Skip to content

שביתת האחיות נמשכת. אין הסכמות

השיבושים נמשכים זה היום השני. אתמול ישבו נציגי האחיות עם האוצר ללא תוצאות. היום יימשך המשא ומתן. האחיות: "אנחנו כיפת הברזל של מערכת הבריאות, של החולים במדינת ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בבתי החולים ממשיכים היום (שלישי) השיבושים זה היום השני עקב שביתת האחיות שהחלה אתמול. אתמול ישבו נציגי האחיות עם האוצר אך לא הצליחו להגיע להסכמות. היום יימשך המשא ומתן והאחיות ימשיכו למחות. הסתדרות האחיות הודיעה: "הסתדרות האחיות תמשיך לנהל משא ומתן עם האוצר ליישום ההסכם להחרגת שכר האחיות, להפיכת האחריות למקצוע בעדיפות לאומית ולפתרון המחסור הקשה באחיות",

לטענת האוצר, גם במהלך המו"מ שהתקיים אמש, העלו נציגי האוצר בראשות הממונה על השכר, עו"ד
קובי אמסלם, שורת הצעות שנועדו להעלות את שכרן של האחיות, מתן תמריצים ומענקים לכניסה למקצוע והדיונים יימשכו מחר. משרד האוצר קורא לאחיות לשוב לעבודה סדירה ובמקביל לשוב לשולחן ולדון בפתרון הבעיות האמיתיות של מקצוע האחיות.

במתכונת שבת (צילום: רפי מיכאלי)
במתכונת שבת (צילום ארכיון: רפי מיכאלי)

בתי החולים בכל הארץ פעלו אתמול במתכונת שבת ונערכו ניתוחים דחופים בלבד. עומס רב הורגש בבתי החולים וברמב"ם בחיפה התבקשו החולים לא להגיע, אם לא מדובר במצב חירום. השביתה מתקיימת גם בקופות החולים של הכללית, בטיפות חלב ובבתי הספר.

אתמול התקיימה הפגנה של האחים והאחיות בבית החולים אסף הרופא בטענה שמדובר בקריסה מוחלטת בבתי החולים ובמרפאות. "לא נפסיק עד שנקבל תנאים הולמים", הן אומרות. יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, תקפה את אופן ניהול המשא ומתן של האוצר וטענה ש"מסבנים אותם", מושכים זמן ובזמן הזה אנשים ממשיכים לסבול. שאול סקיף מהסתדרות האחים והאחיות אמר: "לא השכר של האחים והאחיות יפיל את מדינת ישראל. אנחנו כיפת הברזל של מערכת הבריאות, של החולים במדינת ישראל".

אילן לוין, הממונה על השכר והסכמי העבודה, מציין כי במכתב הסיכום שנכתב במרץ השנה על ההסכמות בין ההסתדרות לאוצר, לגבי הסכם השכר עם סקטור האחים והאחיות, אין התחייבות למועד סיום משא ומתן. אין התחייבות לגובה התוספת. אין כל התחייבות לקבוע את מקצוע האחיות כבעל עדיפות לאומית. המכתב מאשר כי יתקיים משא ומתן למתן תוספת למגזר האחיות שיחול מ-1.1.13, זאת בנוסף להסכם המסגרת למגזר הציבור בשנת 2013 שייחתם עם ההסתדרות הכללית החדשה.

נוסח המכתב: "הריני להעלות על הכתב את המוסכם בינינו: בחודש ספטמבר 2012 יחל מו"מ על הסכם עבודה קיבוצי לעובדים בדירוג האחים והאחיות במגזר הציבורי. לתקופה שתחל ב-1 בינואר 2013 ואשר יחול בנוסף להסכם המסגרת למגזר הציבורי ב-2013…".

האוצר, אם כן, טוען שלא מדובר כאן בהפרת הסכמים מצדו אלא מצדן של האחיות. עוד טוענים באוצר כי מדובר בעניין מורכב. העלאת ערכו של מקצוע הסיעוד אינה מסתכמת רק בהעלאות שכר ויש לעשות חשיבה משותפת כיצד פותרים את בעיית המחסור באחים ואחיות. בשלב הזה לא יפנו באוצר לבית הדין לעבודה כדי להפסיק את השביתה וינסו למצות את המשא ומתן. מצד אחר, די ברור שבאוצר לא ממש מיהרו להגיע להסכם חתום.

יו"ר מרצ, זהבה גלאון: "האחיות נאבקות מאבק שאין צודק ממנו. נתניהו ייבש והפריט את מערכת הבריאות הציבורית והגיש לאחיות את החשבון. האחיות נאלצות לעבוד בתנאים בלתי אפשריים של מחסור בתקנים, במיטות ובציוד ומקבלות עבור עבודתן שכר בסיס מבזה של כ- 5,100 ש"ח בממוצע. מרצ דורשת משרי האוצר והבריאות לקבל את דרישת האחיות לתוספות שכר רוחביות, ולסיים בדחיפות את השביתה".

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן