Skip to content

דרמה משפטית: תובע נורה למוות בבית משפט בדכאו

רצח בבית המשפט. נהג משאית שלף את נשקו האישי במהלך דיון בו עמד לדין, וירה בתובע ובשופט. התובע נהרג, השופט ניצל. המשטרה, שחוקרת את הפרשה, מתנגדת להצעה שבאי בית המשפט יפקידו את חפציהם בכניסה ויאפשרו חיפוש בתיקיהם מאת נתי אורנן דבר כזה לא מתרחש לעתים קרובות, לא בגרמניה ולא בשום מקום אחר. ביום רביעי האחרון […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


רצח בבית המשפט. נהג משאית שלף את נשקו האישי במהלך דיון בו עמד לדין, וירה בתובע ובשופט. התובע נהרג, השופט ניצל. המשטרה, שחוקרת את הפרשה, מתנגדת להצעה שבאי בית המשפט יפקידו את חפציהם בכניסה ויאפשרו חיפוש בתיקיהם

מאת נתי אורנן

למי כיוון היורה? התובע הראשי של בוואריה, תומאס שטיינקראוס-קוך

דבר כזה לא מתרחש לעתים קרובות, לא בגרמניה ולא בשום מקום אחר. ביום רביעי האחרון נורה למוות התובע בבית משפט בעיר דכאו. היורה, נהג משאית לשעבר בן 54, היה הנאשם במשפט ועמד לדין בשל אי תשלום חוב לביטוח הלאומי. ה"ברלינר צייטונג" מדווח כי על פי החקירה המשטרתית נראה כי היורה ניסה לרצוח לא רק את התובע כי אם גם את השופט עצמו. הסיבה לירי עדיין אינה ידועה, והרוצח שומר על שתיקה.

הכדורים נורו בשעת הדיון על פסק דינו של הנאשם וכעת הוא מואשם ברצח ובניסיון לרצח, כך מסר התובע הראשי תומאס שטיינקראוס-קוך. "לא ברור עדיין למי כיוון האדם", הוסיף קוך. התובע שנרצח, בן 31 במותו, עבד בבית המשפט מזה שנה ומת מפצעיו זמן קצר לאחר הירי. כעת מנסים לבדוק האם ניסה היורה לפגוע גם בשני הפקידים שהעידו נגדו במשפט.

נשיא בית המשפט המחוזי בדכאו, קלאוס יורגן זונאבנד, אמר לעיתון כי אינו רואה אפשרות למנוע באופן מוחלט מעשי רצח דומים לזה שהתרחש בשבוע שעבר. הפעלה הרמטית של מערכות אבטחה או מניעה מוחלטת של הכנסת כלי נשק לבית המשפט הקטן בו התרחש הרצח, אינן אפשריות, לדבריו. "יש לנו גלאי מתכות ומתבצעים חיפושים על גופם של אנשים באופן אקראי או כאלו שרמת הסיכון שלהם גבוהה. מקרה זה אינו מקרה טיפוסי", מסביר זונאבנד. לדבריו של נשיא בית המשפט המחוזי מערכות אבטחה "מושלמות", דוגמת אלו המצויות בנמלי תעופה, מותקנות רק בשלושה מתוך מאה בתי המשפט הפועלים בבוואריה שבדרום גרמניה.

מפקד משטרת בוואריה, הרמן בנקר, הודיע כי יתנגד להצעתו של זונאבנד, לפיה יפקידו באי בתי המשפט את המעילים והז'קטים שלהם ויציגו לצורך בדיקה את תיקיהם. "מי שבאמת מעוניין להכניס נשק לאולם בית המשפט יצליח להחביא אותו גם במקומות אחרים", טוען בנקר.

למרות דבריו של נשיא בית המשפט המחוזי אודות רמת הסיכון של החשודים, נמצאו עדויות המספרות התנהלותו האלימה של הנאשם. על כך השיב זונאבנד כי "אלימותו עד המקרה הנוכחי היתה מילולית בלבד".

החוקרים ממשיכים בשעה זו לחפש אחר עדים שהיו נוכחים שעה שהיורה ישב עם עורכת דינו בבית קפה וסעד עימה, שעה קלה לפני שהחל הדיון ובוצע הירי. "אנחנו מעוניינים לבדוק האם נשא הנואם נאום שנאה לפני המעשה, ומה אמר בו", מסר דובר המשטרה ביום שבת. עד לרגע זה לא נמצאו עדים.


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן