Skip to content

לנהוג כשהסמרטפון כבוי

נהיגה תוך כדי דיבור או טיפול במיסרונים אסורה. בישראל ובארה"ב מחפשים פיתרון טכנולוגי שלא יאפשר שימוש בסמרטפון תוך כדי נהיגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נהיגה מחייבת את מלוא תשומת הלב של הנהג, משום כך חל איסור לדבר ובוודאי לסמס בשעת נהיגה אלא באמצעות דיבורית. לאחרונה נשמע שר התחבורה האמריקני, רי להוד, מאשים כי השימוש בטלפון הנייד בשעת נהיגה גורם לתוצאה הרסנית של יותר מ-3,000 הרוגים ו-400,000 נפגעים בתאונות דרכים בשנת 2010 בארה"ב.

סקר שערכה בחודש יולי האחרון חברת ביטוח הרכב הגדולה בארה"ב (State Farm Mutual Automobile Insurance) מגלה כי 48% מצעירים בגיל 18 עד 30 משתמשים בטלפון הנייד תוך כדי נהיגה. עוד מגלה הסקר, כי השימוש במדיה חברתית בנייד תוך כדי נהיגה גדל מ- 21% בשנת 2011 לכ-36% השנה, ובדיקת דוא"ל גדלה מ- 32% ל-43% השנה.

בסרט שלפנינו אפשר לראות ניסיון לעבור "טסט" במגרש נהיגה, תוך כדי קריאה וכתיבת מסרון.

יש לציין שבארה"ב רק ב-35 מדינות יש איסור על שימוש בנייד בשעת נהיגה.

כיוון אחר למניעת התופעה הוא פיתוח שעליו שוקדים באוניברסיטת קנזאס, האמור למנוע שימוש בנייד תוך כדי נהיגה. הפיתוח מזהה את מהירות הרכב ואינו מאפשר שימוש בלוח המקשים או לוח המגע החל ממהירות נמוכה. אמצעי זה יוצר כמובן בעיות חוק וחוקה (חופש האזרח וכו' בארה"ב), אבל הרחבת החקיקה והאכיפה עשויה למגר תופעה הרסנית הזו.

שברולט, יצרנית הענק האמריקנית החליטה להתחיל לשלב בכלי הרכב מתוצרתה את מערכת MyLink.

MyLink היא מערכת המתמשקת לסירי של אייפון, אולם היא גם מרכז בקרה אלקטרוני ייחודי, שבו כל נהג מגדיר את המערכת לנוחותו, כולל כיוון המושב, מראות, מזוג האוויר, מערכת השמע, דיבורית ועוד. כאשר בן משפחה או נהג אחר עולה לנהוג, הוא משנה את ההגדרות שנשמרות בזיכרון.

מסך ה- MyLink אינטואיטיבי ומזכיר במעט את מסכי הסמרטפונים המקובלים כל כך בימינו, וכך גם ההפעלה של מערכת זו. הדגמים הראשונים שיצאו בקרוב לשוק הם ספארק, סוניק וגם אימפלה.
בכך שברולט היא הראשונה המטמיעה בכלי רכב, מערכת המזכירה במראה, בצורת השימוש וביכולות שלה מכשירי טלפון ניידים המוכרים לכולם.

Siri נכנסת לכמה דגמים של שברולט, נוסף ל- Spark גם דגמי Sonic LTZ ו – Sonic RS, ותוכל להתמשק למערכת MyLink של שברולט ובתנאי שהנהג מצויד באייפון 4 ויותר (עם מערכת הפעלה iOS 6) . בכך יוכל בעל ספארק או סוניק לדבר לסירי, הרכב יבצע את בקשותיו ויוכל לאפשר לנהג להתרכז בנהיגה מבלי להסיח דעתו ולהסיט את עיניו מהסביבה והדרך.

ואלה חלק מהמשימות שיוכל הנהג לבצע בקולו בעזרת סירי :
• דיבורית לאייפון
• להפעיל את מערכת השמע, רדיו או ספריית השירים שבמכשיר האייפון, דרך מערכת השמע של הרכב.
• השמעת הודעות SMS ושליחת SMS והודעות מוקלטות לנמענים הרשומים ברשימת מספרי הטלפון בסמרטפון.
• כניסה ליומן להוספת פגישות
• סינון הפעלות ואייפון למניעת הסבת תשומת לב הנהג.
• הימנעות ממתן תשובות של סירי שמצריכות הסטת המבט לעבר המסך ( כמו קבלת תמונות, או מפה וכו' ).

השילוב של Siri Eyes Free במערכת רכבי שברולט תהפוך לנפוצה יותר עם הזמן, וזאת על מנת להתאים עצמם לדרישות השוק ודרישות הבטיחות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן