Skip to content

יחימוביץ': "מאבק על חברת מופת צודקת"

בכנס באשדוד, לעיני מאות אנשים בקהל שהניפו שלטים עם הכיתוב "מדינה וחברה צודקת", הציגה יו"ר מפלגת העבודה את העקרונות שיובילו את התפיסה הכלכלית של ממשלה בראשות מפלגת העבודה, אם תיבחר. "אני מאמינה שכל אזרחי ישראל צריכים ליהנות מעוצמתה הכלכלית של המדינה, ולא רק קומץ בני מזל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', חשפה הערב (חמישי) באשדוד את התוכנית הכלכלית של מפלגת העבודה לבחירות הקרובות לכנסת.

התוכנית כוללת מספר נקודות עיקריות, ובהן:

  • החזרת שירותי הבסיס – "שימוש בכספי המסים להגדלת ההוצאה האזרחית ולהענקת  חינוך איכותי חינם, שרותי בריאות זולים וטובים יותר ותחבורה ציבורית אמינה יותר, שיורידו את רמת ההוצאות של משפחה ויגדילו את הכנסתה נטו".
  • שכר הוגן עבור עבודה קשה – "צמצום דרמטי של תופעת עובדי הקבלן, תגבור אכיפת חוקי עבודה, צמצום פערי שכר והעלאת שכר מינימום. רגולציה אפקטיבית על שוק ההון  והגברת אחריות המדינה על הבטחת החיסכון הפנסיוני של הציבור".
  • הורדת מחירי הדיור והמזון – "הורדת מחירי הדיור על ידי בנייה ושיווק של אלפי יחידות דיור חדשות לשוק, הורדת מחירי המזון באמצעות פיקוח על המחירים והפחתת מע"מ.
  • תחרות הוגנת – "מאבק בריכוזיות, עידוד התעשייה היצרנית (הייטק ולואוטק), השקעה נמרצת בעסקים קטנים ובינוניים".
  • מיסוי הוגן – העלאת המיסוי על העשירים ביותר ועל האלפיון העליון של החברות הרווחיות, הפחתת המסים העקיפים והלא-צודקים (מע"מ דיפרנציאלי מופחת על מוצרי יסוד), העלאת התמלוגים והמיסוי על אוצרות הטבע של המדינה, שימוש ברווחים מהפקת מחצבי המדינה לטובת כלל האזרחים.

 יחימוביץ' מציגה את תוכניתה הכלכלית באשדוד (צילום: פליקס טמסוט)

יחימוביץ' מציגה את תוכניתה הכלכלית באשדוד (צילום: פליקס טמסוט)

"לא מדובר במאבק על כסף, אלא על חברת מופת צודקת", אמרה יחימוביץ', על רקע שלטים שחולקו מראש לקהל עם המילים "מדינה הוגנת" ו"כלכלה הוגנת". יחימוביץ' תקפה גם את המדיניות הכלכלית של ממשלת נתניהו, גם בתקופתו כשר אוצר. היא כינתה את התקופה בה כיהן כראש הממשלה וכשר אוצר "העשור הכלכלי השחור של נתניהו", ואמרה גם שהדרך שבה הוא מנסה להפחית את המחירים בשוק המזון נכשלה. "נתניהו בחר שלא להתערב ברגולציה, בתקווה שאיזו יד נעלמה תגרום להפחתת המחירים. היד הנעלמה הזאת לא הופיעה", והוסיפה כי מחירי המזון זינקו בתקופת נתניהו בכ-12 אחוזים.

בנוסף, ציינה יחימוביץ' גם את משה כחלון ואת פרישתו מהליכוד. "הוא ידע שממשלת נתניהו לא תקדם מדיניות חברתית. הוא כבר לא בליכוד היום".

יחימוביץ' לא נגעה בנושא המדיני, אך אמרה כי "מפלגת העבודה שאפה וחתרה מתמיד לשלום עם שכנינו. שלום עושים עם אויבים".

"אני מאמינה שכל אזרחי ישראל צריכים ליהנות מעוצמתה הכלכלית של המדינה, ולא רק קומץ בני מזל", אמרה יו"ר "העבודה". "אני מאמינה בסוציאל-דמוקרטיה, שמשמעותה כלכלה הוגנת וחברה צודקת, ואיזון חכם בין שוק חופשי משגשג, פורח ויזמי, ובין ממשלה האחראית לאזרחיה ומחלקת את משאבי המדינה באחריות ובתבונה. אני מאמינה שהזכות לדיור, לפרנסה, לבטחון תזונתי ופיזי, לבריאות, לחינוך, למשפט צדק, להזדקנות בכבוד – הן זכויות יסוד. אחרי עשור שבו שלטה תפיסתו הכלכלית של נתניהו, תפיסה שהרחיבה באופן מביש ומסוכן את הפערים בין עוני לעושר בישראל ושחקה קשות את מעמד הביניים, והתנכרה לחובות המדינה הנאורה כלפי אזרחיה – הגיע הזמן לשינוי".

בסיכום נאומה, ציינה יו"ר העבודה כי הניסיון להסיט את נושא הבחירות מהכלכלה והחברה לנושא המדיני לא יצלח. "הדיון בישראל נסב תמיד סביב ימין ושמאל מדיני, ובחסות הדיון הזה קרו תופעות נוראות, וזהו דיון שנוח לקבוצה קטנה של אנשים. אנחנו כאן כדי לגרום להם לאי-נוחות, לאתגר את ממשלת נתניהו ולהציע חלופה הוגנת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן