Skip to content

פוטין וארדואן ידונו היום באיסטנבול במתרחש בסוריה

פוטין, ששמועות רוחשות על מצב בריאותו, יצא היום את רוסיה לראשונה מאז אוקטובר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פוטין וארדואן, אז בקרמלין, היום באיסטנבול
פוטין וארדואן, אז בקרמלין, היום באיסטנבול

מלחמת האזרחים בסוריה גורמת למתיחות בין רוסיה לטורקיה, רוסיה היא בעלת בריתו העיקרית של הנשיא אסאד וטורקיה אינה מסתירה את תמיכתה במורדים במשטרו. מדווח ה-BBC.

באוקטובר יירטה טורקיה מטוס שנחשד בנשיאת ציוד צבאי רוסי לסוריה – טענה שרוסיה וסוריה דחו לחלוטין. מאז שרויות טורקיה ורוסיה במחלוקת דיפלומטית עמוקה.

רשמית, במרכז השיחות היום בין הנשיאים ולדימיר פוטין ורג'פ טייפ ארדואן יעמדו נושאי אנרגיה, אך אתמול צוטט עוזרו הראשי של פוטין למדיניות חוץ, יורי אושאקוב, כאומר שהצדדים ינהלו "שיחה מפורטת" על סוריה. אושאקוב הוסיף ואמר, לדברי סוכנות הידיעות אינטרפקס, שהוא מקווה ש"חילופי דעות כאלה, יובילו, אם לא ליישוב המחלוקות, אז לפחות להבנה הדדית טובה יותר".

הממשל הטורקי מאמין שרוסיה מנסה להרחיק את עצמה מדמשק, אך נכון לעכשיו יש מעט מאוד עדויות התומכות בכך. מוסקבה חתומה על עסקאות נשק בשווי מיליארדי דולרים עם סוריה, והיא אינה רואה שום בעיה באספקת נשק הגנתי, טילי יבשה-ים ונ"מ, לסוריה, על פי חוזים שנחתמו מזמן.

פוטין וארדואן ינסו להתגבר על המחלוקת הפשוטה והיסודית ביניהם בעניין סוריה. פוטין יעלה בין היתר את דאגתו בנוגע לצעדים שנקטה טורקיה לאחרונה, לרבות בקשתה מנאט"ו להציב טילי פטריוט סמוך לגבולה עם סוריה. טורקיה טוענת שזהו מהלך הגנתי, רוסיה מזהירה שהוא עלול לדרדר עוד את המצב העדין באזור. משקיפים סבורים שטורקיה תוכל לבסס באמצעות הטילים אזור ללא טיסה לאורך כמה עשרות קילומטרים דרומה לגבולה עם סוריה.

שמועות על מצב בריאותו של ולדימיר פוטין

הפגישה באיסטנבול היא הפעם הראשונה שהנשיא פוטין יוצא את גבולות רוסיה מאז ביקר בטג'קיסטן באוקטובר. דיווחים שפורסמו בתקשורת הרוסית מעלים את האפשרות שפוטין, ספורטאי בן שישים, סובל מבעיות גב קשות.

אלכסנדר לוקשנקו, נשיא בלרוס, המקורבת לרוסיה, אמר בשבוע שעבר לסוכנות רויטרס שמר פוטין "סובב את עמוד השדרה" בתחרות ג'ודו. ראש ממשלת יפן, יושיהיקו נודה, צוטט בתקשורת המקומית כאומר שהוא דחה ביקור מתוכנן ברוסיה כי "בריאותו של הנשיא פוטין גרועה מאוד". דובר הנשיא, דמיטרי פסקוב, ביקש להרגיע את הרוחות, ואמר שהשמועות על בריאות הבוס שלו: "נופחו מעל ומעבר לכל פרופורציה."

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן