Skip to content

ערוץ 10 מקבל חמצן לשנתיים בתנאי שיתנהג יפה

לאחר משחק חתול ועכבר בין ערוץ 10 ובין הממשלה, אישר שר האוצר יובל שטייניץ את הארכת זיכיון השידורים של ערוץ 10 לשנתיים בלבד (עד סוף שנת 2014). הערוץ יזכה בהזרמת חמצן של 65 מיליון ₪ אותם חב הערוץ בגין אי עמידה בהתחייבויות עבר. דחיית תשלום החובות מותנית בכך שבעלי הערוץ יזרימו, להפעלתו, לפחות סכום זהה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

Ìóâè 43

המתווה שאישר שר האוצר תואם את המלצות ועדת לוקר (הראל לוקר) אותה מינה בראשית ספטמבר האחרון, והוא מחייב את בעלי הערוץ לבצע התייעלות, להפחית את ההוצאות השנתיות, ולוותר על משיכת דיבידנד או החזר הלוואות בעלים ובכלל זה ריבית על ההלוואות במהלך תקופת ההסדר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר האוצר יובל שטייניץ (צילום: משה מילנר, לע"מ)

עד למועד הענקת ההלוואה יהיו חייבים זכייני הערוץ להסדיר את יתר חובותיהם לרשות השנייה או למדינה.
מאידך, הזכיינים לא יחוייבו, החל מה-1 בינואר 2013 בתשלומי תמלוגים למדינה..

 השר שטייניץ אמר: "אני מאמץ את מסקנות הצוות להסדרת נושא ערוץ 10. ההסדר שגובש נותן לערוץ 10 מרווח נשימה להמשיך ולפעול ומאפשר לו להתמודד עם הקשיים בהם הוא נתון, תוך שמירה קפדנית על האינטרסים של מדינת ישראל והבטחה שהמדינה תקבל את מלוא החוב". השר הוסיף ואמר כי "פעילות הערוץ חשובה לשמירה על חופש הביטוי וקיומה של תקשורת חופשית והגונה".

רונאלד לאודר (צילום: ויקיפדיה)

ציד המכשפות סביב פעילות ערוץ 10 נמשך מזה חודשים ארוכים, במהלכם פורסמו ידיעות על רצונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לסגור את הערוץ. סברות אלו נשענו על  הטענה כי נתניהו מבקש להינקם בערוץ עקב פרסום תחקיר ביביטורס של רביב דרוקר. במקביל, הערוץ נפל קרבן להתערבות בוטה של בעלי ההון, שנשאה ריח עז של פוליטיזציה ובאה לביטוי בתביעה להתנצל לאחר תחקיר אודות בעלי העיתון "ישראל היום" ומקורבו של ראש הממשלה שלדון אדלסון. התנצלות זו גררה בעקבותיה משבר מקצועי, לאחר שגורמים בכירים במחלקת החדשות של הערוץ עזבו את עבודתם. מהלך נוסף שפגע אנושות בשידורי האקטואליה של הערוץ היה זה של סגירת מהדורת החדשות היוקרתית של ערב שבת.

נראה כי משבר זה בא על פתרונו הזמני בעיקר תודות לרצונו של הבעלים העיקרי בערוץ, רון לאודר להמשיך ולקיימו. לאודר הכריז השבוע על הזרמת שמונה מיליון שקל להפעלת הערוץ. בעבר, נמנה לאודר בין מקורביו של נתניהו ונראה כי פעילותו מאחורי הקלעים תרמה להצלת הערוץ מסגירה. נציגיו של לאודר בהנהלת העיתון, אבי בלשניקוב (יו"ר) ומיכל גרייבסקי (יו"ר ועדת הכספים) היו נוכחים במסיבת העיתונאים שכינס שטייניץ לרגל ההכרזה, ובלשניקוב השליך לעבר שר האוצר כפפה: לעשות בדק בית ברגולציה של שוק התקשורת בישראל. זאת, לנוכח המשברים הפוקדים את הענף כולו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן