Skip to content

עמיר בניון נוגע בשמים

באלבומו החדש, "עץ על מים", ממריא עמיר בניון לשיאים חדשים. אולי כי אינו עוסק בפוליטיקה ובהסתה נגד השמאל ונגד מחנה השלום, אלא בחיים עצמם > ציון 9 זוהר מלאכי / דו"ח המבקרת  "עץ על מים לא יכול בלי שורש לא נוגע הוא לא שבע/ מתמלא ולא חדש אז איפה זה כואב/ אני לא מוצא אני […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באלבומו החדש, "עץ על מים", ממריא עמיר בניון לשיאים חדשים. אולי כי אינו עוסק בפוליטיקה ובהסתה נגד השמאל ונגד מחנה השלום, אלא בחיים עצמם > ציון 9

זוהר מלאכי / דו"ח המבקרת 

"עץ על מים לא יכול בלי שורש לא נוגע הוא לא שבע/ מתמלא ולא חדש אז איפה זה כואב/ אני לא מוצא אני לא מוצא/ עץ על מים כמה שרווה קמל/ צומח כמו צעקה נבלעת במים מתמלא ולא חדל/ אז איפה ובוער אני לא מוצא אני לא מוצא" ("עץ על מים", עמיר בניון, 2012).

לאחר תשעה אלבומים שבהם כתב, הלחין ושר, יוצא עמיר בניון באלבום עשירי, "עץ על מים", ובו הוא מבצע גם שירים של אחרים, בהם של נעמי שמר וגם של רעייתו מרים.

"אני פוחד שלא נשאר בי שום דבר". בניון

באלבום החדש לא תשמעו שירי מחאה או אזכורים לתקופה הסוערת שעוברת על המדינה. וגם לא הסתה נגד השמאל ומחנה השלום. תשמעו 13 שירים, שבהם ניתן לקלוט את ריבוי הפנים ביצירתו של עמיר בניון – בעיבוד ובהפקה מוזיקלית שלו ושל ליאור שושן ואודי תורגמן.

ב"עץ על מים" מציב עמיר בניון רף גבוה מבחינת הטקסט – ומצליח לעמוד בכך. בין היתר הוא מעניק פרשנות חדשה ומעניינת ל"כמו חצב", שכתבה והלחינה נעמי שמר (בביצוע יהורם גאון).

וכך גם בשירים שכתב – "אם אשכחך אהובתי", שיר אהבה אולטימטיבי ו"שיר מולדת", ששניהם עתידים לחרוך את תחנות הרדיו. "עד מתי" הוא שיר קצבי וחופר, עם רצון וערגה לדעת מה תכלית העולם.

עטיפת האלבום "עץ על מים"

 חותם את האלבום השיר "אם יש לך רגע", בלדה מרגשת שבה שר בניון: "אין לי מה לומר עכשיו מרע ועד טוב", כשהוא רומז לדברי הרמב"ם, שכאשר באמת מבינים משהו, חשים הזדהות עמוקה איתו – ואז אין יותר מה לומר.

"אם יש לך רגע אז תקשיבי כי אני רוצה לומר שאין לי מה לומר/ אם יש לך רגע זה תביטי בי אני פוחד שלא נשאר בי שום דבר/ אם את זוכרת מה שמזמן היה לו ערך אז בוודאי אז תזכרי אותי/ אם רק היית יודעת מה עובר על איש בלי דעת אז היה סיכוי שתביני אותי/ אם יש לך רגע אז תקשיבי טוב כי אין לי מה לומר עכשיו בכלל מרע ועד טוב/ אם עוד הגשם מרגש אותך בעצם את תמיד רצית שמשהו ישטוף הכול/ אם את זוכרת מה שמזמן היה לו ערך בוודאי שום זיכרון לא ייפול/ אם יש לך רגע אז תקשיבי טוב כי אין לי מה לומר עכשיו בכלל מרע ועד טוב/ אם יש לך רגע אז תקשיבי טוב כי אין לי מה לומר עכשיו בכלל מרע ועד טוב" ("אם יש לך רגע", עמיר בניון, 2012).

אבל ההבנה היא פתח לשאלות חדשות, מה שמוביל אותו שוב לא לדעת. עמיר מבין שיש בעולם תבונה גדולה ממנו – והוא רוצה ללמוד אותה. חוסר הידע, מבחינתו, הוא מקור גואל. מבולבלים? תקשיבו לאלבום היפהפה הזה – ותבינו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן