Skip to content

מתיחות שיא במצרים, האם מחטף חוקתי?

האסיפה המחוקקת אמורה להצביע היום על טיוטת חוקה למרות המחאה הגוברת נגד הסמכויות שנטל לעצמו הנשיא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מחטף חוקתי במצרים?
מחטף חוקתי במצרים?

לצד המחאה הפוליטית נגד הנשיא המצרי, מוחמד מורסי, ניצבים גם בכירי השופטים במצרים, הרואים בסמכויות שנטל לעצמו הנשיא פגיעה ברשות השופטת. האסיפה המחוקקת אמורה להצביע היום על טיוטת חוקה למרות המחאה הגוברת.

ועדה פלגנית, מוחרמת על ידי הליברלים והנוצרים, הוקמה כדי לזרז את ניסוח החוקה, לפני החלטה אפשרית של בית משפט חוקתי העלול לפרק את האסיפה המחוקקת ביום ראשון. כך מדווחת רשת אל-ג'זירה.

רק בשבוע שעבר העניק הנשיא מורסי לאסיפה חוקקת חודשיים נוספים לסיים את מלאכתה. אולם לנוכח המחאה הגוברת נגד הסמכויות המקיפות שהנשיא נטל לעצמו בשבוע שעבר, עד לאשרור החוקה, הזדרזה הוועדה וסכמה את דיוניה אתמול, יום רביעי, והטיוטה מוכנה להצבעה היום. "הדיונים על ניסוח החוקה יושלמו היום, ומיד תערך הצבעה," אמר יו"ר הוועדה, עמר דראג.

מורסי
זירז את ניסוח החוקה. מורסי

אתמול התחוללו מהומות בכיכר תחריר וברחובות הסמוכים לה בין כמה מאות מתנגדי הנשיא למשטרה שפיזרה אותם בגז מדמיע. כתבת אל-ג'זירה מדווחת שתומכי המשטר הקודם, הצטרפו למוחים והם נחשבים חלק מהאופוזיציה. האסיפה המחוקקת נשלטת על ידי אנשי האחים המוסלמים ומפלגות אסלאמיות אחרות והם מבקשים להחיל על מצרים, שמיליונים מאזרחיה חילונים ומוצרים, חקיקה אסלאמית.

ראש הליגה הערבית לשעבר, עמר מוסא, אמר בהתייחסו למחטף: "אלה שטויות ואחד הצעדים שיש להימנע מלנקוט, בהתחשב בזעם ובהתנגדות לאסיפה המכוננת הנוכחית".

סגן יושב ראש בית המשפט החוקתי, מאהר סמי, אמר בנאום ששודר בטלוויזיה שהדיון בעניין פיזור האסיפה המחוקקת ימשך כסדרו: "בית המשפט נחוש להתגבר על כאבו ולהמשיך במשימתו המקודשת עד הסוף, יהיה מה שיהיה". בית המשפט הזה פיזר כבר את הבית התחתון של הפרלמנט המצרי, שנשלט על ידי האחים המוסלמים.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן