Skip to content

צבר ההזמנות של התעשייה האווירית הגיע ל-9 מיליארד דולר

צבר ההזמנות לא כולל את עסקת מטוסי התראה לאיטליה בסכום של כ-750 מיליון דולר ואת עסקת לוויין עמוס 6 בסכום של 195 מיליון דולר. החברה הרוויחה ברבעון השלישי 14 מיליון דולר. בתשעה החודשים שחלפו הרוויחה החברה 46 מיליון דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרווח נקי של התעשיה האווירית ברבעון השלישי של השנה הוא 14 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים שחלפו השנה הוא 46 מיליון דולר (1.9% מהמכירות), בהשוואה לסך של 82 מיליון דולר (3.1% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.

תוצאות רבעון שלישי

המכירות  הסתכמו ב-751 מיליון דולר בהשוואה ל-817 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. המכירות לייצוא מהוות 76% מסך המכירות והסתכמו בסך של 568 מיליון דולר. נתח המכירות לשוק הצבאי מהווה 72% מסך המכירות והסתכם בסך של 540 מיליון דולר.

הירידה במכירות נובעת מצמצום בהיקף הפעילות, בעיקר בשוק האזרחי, בתחום תחזוקת מנועים והסבת מטוסים וכן מעיכובים בפרויקטי פיתוח בחטיבות הצבאיות, שגרמו לדחייה בהכרה בהכנסות.

הרווח הגולמי הוא 112 מיליון דולר (14.9% מהמכירות) בהשוואה ל- 149 מיליון דולר (18.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד, קיטון בשיעור של 25%. הקיטון ברווח הגולמי נובע מירידה בפעילות בתחום הסבות מטוסים ובחלקו מהפסדים חד פעמיים בתחום יצור מכלולים בסך של 18 מיליון דולר ובתחום מטוסי מנהלים בסך של 13 מיליון דולר .

יצוין כי במהלך הרבעון נרשמה הכנסה חד פעמית בסך כ-26 מיליון דולר בגין פיצוי שהתקבל מאחד מקבלני המשנה של החברה. ברבעון מקביל אשתקד גדל הרווח עקב הורדת סיכונים בפרויקטים שהסתיימו.

הרווח מפעולות היה 24 מיליון דולר (3.2% מהמכירות) לעומת 59 מיליון דולר (7.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות המחקר הסתכמו בסך של 29 מיליון דולר (3.9% מהמכירות) בהשוואה ל-35 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (4.3% מהמכירות). הקיטון נובע ממיעוט ימי עבודה ברבעון עקב חופשות וחגים. הירידה בהיקף הוצאות המו"פ ברבעון המדווח, הינה בעיקרה עקב דחיית הוצאות המו"פ לרבעון הרביעי ואי לכך צפויה עלייה בהוצאות המו"פ ברבעון הרביעי של השנה ביחס לרבעונים קודמים.

הוצאות הפרישה המוקדמת של עובדים, ברבעון השלישי של השנה פרשו 64 עובדים לפרישה מוקדמת בעלות של 12 מיליון דולר בהשוואה ל-9 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. הפרישה המוקדמת של העובדים, שהחלה בשנת 2006 ומתבצעת בשלבים, היא חלק מתוכנית ההתייעלות של החברה.

הכנסות מימון נטו היו בסכום של 1 מיליון דולר, לעומת סך של 45 מיליון דולר הוצאות מימון נטו ברבעון המקביל אשתקד.

המיסים על הכנסה הסתכמו בסך של 12 מיליון דולר בהשוואה למיסים על הכנסה בסך של 11 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. המיסים על ההכנסה כוללים הוצאות בגין שנים קודמות בסך של 8 מיליון דולר.

הרווח נקי היה 14 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

צבר ההזמנות הגיע ל-9 מיליארד דולר, המהווה יותר משנתיים וחצי של פעילות. 86% מצבר ההזמנות מיועד למכירה ללקוחות בחו"ל. צבר ההזמנות מורכב ממגוון מוצרים ובפיזור גיאוגרפי רחב.

תזרים המזומנים השלילי מפעילות שוטפת הסתכם בסך של 285 מיליון דולר בהשוואה לתזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בסך 72 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. הירידה בתזרים המזומנים נובעת בעיקרה מקבלת מקדמות בהיקפים קטנים ביחס לרבעון המקביל אשתקד וכן בשל עיכובים בפרויקטי פיתוח שגרמו לדחייה בהכרה בהכנסות.

תוצאות תשעה חודשים

מכירות החברה הסתכמו בסך של 2.5 מיליארד דולר, בהשוואה ל- 2.6 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות לייצוא מהוות 78% מסך המכירות והסתכמו בסך של 1.9 מיליארד דולר. נתח המכירות לשוק הצבאי מהווה 74% מסך המכירות והסתכם בסך של 1.8 מיליארד דולר.

הרווח הגולמי היה 380 מיליון דולר (15.5% מהמכירות), בהשוואה ל-383 מיליון דולר (14.7% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי בתקופה מושפע מפיחות השקל, ירידה בפעילות בתחום הסבות מטוסים ומאירועים שחלקם חד פעמיים שכללו בין היתר הפסד בסך של 7 מיליון דולר בגין ביטול היתר יצוא לטורקיה על ידי משרד הביטחון, הפסדים בפעילות האזרחית בחברה בתחום יצור מכלולים בסך של 18 מיליון דולר ובתחום מטוסי מנהלים בסך של כ-30 מיליון דולר. הפסדים אלה קוזזו בהכנסה חד פעמית בסך של 26 מיליון דולר שהתקבלה מאחד מקבלני המשנה של החברה.

הרווח מפעולות הסתכם ב- 82 מיליון דולר (3.3% מהמכירות) לעומת 115 מיליון דולר (4.4% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. יש לציין שהרווח בשנה הקודמת כלל 24 מיליון דולר הכנסה חד פעמית ממכירת אחזקות בחברה כלולה.

הוצאות המחקר הסתכמו בסך של 104 מיליון דולר (4.2% מהמכירות) בהשוואה ל- 102 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (3.9% מהמכירות), גידול בשיעור של 2%. ההשקעה בהוצאות מחקר ופיתוח הינה בעלת חשיבות עליונה לשמירת יתרונה הטכנולוגי של החברה ולהבטחת עתידה והתפתחותה.

הוצאות הפרישה המוקדמת של עובדים בתשעת החודשים פרשו 182 עובדים לפרישה מוקדמת בעלות של 34 מיליון דולר, בהשוואה ל- 39 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הוצאות מימון הסתכמו בסך של 2 מיליון דולר לעומת 33 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי היה 46 מיליון דולר (1.9% מהמכירות), בהשוואה לסך של 82 מיליון דולר (3.1% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.

תזרים המזומנים השלילי מפעילות שוטפת הסתכם בסך של 191 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים המזומנים השלילי מפעילות שוטפת בסך 199 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

צבר ההזמנות לא כולל את עסקת מטוסי התראה לאיטליה בסכום של כ-750 מיליון דולר ואת עסקת לוויין עמוס 6 בסכום של 195 מיליון דולר.

"קיטון בימי העבודה גרם לירידה ברמת המכירות מחד ולקיטון הוצאות ההנהלה וכלליות מאידך. החברה מתמודדת עם עיכובים מסוימים בפרויקטים עתירי פיתוח שמחייבים מתן פתרונות יצירתיים בזמן קצר. עיכובים אלה גרמו אף הם לירידה ברמת המכירות ברבעון. על אף העיכובים וההוצאות החד פעמיות שנרשמו ברבעון, החברה חזרה למסלול של רווחיות ומבצעת את כל הנדרש על מנת לחזור למסלול של גידול", מסביר יוסי וייס, מנכ"ל החברה.

"אני שמח שהחברה חזרה לרווחיות על אף האתגרים שעימם היא מתמודדת. ההנהלה בראשות המנכ"ל משנסת מותנים על מנת לשמר ולהחזיר את החברה לגידול ורווחיות", מציין דב בהרב, יו"ר הדירקטוריון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן