Skip to content

במפלגת "עצמאות" מנסים להתגבר על ההלם

במפלגה סירבו לפרט אם קיימת כוונה להשתלב במפלגות פוליטיות אחרות, אולם חברי "עצמאות" יודעים שהדבר היחיד שיכול להציל אותם הוא קרש הצלה פוליטי בדמות רשימה שתסכים לקלוט אותם - תמורת הנדוניה של המימון המפלגתי המגיע לסיעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במפלגת "העצמאות", שבראשה עמד אהוד ברק, קיבלו בתדהמה את החלטתו לפרוש מהחיים הפוליטיים. רק השר שלום שמחון היה שותף, במידה מסוימת, להתלבטויותיו של השר ברק. שאר חברי הסיעה לא ידעו דבר וחצי דבר.

האתר המיותם של מפלגת העצמאות היום
האתר המיותם של מפלגת העצמאות היום

בהודעה קצרה שפרסם דובר "עצמאות" נאמר, כי חברי הסיעה נפגשו היום במשרד הביטחון בעקבות הודעתו של ברק על פרישתו מהחיים הפוליטיים וכי "סוכם כי השר שלום שמחון יוביל את המגעים הפוליטיים בעקבות פרישת ברק". עוד נמסר, כי "לאחר הפגישה נמסר כי מפלגת העצמאות בוחנת היבטים שונים ונמסר כי כל האפשרויות פתוחות".

הודעתו של ברק הפתיעה במיוחד לנוכח העלייה שניבאו הסקרים לאחרונה למפלגת "עצמאות", כנראה גם בגלל מבצע "עמוד ענן", שאותו הוביל ברק כשר ביטחון. בכמה מן הסקרים ניבאו למפלגה שלושה ואפילו ארבעה מנדטים ועתה יודעים במפלגה זו כי המאמצים לעבור את אחוז החסימה ירדו לטמיון. חברי הסיעה חשו היום עלבון צורב. בסביבתו של אחד מהם אפילו נאמר במרירות: "אהוד ברח שוב. מי שאמר זאת – ידע על מה הוא מדבר. הלכנו אחריו. עזבנו את מפלגת העבודה, והוא הפקיר אותנו".

במפלגה סירבו לפרט אם קיימת כוונה להשתלב במפלגות פוליטיות אחרות, אולם האפשרות העיקרית הנבחנת ברצינות היא לבדוק האם אפשר ללכת עם אחת הרשימות המתמודדות לכנסת שתשמש לחברי הכנסת של "עצמאות" קרש הצלה – תמורת הנדוניה של המימון המפלגתי המגיע לסיעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן