Skip to content

האלוף טל רוסו: "השינוי קיצוני, ההרתעה חזקה"

הבוקר החל אלוף פיקוד דרום בתחקיר עומק לגבי המלחמה בעזה. על המצב כיום אומר רוסו: "בשטח עצמו יש שקט מוחלט. לא ראינו את זה בשום מבצע". בעקבות הסכם הפסקת האש שונו נהלי הפתיחה באש, במסגרתם נדרש החמאס לסכל בעצמו ירי חוליות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, החל היום (שלישי) בביצוע תחקיר עומק על מבצע "עמוד ענן", עם מפקדי האוגדות וקצינים בכירים נוספים. היום התייחס רוסו להישגי צה“ל במבצע וטען כי "השינוי בעקבות המבצע הוא קיצוני. ההרתעה חזקה מאוד. ציפינו לשובל של ירי רקטות וטילים גם לאחר הסכם הפסקת האש, אך עובדה שזה לא קרה".

(צילום: דו"צ)
"בשטח עצמו יש שקט מוחלט. לא ראינו את זה בשום מבצע"(צילום: דו"צ)

להערכתו של האלוף רוסו, ”בעזה מבינים כי חמאס והג‘יהאד האסלאמי נפגעו קשה מאוד במבצע הנוכחי. בשטח עצמו יש שקט מוחלט. לא ראינו את זה בשום מבצע". רוסו ציין כי בעקבות הסכם הפסקת האש, שהושג בשבוע שעבר, שונו בפיקוד הדרום נהלי הפתיחה באש, במסגרתם נדרש החמאס לסכל בעצמו ירי חוליות. בהקשר הזה העריך האלוף רוסו, כי ”יש סיבה טובה לחמאס לרצות לסכל ירי חוליות".

בהקשר זה ציינו היום גורמי צבא בחטיבה הדרומית של אוגדת עזה, בפיקודו של אל"מ עמוס הכהן, כי התקיים דיון בנושא הוראות הפתיחה באש ונאמר לחיילים לנסות להגביל את ההתקרבות לגדר המערכת, כדי למנוע חדירות ופגיעה בגדר,

רוסו  ציין לשבח את מידת שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים שפעלו במהלך המבצע. ”הסנכרון בכל הרמות היה מעולה, כולל שב"כ, חיל האוויר, חיל הים, פיקוד העורף ואמ“ן. אם המציאות בשטח תשתנה, אנחנו יודעים היטב מה לעשות". רוסו הדגיש כי בלחימה שהייתה "לא השתמשנו בכל הכלים שעומדים לרשותנו".

האלוף התייחס לתקרית בה נהרג מחבל שחדר אתמול לפנות בוקר מחבל לבית במושב שדי אברהם, לאחר שהלך שמונה קילומטר ללא הפרעה: "אתמול היה לנו אירוע שאנחנו עוד מתחקרים ולומדים. יש לנו עוד הרבה מה ללמוד ועוד נפיק לקחים. זו סיטואציה חדשה. אבל אנחנו נדע לתת ביטחון מלא לתושבי הדרום וליישובים בסמוך לעזה".  רוסו התייחס לאפשרות שחוליית טרור כלשהי  תחליט לא לעמוד בהסכמי הפסקת האש ותירה רקטות לעבר ישראל ואמר כי "זה חלק מהמנגנונים שאנו עוסקים בהם. בשיא הכנות, אני מאמין שלחמאס יש סיבה טובה לסכל את זה. ההסדרה עוסקת גם בהתעצמות של החמאס. אחת המטרות היא לעצור את ההתעצמות הזו"

 


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן