Skip to content

קבלו את אקס פקטור: התגעגעתם לתחרות שירה?

תחרויות הכשרונות בטלוויזיה עולות מדרגה עם רכישת פורמט נוסף על ידי חברת רשת (ערוץ 2). הפעם, אקס פקטור: תחרות כשרונות במוסיקה. ברשת מדברים על "חדשנות". אז מה היה /יהיה לנו? כוכב נולד, רוקדים עם כוכבים, דה וויס, ועכשיו אקס פקטור וסליחה, כי בטח שכחנו משהו... אה, גם בית ספר למוסיקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עוד אתגור לאוזן המוסיקלית ולתרבות הרייטינג מצפה לנו בדמותה של התכנית החדשה. חברת רשת הודיעה על התחלת תהליך ליהוק השופטים לאקס פקטור ישראל, לאחר שרכשה את זכויות ההפקה והשידור של תוכנית הכישרונות מידי פרימנטל מדיה העולמית. השופטים מגיעים מכל עולמות הבמה, ולא רק מתחום השירה.

לוגו אקס פקטור (ויקיפדיה)

רשת מתכננת להעלות את אקס פקטור לשידור במהלך שנת 2013, כעוד נדבך בסוגת הבידור של החברה הכוללת את THE VOICE, המירוץ למיליון ואף הישרדות, שנחטפה מתחת לאפו של ערוץ 10.

ארז בן הרוש, סמנכ"ל התכניות, ברשת אמר כי הרכישה היא חלק ממאמץ להביא למסך "חדשנות גדולה הן בתחום היצירה הישראלית המקורית והן בתחומי הבידור והריאליטי". לדבריו, הפכה אקס פקטור  למותג חשוב בעולם. "אקס פקטור מחפשת את אותו כוכב, זה שיש לו גם את הדבר הנוסף, את 'הבייגלה' על הראש, שהופך אותו ל-אקס פקטור".

ואנחנו תוהים מה בדיוק עושים בדה וויס ובכוכב נולד. מה שבטוח, התחרויות המוסיקליות מאיימות על תכניות האוכל. תחרויות שיש בהן הדחות, קצת דאחקות על חשבון המשתתפים והמלכת מלכים ליום אחד, שיהפכו לחלק מתרבות הסלב הפושה במקומותינו.

סיימון קאוול (ויקימדיה)

ג'יימי לין, סגן נשיא בכיר בפרימנטל באירופה, אסיה והמזרח התיכון אמר, כי התכנית חיפשה במשך זמן רב שותף מתאים להפקתה ושידורה בישראל. "רשת נבחרה על ידינו כשותפה המובילה בזכות יכולות ההפקה ובניית המותג שלה. אנחנו בטוחים שיחד, רשת ופרימנטל, נהפוך את אקס פקטור לתכנית מובילה לצעירים אוהבי מוסיקה".

אקס פקטור פותחה בבריטניה על ידי חברת סייקו שנמצאת בבעלות סיימון קאוול ו-SONY MUSIC העולמית והיא עוסקת בחיפוש אחר הכישרון הבא בעולם המוסיקה. התכנית החלה את שידוריה בספטמבר 2004 והיא בנויה מחמישה שלבים: אודישנים מול רשת ומפיקי התוכנית, אודישנים מול השופטים, מחנה אימונים, ביקור בית בבתי המתמודדים ושלב ההופעות החיות. אקס פקטור שודרה לראשונה בבריטניה על ידי ITV שהיא שותפה של רשת בחברת פיתוח והפקת הפורמטים שהוקמה לאחרונה על ידי שתי החברות בישראל.

סיימון קאוול הוא מהדמויות הטלוויזיוניות המוכרות ביותר בעולם. קאוול , מפיק מוסיקה וטלוויזיה נודע, בעיקר בזכות הפורמטים לגילוי כישרונות אותם פיתח ובהם הוא משתתף באנגליה ובארה"ב. קאוול היה ה"איש הרע" של אמריקן איידול – ה"כוכב נולד" של ארה"ב, ופרש מן התכנית. בארה"ב תשתלב בריטני ספירס כשופטת באקס פקטור המשודרת על ידי רשת FOX .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן