Skip to content

58 אחוז מבעלי זכות הבחירה הצביעו ב"עבודה" עם סגירת הקלפיות

למעט פעמיים, שבהן הורתה ועדת הבחירות המרכזית של מפלגת העבודה, על הפסקת ההצבעה בקלפיות בקרית גת ובבית שמש - עברו הבחירות בסדר מופתי. תוצאות הבחירות ייוודעו מחר בבוקר, לאחר שפתקי ההצבעה ייספרו וייסרקו במשך הלילה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

58 אחוזים מבעלי זכות הבחירה במפלגת העבודה הצביעו בפריימריז של מפלגת העבודה. כך התברר עם סגירת הקלפיות בשעה 22.00. הבחירות עברו בצורה חלקה, כמעט ללא אירועים חריגים. במפלגת העבודה הביעו שביעות רצון מאחוז ההצבעה הגבוה, שהינו מהגבוהים שידעה המפלגה בשנים האחרונות.

ממטה ההסברה של מפלגת העבודה נמסר: "אחוזי ההצבעה הגבוהים מוכיחים שמפלגת העבודה היא המפלגה הדמוקרטית, הנקייה והאיכותית ביותר. כשמסתכלים על הפריימריס בליכוד לעומת אלו שראינו היום במפלגת העבודה, לציבור לא צריך להיות ספק, מי היא המפלגה שראויה לנצח גם בבחירות. במטה הוסיפו, כי הנבחרת המנצחת שתוצג מחר, תתחיל מיד לפעול ולעבוד למען ניצחון המפלגה בבחירות והחלפת השלטון".

ביום שישי, בשעה עשר בבוקר (משוער, לאחר דחייה), יימסרו התוצאות באירוע שייערך בבית ברל בכפר סבא.

במפלגת העבודה אומרים כי אחוז ההצבעה גבוה במיוחד נוכח העובדה שבשל מגבלות תקציביות קשות הנובעות מחובות עבר צומצמו מספר אתרי הקלפיות. 68 אתרי קלפיות הוצבו ברחבי הארץ (בכל אתר היו כמה קלפיות, מספרן הגיע ל-154, במספר זה כלולות גם 4 קלפיות ניידות). במפלגת העבודה היה חשש, שמיעוט הקלפיות יביא לשיעור הצבעה נמוך. למרות זאת היה שיעור ההצבעה מהגבוהים ביותר שידעה המפלגה בתקופה האחרונה.

בשל הפקת לקחים מאירועי הפריימריס בליכוד, התקיימה ההצבעה באופן ממוחשב באופן חלקי בלבד. ההצבעה התבצעה בפתקים, שייסרקו וייספרו בשיטה ממוחשבת במטה הבחירות המרכזי לאורך הלילה. ההצבעה התקיימה בכ-70 אתרי הצבעה וכ-500 קלפיות ברחבי הארץ מקרית שמונה בצפון ועד לאילת בדרום.

פעמיים הורתה ועדת הבחירות המרכזית, בפריימריז של מפלגת העבודה, על הפסקת ההצבעה בקלפי. בפעם הראשונה זה קרה בקרית גת, לאחר שחוקר פרטי מטעם המפלגה גילה כי טפסים ריקים הוצאו אל מחוץ לקלפי. לקראת ערב הפסיקה ועדת הבחירות של "העבודה" את ההצבעה, בקלפי בבית שמש, לאחר שראש ועדת הקלפי התלונן כי הוכה ע"י פעיל של אחד המתמודדים. המשטרה בקריית גת עיכבה לחקירה חבר מפלגה בחשד לזיוף. חן אטמר כי המפלגה משקיעה אמצעים חסרי תקדים בהבטחת חופש ההצבעה ובמניעת כל שיבוש אפשרי של התוצאות.

יחימוביץ' מצביעה בגני התערוכה (צילום: ציפי מנשה)
יחימוביץ' מצביעה בשעות הבוקר בקלפי בגני התערוכה. (צילום: ציפי מנשה)
והיה גם כדור פורח (צילום: ציפי מנשה)
והיה גם כדור פורח (צילום: ציפי מנשה)
שלי יחימוביץ': רוצה "רשימה מאוזנת" בלי שמאל קיצוני (צילום: רפי מיכאלי)
שלי יחימוביץ': "רשימה מאוזנת" בלי שמאל קיצוני (צילום: רפי מיכאלי)
הקלפי ברחוב המסגר בת"א (צילום: שרית פרקול)
בין ותיקים לחדשים. הקלפי ברחוב המסגר בת"א (צילום: שרית פרקול)

הקרב העיקרי, גם אם רשמית אין מודים בכך, מתנהל בין מועמדיה של יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ', לבין מועמדיו של עמיר פרץ. יחימוביץ' רוצה את יצחק (בוז'י) הרצוג כמספר 2 שלה – אבל על מיקומו של הרצוג מאיים ח"כ עמיר פרץ, שיוקרתו זינקה לשחקים במהלך מבצע "עמוד ענן", בשל תיפקודן של מערכות כיפת הברזל. יחימוביץ', האומרת כי היא רוצה רשימה מאוזנת, מקדמת גם את עופר קורנפלד ואת מיכל בירן ומסתייגת ממירב מיכאלי ומיריב אופנהיימר בשל עמדותיהם השמאליות. אופנהיימר ומיכאלי, אגב, נתמכים ע"י ח"כ עמיר פרץ – שתומך גם בח"כ איתן כבל ופואד בן אליעזר.

הקרב מתנהל גם בין חברי הכנסת הוותיקים של מפלגת העבודה לבין נבחרת ה"כוכבים" שגויסה בשבועות האחרונים ע"י יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ'. למרות שעל פי הסקרים צפויה המפלגה להגדיל את כוחה ביותר מפי שניים – עדיין צפוי מאבק קשה על מיקומם של המתמודדים ברשימה.

כל בעל זכות בחירה יוכל לבחור 8-12 מועמדים מתוך 83 חברי מפלגת העבודה שהגישו מועמדות. בנוסף, תפעיל המפלגה שלוש קלפיות ניידות, שיעברו בין אתרי ההצבעה המרוחקים וינגישו אותן לציבור. לצורך הפקת האירוע נשכרו כ-900 עובדים, ביניהם מאבטחים, סדרנים, טכנאים וכן עובדים שימוקמו בחמ"ל המרכזי, לצורך מתן מענה מהיר ויעיל לכל בעיה שתתעורר.

תנועה ערה בקלפיות. הקלפי בגני התערוכה בת"א (צילום: ציפי מנשה)
עמיר פרץ : מי יהיה מספר שתיים? (צילום: ציפי מנשה)
עמיר פרץ : מי יהיה מספר שתיים? (צילום: ציפי מנשה)
הג'ינג'ים (צילום: רפי מיכאלי)
הג'ינג'ים דורשים צדק בקלפי (צילום: רפי מיכאלי)
עם תמונת אמא נינו (צילום עמית קרטס)
עם תמונת אמא נינו (צילום עמית קרטס)

במפלגת העבודה אומרים כי ננקטו צעדים רבים לצורך שמירה על חופש הבחירה. בין השאר, הוחלט כי לשמות המועמדים לא יצורפו מספרים, כדי להקשות על עשיית "דילים" נוסח ה"דילים" שנעשו בליכוד. עוד הוחלט כי תוצאות ההצבעה יפורסמו לקהל הרחב רק עבור סך הקולות ברחבי הארץ – ולא יפורסמו פילוחי ההצבעה במחוזות השונים, כדי למנוע "פיקוח" של קבלני קולות. המפלגה גם שכרה את שירותיה של חברת חקירות פרטית אשר תפקח על יום הבחירות ותוודא כי טוהר הבחירות יישמר.

תוצאות הבחירות הרשמיות יפורסמו רק מחר בבוקר, בסביבות השעה 7:00, אז גם ייערך אירוע הצגת רשימת המפלגה לכנסת, במעמד יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ בבית ברל בכפר סבא.

בתדרוך לכתבים לקראת הפריימריס ציין מזכ"ל המפלגה, חיליק בר: "אנו קוראים בכל לב ובצורה ברורה לכל חברי מפלגת העבודה להגיע לקלפיות לבחור בצורה חופשית, דמוקרטית ונקייה. אנו רוצים רשימה מעורבת ומגוונת של אנשי מפלגה ותיקים וחדשים, מבוגרים וצעירים, מתחומים שונים. אין לי ספק, כשאני רואה את הרשימה הקיצונית של הליכוד ורשימות אחרות שאין בהן בשורה, כי הרשימה שלנו תהיה הרשימה האטרקטיבית ביותר ותביא להחלפת השלטון בבחירות הארציות".

ההנחיות (צילום: שרית פרקול)
ההנחיות לטוהר הבחירות (צילום: שרית פרקול)
הדסק הדרוזי (צילום: ציפי מנשה)
הדסק הדרוזי (צילום: ציפי מנשה)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן