Skip to content

יותר מעשרה מפגינים נעצרו בהפגנה על פירוק מאהל התקווה מול עיריית ת"א. יגאל רמב"ם הובהל לבי"ח איכילוב

סתיו שפיר סירבה לחתום על שחרור בהגבלות לאחר שנעצרה בבוקר, בעת פינוי המאהל, ושוחררה הערב ללא תנאים מגבילים. מאות מפגינים מול עיריית ת"א מחו ותבעו צדק. המשטרה ביצעה יותר מעשרה מעצרים. יגאל רמב"ם הובהל לבית החולים איכילוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות מפגינים מחו נגד פינוי המאהל ודרשו לשחרר את העצורים. הם קראו מול העירייה: "לעצור את חולדאי". המשטרה עצרה עד כה יותר מעשרה מפגינים. סתיו שפיר שוחררה הערב ללא תנאים מגבילים, בניגוד לעמדת המשטרה

מאת אליק מאור

כמה מאות מפגינים מחו היום עם מגפונים וכרזות מול עיריית תל אביב יפו. הם זעקו נגד פירוק מאהל התקווה הבוקר ומעצרם של חלק מהמפונים. המוחים קראו במגפונים: "חולדאי ראש העיר, נעשה לך תחריר". בינתיים נעצרו יותר מעשרה מפגינים, בהם פעילי המחאה יגאל רמב"ם, משה מנקין, נילי לרנר, הצלמת קלאודיה לוי,  ושמעון וענונו ורבים נוספים. יגאל רמב"ם נלקח בהמשך לבית חולים איכילוב. לטענת המפגינים, הוא הוכה על ידי המשטרה. המשטרה: רמב"ם חש בלבו ונלקח למיון.

יגאל רמב"ם נלקח למעצר והובהל לאיכילוב (צילום: רפי מיכאלי)

מבית החולים נמסר, כי הוא הובהל למיון כירורגי  שם הוא נבדק. דוברות בית החולים ציינה, שהוא הגיע עם חבלות ומצבו קל. לשאלת מגפון האם יש בעיות כלשהן בלבו, ענו בדוברות שלהם לא ידוע על בעיות כלשהן בלבו או בלחץ הדם. רמב"ם חוגג היום את יום הולדתו ה-34. הוא יאלץ כנראה לחגוג אותו במיון ולאחר מכן במעצר.

מעצר בהפגנה מול עיריית ת"א (צילום: רפי מיכאלי)

סתיו שפיר שוחררה הערב ללא תנאים מגבילים, למרות בקשת המשטרה לעוצרה. עו"ד סיגלית רפאלוב שיצגה את סתיו ותייצג את עצורי ההפגנה, הציגה לפני בית המשפט צילומים ממקום מעצרה של סתיו וטענה שהמעצר היה מעצר שווא, ללא סיבה מוצדקת. בית המשפט הורה לשחרר את שפיר מיידית וללא תנאים.

מפגינים ומניפים כרזות מול עיריית ת"א (צילום: דן חיימוביץ)

שלושה מעצורי הבוקר, שנעצרו על ידי משטרת ישראל בעת פירוק מאהל התקווה בגן התקווה בתל אביב, שוחררו. שניים מהם, איציק אמסלם ולואיז שמרס, בתנאים מגבילים, המורים להם לא להתקרב לגן התקווה למשך 30 יום, וליטל בר ששוחררה לא שום תנאי, היות שהוכח כי מעצרה היה נטול בסיס. על פי עצתה של עורכת הדין סיגלית רפאלוב המייצגת את העצורים, סירבה סתיו שפיר לחתום על  שחרור בתנאים מגבילים ולכן הובאה לפני שופט מעצרים.

"אין לי שמץ של הבנה מדוע  נעצרו ועוכבו כל הארבעה," אמרה רפאלוב. "מסיבות שאינן קשורות בתנאי השחרור, שני המעוכבים הסכימו לחתום על צו משטרתי בערבות אישית, המורה להם לא להתקרב לגן התקווה. את ליטל בר שיחררה המשטרה לאחר שהתברר בוודאות, על פי הצילומים, שאין עילה למעצרה. סתיו, על פי עצתי, הגיעה לשופט מעצרים לבדיקת נסיבות המעצר."

–  אם לא היו נסיבות ממשיות למעצר הארבעה, מדוע הם נעצרו?

רפאלוב: "לדעתי, המשטרה פעלה על פי רשימה שבידיה, בלי קשר לנסיבות ולסיבות. פשוט עצרו וזהו. אני מקווה שהשופט יבקש מהמשטרה את סיבותיה והעילות החוקיות למעצרים אלו, כי לי לא ענו במשטרה."

2 Comments

  1. אלון שרף
    16 בינואר 2012 @ 4:29

    הפגנת זעם על פינוי מאהל התקווה http://on.fb.me/wPTSFG

  2. עמית
    15 בינואר 2012 @ 20:38

    היי,
    אשמח אם תוכל לכתוב בגלוי את שם המקום – נשמח לדעת איזה מקום מקבל ממני כסף ומתנהג ככה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן