Skip to content

נוחי דנקנר נחקר בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך

יו"ר אי.די.בי, נוחי דנקנר, נחקר בחשד לתרמית בנוגע להנפקת מניות ואופציות של אי.די.בי בפברואר השנה, בהיקף של 321 מיליון שקל. דרכונו נלקח ונאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים בפרשה. כמו כן נאסרה יציאתו מהארץ. דנקנר: "מכבד את הליך הבדיקה ויש לי אמון מלא ברשות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נוחי דנקנר, יו"ר אי.די. בי חברה לאחזקות, נחקר ברשות לניירות ערך ושוחרר בתנאים מגבילים, בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך ועבירות נוספות, הנוגעות להנפקת המניות וכתבי האופציה שבוצעה על ידי החברה ביום 23 בפברואר השנה. כך נמסר היום בהודעת החברה לבורסה.

על פי החלטת בית משפט השלום בת"א, דנקנר יתייצב לחקירה בכל מועד שיידרש, לא יצור קשר ישיר או עקיף עם מי מהמעורבים בפרשה הנחקרת בנוגע לפרשה, וישהה בתנאי "מעצר בית" עד ליום 29 בנובמבר. להבטחת תנאי השחרור יוחזק דרכונו של החשוד בידי המבקשת (מדינת ישראל) למשך 180 יום. נאסר עליו לצאת מהארץ והוצא נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 180 יום. הוא יחתום על ערבות עצמית בסך מיליון שקל ויפקיד ערבות בנקאית בסך ששה מיליון שקל. איסור פרסום הוטל על שמו של חשוד נוסף בפרשה.

דנקנר נחקר בחשד לחמישה סעיפי אישום: חשד לתרמית בניירות ערך, חשד לעבירת דיווח על פי חוק לניירות ערך, חשד לקבלת דבר במרמה, חשד למרמה והפרת אמונים בתאגיד וחשד להלבנת הון.

נוחי דנקנר (צילום: טלי קצורין)

בתגובה מסר דנקנר, כי "מתקיימת בדיקה של הרשות לניירות ערך. אני מכבד את הליך הבדיקה ויש לי אמון מלא ברשות. אני משוכנע כי יתברר במהרה שכל פעילותי בכל נושא שהוא – היתה והינה תמיד חוקית ובוצעה ביושר וללא דופי".

הנפקת יתר

לקראת סוף חודש פברואר השנה השלימה אי.די.בי הנפקת מניות ואופציות בהיקף של כ-321 מיליון שקל. ההנפקה שהיתה מוצלחת עם ביקושי יתר, בוצעה במטרה להגדיל את קופת המזומנים של אי.די.בי, כדי שתוכל לעמוד בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי אג"ח של אי.די.בי פיתוח.

מעריכים, כי ההנפקה עם ביקושי יתר היא שעוררה את רשות ניירות הערך לחקור – האם דנקנר לא עמד מאחורי רכישת מניות אי.די.בי על ידי מקורביו, ביום ההנפקה, כאשר מיד לאחרי ההנפקה החל שער המניות לצנוח.

מקורבים

בהנפקה השתתפו לא מעט בעלי עסקים מקורבים לדנקנר, כמו יאיר המבורגר מבעלי הראל חברה לביטוח, שלמה אליהו מבעלי אליהו ביטוח, עופר נמרודי מבעלי הכשרת היישוב ומיכאל שטראוס. דנקנר עצמו ואחותו שלי ברגמן רכשו מניות בשווי של כ-20 מיליון שקל ומשפחת לבנת רכשה גם היא מניות בסכום דומה. מניות נרכשו גם על ידי משפחת שימל ואבי פישר, שותפים של דנקנר בגנדן, בעלת השליטה באי.די.בי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן