Skip to content

"קדימה" מתפוררת: בר-און, איציק ואדרי פורשים

הסתיימה הרכבת רשימת קדימה כנסת: שאול מופז, ישראל חסון, יוחנן פלסנר, זאב בילסקי רונית תירוש, שי חרמש, יובל צלנר, דורון אביטל ומרינה סולודקין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
רוני בר-און. פורש (צילום: אתר קדימה)
פורש. יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רוני בר-און (צילום: אתר קדימה)

ככל שקרב והולך מועד גיבושה הסופי, של רשימת "קדימה" לכנסת – הולכת המפלגה ומתפוררת. יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רוני בר-און, המשמש גם כראש מטה הסברה של קדימה, הודיע על החלטתו שלא להתמודד על מקום בכנסת הבאה. בר-און – שהיה גם שר האוצר, שר הפנים, שר התשתיות ושר המדע – הוא חבר כנסת מאז 2003. הוא הודיע ליו"ר קדימה, שאול מופז, כי ימשיך לתמוך בקדימה וליטול חלק פעיל במערכת הבחירות הקרובה ככל שיתבקש.

פורשת. יו"ר סיעת קדימה, דליה איציק (צילום: אתר קדימה)
פורשת. יו"ר סיעת קדימה, דליה איציק (צילום: אתר קדימה)

מוקדם יותר היום הודיעו גם חברת הכנסת ויו"ר סיעת קדימה, דליה איציק, וח"כ יעקב אדרי כי לא יתמודדו ברשימת "קדימה" לכנסת הבאה. איציק, שהייתה יושבת ראש הכנסת ה-17 – ולפרקי זמן מסוימים אף שימשה כנשיאת המדינה בפועל, לאחר יציאתו של הנשיא לשעבר משה קצב לנבצרות – הודיעה כי היא לוקחת פסק זמן מהפוליטיקה.

איציק הצטרפה לכנסת לראשונה בשנת 1992 מטעם מפלגת העבודה, וכיהנה מאז ברציפות בכנסת.

גם ח"כ יעקב אדרי הודיע היום למופז על פרישתו מהמפלגה. אדרי נבחר ב-2003 לכנסת ה-16 מטעם הליכוד. בממשלות הליכוד ו"קדימה" כיהן מאז כסגן השר לביטחון פנים, כשר הבריאות, כשר לפיתוח הנגב והגליל וכשר בלי תיק, המקשר בין הממשלה לכנסת ושר לענייני ירושלים, בנוסף לתפקידו כשר המקשר בין הממשלה לכנסת.

אחר הצהריים הושלמה הרכבת הרשימה של קדימה לכנסת. אחרי היו"ר שאול מופז באים, לפי הסדר, ישראל חסון, יוחנן פלסנר, זאב בילסקי רונית תירוש, שי חרמש, יובל צלנר, דורון אביטל, מרינה סולודקין, חברת הכנסת לשעבר אתי לבני ואכרם חסון. הוועדה המסדרת שקבעה את הרשימה מורכבת מיו"ר המפלגה שאול מופז, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט וראש העיר עכו שמעון לנקרי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן