Skip to content

שיא חדש בהסתה ברשות הפלסטינית

ציטוטים מהיטלר, האדרת מחבלים מתאבדים, קריקטורות אנטישמיות ועוד דוגמאות הוצגו היום בישיבת הממשלה, כחלק מסקירה שנתן מנכ"ל המשרד לעניינים אסטרטגיים על מצב ההסתה ברשות הפלסטינית. נתניהו: "זאת הוכחה נוספת שלא מדובר בסכסוך על שטח אלא על שלילת קיום מדינת ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

Òðè áîãàòûðÿ íà äàëüíèõ áåðåãàõ ñìîòðåòü îíëàéí â õîðîøåì êà÷åñòâå

בתקופה שבין יולי לספטמבר 2012  נרשם שיא שלילי בביטויי השנאה וההסתה נגד ישראל, שבא לידי ביטוי בהתבטאויות בכירים ברש"פ, באתרים הרשמיים, בכלי התקשורת ובמערכת החינוך של הרשות הפלסטינית. כך עלה מסקירה מיוחדת שקיבלה הממשלה, בהמשך להחלטת עצרת האו"ם, על מצב ההסתה ברשות הפלסטינית. את הסקירה הציג מנכ"ל המשרד לעניינים אסטרטגיים, תא"ל (מיל') יוסי קופרווסר, המרכז צוות מקצועי העוקב אחר הנושא ומעדכן באופן שוטף את "מדד תרבות השלום וההסתה ברשות הפלסטינית".

מתוך המצגת שהוצגה בפני הממשלה: הרובה כסמל השחרור והשיבה לפלסטין
מתוך המצגת שהוצגה בפני הממשלה: הרובה כסמל השחרור והשיבה לפלסטין

בין היתר הוצגו בסקירה דוגמאות לשימוש במשנתו של היטלר, האדרת מחבלים מתאבדים, קריקטורות אנטישמיות, התעלמות מוחלטת מישראל במפות הרשמיות, קריאה לחזרה ליפו ולחיפה ועוד. בנוסף עלה בסקירה, כי אין במערכת החינוך הפלסטינית תוכניות כלשהן לעידוד הדו קיום ואווירת שלום ופיוס.

מתוך המצגת שהוצגה בישיבת הממשלה: היטלר בדף הפייסבוק של בי"ס לבנות
מתוך המצגת שהוצגה בישיבת הממשלה: היטלר בדף הפייסבוק של בי"ס לבנות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בישיבה כי זאת הוכחה נוספת שלא מדובר בסכסוך על שטח אלא על שלילת קיום מדינת ישראל. "חוסר הרצון שלהם להשלים עם מדינה יהודית בגבול כלשהו זה שורש הסכסוך. כשיש מפה שמראה את פלסטין על כל שטח ישראל, יש פה סכסוך על עצם קיומה של מדינת ישראל בכל שטחה. הרשות הפלסטינית  אינה מוכנה ללכת למהלך שישלים עם קיומה של מדינת ישראל. היא מרעילה את הציבור הפלסטיני.

איור של אומיה ג'וחא בו העץ מדבר - הו מוסלמי, הו עבד אללה, זה יהודי מאחורי - בוא והרגהו
איור של אומיה ג'וחא בו העץ מדבר - הו מוסלמי, הו עבד אללה, זה יהודי מאחורי - בוא והרגהו

"הפלסטינים רוצים להשתמש בתהליך המדיני כדי להביא לקיצה של מדינת ישראל", אמר נתניהו. "ההליכה לאו"ם היא חלק מזה. הרשות הפלסטינית מנהלת מאבק על עצם קיומה של מדינת ישראל. בעוד אנחנו מוכנים להכיר בהם, הם שוללים את קיומנו. היינו מגיעים לפתרון מזמן אם היה היו רוצים. כל עוד הרשות הפלסטינית מחנכת את הדור הצעיר לשנאה, איך אפשר בכלל לדבר על שלום? הם מגדלים את הדור הצעיר לשנאה. הם מחנכים להשמדת ישראל. הם מחנכים לטרור. אני לא רואה פה שום שיח לשלום, אין פה שום שיח שמכשיר דו קיום. השיח הוא לשנאה והחרבתה של מדינת ישראל".

האם מעודדת את בנה "להשתהד". מתוך המצגת שהוצגה בישיבת הממשלה
האם מעודדת את בנה "להשתהד". מתוך המצגת שהוצגה בישיבת הממשלה

ראש הממשלה הנחה להביא את הדבר הזה לידיעת המדינות שהצביעו בעד המהלך הפלסטיני שמנוגד לכל ההסכמים.

השר לעניינים אסטרטגיים, רא"ל (במיל') משה (בוגי) יעלון, אמר בישיבה: "המדד הוכיח פעם נוספת, כי לב הבעיה היא העובדה שאבו מאזן אינו מכשיר את הלבבות, בעיקר בקרב הדור הצעיר ברשות, לחיות לצד מדינת ישראל. להיפך. הדור הצעיר ברשות מתחנך לשנאה, לדה-לגיטימציה ולדה-הומאניזציה כלפי ישראל, ואף לג'יהאד נגדה, גם אם זה לא יקרה עכשיו כי בשלב הנוכחי הטרור אינו משתלם. יש אינספור דוגמאות לכך: ממורה ברשות הפלסטינית אשר מחנכת את תלמידיה להעריץ מחבלים מתאבדים, דרך תלמידה השרה על רצונה להיות מתאבדת ועד למחיקתה של ישראל מרוב המפות בספרי הלימוד ברשות.

 "אחת הבעיות המרכזיות שלנו היא העובדה שאנו לא מדברים בקול אחד, כי רבים מתוכנו, בממשלה ומחוץ לה, ממשיכים לחזק את הנרטיב הפלסטיני בשם אינטרסים פוליטיים צרים, וממשיכים לטעון שאם נוותר על שטח נגיע למנוחה ולנחלה. זה מציב בפנינו קושי עצום", טען השר יעלון. "האמת היא אחרת: כל עוד אבו מאזן והרשות הפלסטינית ימשיכו בתרבות ההסתה נגד מדינת ישראל והיהודים, ויוסיפו לחנך את הדור הצעיר, באמצעות דברי בלע ושטנה, נגד זכותנו להתקיים כאן באיזשהו גבול – מהלכים באו"ם והסכמים חתומים לא יביאו לשלום באופן שהחברה הישראלית שואפת אליו.

"בפגישותיי עם גורמים זרים אשר תורמים כסף לרשות הפלסטינית, אני מציע להם שיתנו זאת ברפורמה חינוכית. אני מסביר להם שהם למעשה מממנים בכספם הסתה, שנאה ומלחמה בישראל", אמר השר לעניינים אסטרטגיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן