישוב. בשלב זה בוצע לעברו נוהל מעצר חשוד, שבמהלכו נורה הפורץ, נפצע קשה וזמן קצר לאחר מכן מת מפצעיו. מאוחר יותר זיהו גששי הצבא חדירה על גבי "ציר הוברס" המקיף את הרצועה. עקבות הנעליים שזוהו מתאימות לנעלי החשוד, שהשאיר אחריו חפצים המעלים חשד כי הוא האדם שנורה ונהרג.

החממות של שדי אברהם אליהם נמלט המחבל (צילום: רווית, ויקימדיה)
החממות של שדי אברהם אליהם נמלט המחבל (צילום: רווית, ויקימדיה)

סמיכותו של המושב לגבול המצרי מגבירה את ערנות צה"ל לגביו מחשש  לאפשרות של פיגוע טרור בידי גורמי טרור מחצי האי סיני. היישוב עצמו ספג פגיעות של רקטות מרצועת עזה בעת מבצע "עמוד ענן". הוא הוקם במסגרת גוש ישובים בחבל שלום שבמועצה האזורית אשכול, לאחר הסכם השלום עם מצרים. משפחות היישוב מתקיימות ברובן מגידולים חקלאיים. 

מוקדם יותר אמש, סמוך לשעה 22:00, נורו מספר יריות לעבר כוח צה"ל שנע על גבול ישראל-סוריה באזור קונטרה במרכז הרמה. לא היו נפגעים ובצה"ל מעריכים כי הוא הנו ירי טועה על רקע הקרבות בין הצבא הסורי והמורדים בשטח סוריה.  

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן