Skip to content

"הבית שלי עזב אותי", נימק מצנע את עזיבת העבודה

מצנע יהיה מספר 2 ברשימת "התנועה" בראשות ציפי לבני. נמצא הח"כ השביעי לבקשת ההתפלגות של ששת חברי קדימה, שביקשו להצטרף לתנועה בראשותה - ח"כ מאיר שטרית. מסתמן כי לרשימתה של לבני עומדים להצטרף גם ראש אכ"א לשעבר אלעזר שטרן וד"ר יועז הנדל, שהיה ראש מערך ההסברה בלשכת נתניהו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני לא מוכן לשבת בצד ולא לקחת אחריות על גורל המדינה. כך עשיתי בכל שנותיי בשירות הצבאי, בחיפה, בירוחם. אני לוקח אחריות. וכך אני עושה גם היום – אני לוקח אחריות מתוך אמונה שלמה שזה הזמן לעשות שינוי ולהשפיע".

כך הכריז האלוף במילואים עמרם מצנע, במסיבת עיתונאים משותפת עם ציפי לבני. מצנע יהיה מספר 2 ברשימתה של ציפי לבני.

לבני ומצנע במסיבת העיתונאים (מקור: הפייסבוק של ציפי לבני)
"מודה שהקשר בינינו היה די מפתיע". לבני ומצנע במסיבת העיתונאים (מקור: הפייסבוק של ציפי לבני)

בינתיים הוסר כנראה המכשול שמנע את צירופם של פורשי "קדימה" למפלגתה של ציפי לבני: נמצא הח"כ השביעי שיצטרף לבקשת ההתפלגות של ששת חברי קדימה, שביקשו להצטרף לתנועה בראשותה. ח"כ מאיר שטרית הצטרף ליואל חסון, רוברט טיבייב, שלמה מולה, אורית זוארץ, רחל אדטו ומגלי והבה – והשבעה הגישו את בקשתם להתפלג מקדימה ולהצטרף לתנועה בראשות ציפי לבני. ועדת הכנסת תדון בבקשתם מחר.

במקביל לכך מסתמן כי לרשימתה של לבני עומדים להצטרף גם ראש אכ"א לשעבר, אלוף במילואים, אלעזר שטרן והעיתונאי, ד"ר יועז הנדל, שהיה ראש מערך ההסברה בלשכת נתניהו. השניים מקימים מפלגה חדשה, שצפויה לחבור לאחד הגופים הפוליטיים הקיימים – וככל הנראה יהיו בחמישייה הראשונה של רשימת לבני, ביחד עם ח"כ מאיר שטרית.

במסיבת העיתונאים אחר הצהריים אמר האלוף במילואים עמרם מצנע, כי בפעם הראשונה זה עשרות שנים ישראל הולכת לבחירות עם מועמד אחד בלבד לראשות ממשלה. "אף מועמד אחר לא רואה עצמו אפילו כחלופה לנתניהו, אף לא אחד שרואה עצמו מתאים לשבת על כיסא ראש הממשלה. ואני שואל האם יצאנו מדעתנו? אם אין מועמד אחר חוץ מנתניהו וממשלתו למה הולכים לבחירות? רק כדי שכל מפלגה תשפר מעמדה אצל נתניהו?

"אני די כועס על עצמי", כך מצנע. "גם אני, כמו רבים אחרים, כמעט השלמתי עם המציאות הזו. לרגעים גם אני ישבתי בבית ואמרתי לעצמי שאין מה לעשות – נתניהו יהיה שוב ראש ממשלה ונגזר עלינו שנמשיך בהתדרדרות המדינית דמוקרטית מוסרית. לכן שמחתי כאשר ציפי לבני החליטה להתמודד בבחירות האלו ולהוות אלטרנטיבה לנתניהו וממשלתו הכושלת.

"אני מודה שהקשר בינינו היה די מפתיע תחילה", אמר מצנע, בפנותו אל ציפי לבני. "אך ברגע שפנית ואמרת לי מה ברצונך לעשות לא היססתי והצטרפתי. אני מעריך מאוד את הנכונות שלך להוביל דרך אחרת משל נתניהו. אני איתך כי את, ציפי לבני, היחידה שמציגה אלטרנטיבה לראש הממשלה, כי אנחנו חולקים עמדות מדיניות וערכיות, כי אני רוצה להיות במקום שמשפיע על עתידה של החברה. אני שומע את הציניות והספקנות ולא מקבל אותה. הציניות היא האויב הגדול ביותר של התקווה כי היא משליטה ייאוש.

"ציפי לבני היא המועמדת היחידה בעלת המטען האידיאולוגי הנכון הניסיון הדרוש והכשירות להיות ראש ממשלה", אמר מצנע. "את זה לא רק אני אומר אלא כל הציבור. החיבור שלנו יוצר הנהגה עם עשייה מוכחת, לא רק צבאית אלא גם חברתית. בחיפה וירוחם ראיתי מקרוב איך נוצרים פערים חברתיים, איך מדינה, במקרה הטוב בהחלטות שגויות ובמקרה הרע בהחלטות מרושעות, יוצרת אי שוויון. לא יהיה כאן צדק חברתי ואפילו לא מראית עין של צדק חברתי או חברה סוציאל דמוקרטית ללא פתרון השאלה המדינית. קיפאון מדיני והשקעות עתק בשטחים ובביטחון מרחיקים את החברה הישראלית מיצירת חברה צודקת".

על עזיבת מפלגת העבודה לטובת ציפי לבני, אמר עמרם מצנע: "אומרים שבית לא עוזבים, אבל מה עושים כשהבית שלי ושלנו עוזב אותנו. תנועת העבודה שהייתה ביתי לא התביישה מעולם בהובלת תנועת השלום. מפקדי יצחק רבין השקיע בחינוך, פעל למען צמצום פערים חברתיים, אך שם בראש סדר היום את הניסיון להוביל להסדר עם הפלסטינים מתוך הבנה שבראש ובראשונה זה אינטרס ישראלי ציוני. אני משוכנע שניתן להגיע להסדר עם הפלסטינים שזה אינטרס ישראלי מובהק ושללא הסדר כזה לא נוכל להמשיך לקיים את החזון הציוני. לא יהיה שוויון וצדק חברתי ללא הסדר מדיני.

"יש לעבודה רשימה טובה ויש לי שם הרבה חברים, אך לצערי לראשונה מהקמתה העבודה אינה מדברת על הכורח בשלום ואינה מציבה אלטרנטיבה אמיתית. רק מי שהשלים עם הנהגת נתניהו יכול לבחור אג'נדה צרה. בבחירות הקרובות זה או ביבי והמשך הקיפאון המדיני והתדרדרות הכלכלה, המדינה והמוסר של ישראל או ציפי לבני עם הבנה ולקיחת אחריות על גורלנו וקביעה באופן הנחרץ מה טוב לישראל. חברים זה מאוד פשוט – זה או ביבי או ציפי. אני כבר החלטתי וקורא לכל מי שמאמין שזה מה שצריך ושצריך להחליף את נתניהו להצביע לתנועה ולציפי בראשה".

ציפי לבני אמרה במסיבת העיתונאים: "אני גאה שלצידי עומד עמרם מצנע שבא להילחם. והוא לא נלחם רק צבאית הוא נלחם גם במגרש החברתי – ירד לנגב כמעשה בן גוריון וגישר על הפערים החברתיים בירוחם. כמוני, גם הוא רוצה להצטרף למערכה. זו תוספת כוח משמעותית בכל מובן, גם מעשית גם ערכית. סיכמנו על שיתוף פעולה מלא, נוביל את המאבק הזה ביחד ואני אסירת תודה על כך שעוד דמות שלא חייבת להיות בפוליטיקה כמו עמרם מצנע הצטרף למאבק הזה".

ממפלגת העבודה נמסר על דבריו של עמרם מצנע במסיבת העיתונאים: "מצנע, שהגיע אחרון בבחירות במפלגת העבודה, מצטרף למפלגת פליטי הפליטים של ציפי לבני, בה לא צריך לעשות כלום חוץ מלהביע תמיכה בלבני. הדבר העצוב הוא כי מצנע ולבני יודעים שאין להם סיכוי להיות מפלגה עם משמעות, והם עושים את המהלך מתוך אגו טריפ אישי אשר רק יפגע בגוש המרכז. רק היום, מחקר מקיף של סטנלי גרינברג מגלה כי לבני פחות פופולארית בישראל אפילו מאביגדור ליברמן וברור כי אין לה שום יכולת להגיע למשמעות פוליטית אמיתית.

"מצנע, אשר ראה ביום שישי את הנבחרת המפוארת של מפלגת העבודה, החליט לא להירתם למשימה להחלפת נתניהו, אלא למשימה – הכניסו את ציפי לכנסת. מפלגת העבודה תמשיך להוות האלטרנטיבה היחידה והברורה לשלטון נתניהו ליברמן, ותציג לציבור את הסיכוי היחידי לשפר את החיים בישראל".

בליכוד הגיבו על מסיבת העיתונאים: "מפלגת הפליטים של לבני יוצאת לדרך, לבני עוטפת את עצמה באנשי שמאל ופליטים פוליטיים, מצנע, יוזם הנסיגה החד צדדית מגוש קטיף, מצטרף לציפי מבצעת הנסיגה  ויחד עם שבעה מחפשי עבודה מקדימה הם מתכננים לרוץ ולקדם את הנסיגה הבאה״.

[related-posts]

1 Comment

  1. יעקב
    3 בדצמבר 2012 @ 1:37

    שני נכשלים….פלוס עריקים מסוג ג יוצרים מפלגה שאין בה כלום….חוץ ממילים נפוחות…וחסרות משמעות…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן