Skip to content

חאלד משעל הביע תמיכה בפניית אבו מאזן לאו"ם

תמיכתו הגלויה של משעל בעבאס מהווה תמיכה לא רשמית של ארגון החמאס באבו מאזן, בניגוד לעמדה של ההנהגה הרשמית ששוללת כל הכרה בישראל גם בגבולות 48'
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוכנות הידיעות הרשמית של הרשות הפלסטינית וואפה מפרסמת היום (שלישי), כי בכיר בחמאס, ראש הלשכה המדינית לשעבר, חאלד משעל, התקשר אתמול לאבו מאזן, נשיא הרשות הפלסטינית, ומסר לו כי הוא תומך בפנייתו הצפויה לאו"ם ביום רביעי הקרוב. בפנייה יבקש אבו מאזן להכיר במדינת פלסטין שבירתה ירושלים המזרחית כחברה שלא מן המניין באו"ם. תמיכתו הרשמית של משעל מציבה למעשה את החמאס מאחורי עבאס בפנייה זו לאו"ם.

קבלת פלסטין כחברה שלא מן המניין באו"ם תקבע למעשה את הרשות הפלסטינית כמדינה המוכרת על ידי  מדינות העולם ותהווה תשובה לטענות ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן, כי אבו מאזן איננו "פרטנר" ראוי למשא ומתן על כינון הסכמי הבנה ושלום.

חאלד משעל (צילום: 20 minutos, ויקימדיה)
חיזוק לאבו מאזן. חאלד משעל (צילום: 20 minutos, ויקימדיה)

"תמיכתו של משעל מוכיחה את גמישות החמאס לקבל את מהלכיו של אבו מאזן  כפי שלא נראתה בעבר", מציין הפרשן הפוליטי של סוכנות מען הפלסטינית, האני חביב. החמאס יצטרך להסביר את התמיכה הזו באבו מאזן כנגד העובדה שבשבת האחרונה  נאם מנהיג בכיר בחמאס, מחמוד א-זהאר והפציר באבו מאזן לא לנסוע לניו יורק ולהגיש את הפנייה לאו"ם. "פניית עבס לאו"ם תהווה הכרה רשמית של הפלסטינים במדינת ישראל בגבולות 1948", אמר א-זהאר.

לדברי הסוכנות' משעל חיזק את אבו מאזן ואמר כי מהלכיו הפוליטיים נדרשים "לאור האטמוספרה החיובית שנוצרה לאחר ניצחון החמאס במלחמת שמונת הימים  בעזה".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן