Skip to content

אופניים ככלי תחבורה משלים

האופניים משמשים גם ככלי תחבורה משלים - בהמשך לנסיעה ברכבת או באוטובוס. אבל איך מעלים את האופניים לקרון? להלן כמה פתרונות חדשניים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האופניים ממשיכים לצבור אהדה בערים גדולות בעולם ובישראל, ככלי תחבורה זול, יעיל ולא מזהם. רבים מהמשתמשים עושים שימוש משולב באופניים ובתחבורה ציבורית: לדוגמה, נוסעים לעבודה בתל אביב ברכבת עד לאחת התחנות, ומשם ממשיכים באופניים. הבעיה היא שאת האופניים הפרטיים, הרגילים, אי אפשר להעלות לתחבורה הציבורית. פתרון אחד הוא שימוש בשירות השכרת אופניים בתוך העיר. פתרון אחר הוא שימוש באופניים קלים ומתקפלים, שאפשר יהיה להעלותם לרכבת או לאוטובוס.

חברת ביגפיש הפועלת בכמה מדינות בעולם, בחרה בפתרון של מנגנון קיפול ידידותי ונוח למשתמש, כך שבקלות אפשר להכניס את האופניים לתא המטען ברכב או לקרון הרכבת.

פתרון אחר מגיע מהונגריה, שם עיצב סיימון הוקייה מנגנון קל ופשוט לפתיחה וקיפול אופניים קלי משקל, וקרא לפטנט שלו "ספייס" (SPACE). האופניים של "ספייס" מתקפלים לגודל של 91x68x47 ס"מ ואפשר לקחת אותם בקלות ממקום למקום.

פתרון אחר מציע לנוסע העירוני שינוי תפיסה מהפכני – אופניים נטולי שרשרת. פתרון זה מציע רכיבה ללא הסיכון של הסתבכות שרוול המכנס בשרשרת האופניים (או שימוש בגומייה או באטב על המכנסיים), ללא התקלה השכיחה של שרשרת נופלת ומייתר את הצורך לשמן את השרשרת. איך לא חשבו על זה קודם?

שילוב כוחות של חברות קוריאניות לחלקי רכב, "Mando Corp" ו-".Meister Inc", ומעצב בריטי ומעצב הולנדי מצאו פתרון לבעיית השרשרת – אופניים חשמליים שבהם הפדלים מטעינים הסוללה.

לאחר טעינה מלאה יכולים האופניים לנסוע ללא צורך בדיווש למרחק של 30 קילומטר, ויש אפשרות לדווש ולהאריך את טווח הנסיעה – בהנעת הפדלים מופעל דינמו המטעין את המצבר.

האופניים יוצעו למכירה באירופה כבר בקיץ הקרוב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן