Skip to content

קראון פלזה חיפה נמכר; מלון חדש לפתאל ברעננה

עסקים במלונות: מלון קראון פלזה חיפה נמכר לחברה בבעלות מנו ספנות ואילו רשת המלונות פתאל תפתח מלון עסקים "לאונרדו בוטיק" במתחם ההיי-טק בצומת רעננה-כפר סבא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת מנו הולידייס שבבעלות איש העסקים משה מנו, מרחיבה את פעילותה לתחום המלונאות. בימים האחרונים הושלמה העיסקה הראשונה בסדרה, במסגרתה רכש מנו (שבבעלותו גם החברות מנו ספנות ומנו אחזקות) את מלון קראון פלזה בחיפה מחברת אפריקה ישראל שבבעלות לב לבייב וחברת נץ מלונות.

הלובי של מלון קראון פלזה חיפה, המלון שהיה הולידיי אין ושודרג. (צילום: באדיבות מנו ספנות)
הלובי של מלון קראון פלזה חיפה, המלון שהיה הולידיי אין ושודרג. (צילום: באדיבות מנו ספנות)

גורמים המקורבים לעיסקה ציינו כי רכישת המלון היוקרתי בחיפה הינו המהלך הראשון של מנו בדרך לרכישת מספר בתי מלון יוקרתיים נוספים בארץ ובחו"ל. "במסגרת ההחלטה האסטרטגית של החברה להשקיע בענף המלונאות, בכוונת החברה לרכוש מספר בתי מלון נוספים עד לסוף 2013", נמסר.

המלון היוקרתי נרכש על ידי מנו בסכום של 70 מיליון שקל. "משה מנו נחשב לשמרן בעסקיו ובניגוד למקובל בארץ ולחברות אחרות במשק הוא  בעל מינוף בנקאי נמוך ומקפיד על אחוזי מימון נמוכים יחסית לערך שווי נכסי החברה", אמר גורם המקורב לעסקה.

רשת קראון פלזה ישראל תמשיך בניהול ותפעול המלון לתקופה של עשר שנים וחמש שנים נוספות.

רשת מלונות קראון פלזה ישראל הנציגה של IHG, רשת המלונות הגדולה בעולם, מנהלת שבעה מלונות בישראל: קראון פלזה חיפה, קראון פלזה ירושלים, קראון פלזה ים המלח, קראון פלזה סיטי סנטר עזריאלי, קראון פלזה על הים, קראון פלזה אילת והולידי אין אשקלון.

קראון פלזה חיפה, הכולל 100 חדרים, נחשב לאחד מהמלונות העסקים המובילים בחיפה והוא בעל תפוסה שנתית גבוהה בכל ימות השבוע.

לדברי רון יריב, מנכ"ל קראון פלאזה ישראל, במסגרת האסטרטגיה העסקית של החברה לשנת 2013, תתמקד הרשת בביסוסה כחברת ניהול מלונות, לצד הרחבת שיתופי פעולה בתחומים משלימים בענף התיירות. שיתוף פעולה זה הינו הראשון ובכוונת החברות להרחיב ולהעמיק את הקשר ביניהן לתחומי ואזורי פעילות נוספים, כך שיאפשרו הרחבת סל השירותים המוצעים ללקוחות.

בנוסף, במהלך שנת 2013 צפויה הרשת להשיק את מלון קראון פלאזה אשדוד, הממוקם על חוף ימה של העיר, שיהווה שילוב בין נופש ועסקים. המלון החדש יכלול 183 סוויטות וחדרים.

מלון העסקים "לאונרדו בוטיק" שייפתח במתחם ההיי-טק בצומת רעננה-כפר סבא על ידי מלונות פתאל. (הדמיה: משה צור אדריכלים)
מלון העסקים "לאונרדו בוטיק" שייפתח במתחם ההיי-טק בצומת רעננה-כפר סבא על ידי מלונות פתאל. (הדמיה: משה צור אדריכלים)

עוד מלון עסקים לפתאל

אחרי רמת החי"ל ומכון וייצמן, תפתח רשת מלונות פתאל את מלון העסקים "לאונרדו בוטיק" במתחם ההיי-טק בצומת רעננה-כפר סבא.

הרשת חתמה עם איש העסקים רמי שבירו הסכם לשכירת חלק מהמרכז המסחרי אשר מוקם בצומת רעננה-כ"ס, באזור שבו פועלות כיום חברות היי טק מובילות כגון סאפ, קומברס, נייס ואמדוקס.
במבנה, בן 12,500 מ"ר, יוקם בהשקעה של כ-50 מליון שקלים מלון בן 175 חדר .

המלון עתיד להיפתח ביוני 2014 וישרת את קהילת העסקים שמגיעה לאזור, וגם את הקהל הדתי שמאפיין את רעננה ואת תיירות המרפא שמגיעה לבית החולים "מאיר".

לדברי יעקב סודרי, מנהל הפיתוח העסקי של פתאל: "לפני שלוש שנים זיהינו צורך בקהילת העסקים ויצרנו קונספט ייחודי של מלונות בוטיק המוקמים במרכז מתחמי העסקים, במקום במרכזי הערים כפי שהיה נהוג עד כה. קונספט זה הוכיח את עצמו – המלונות עומדים על תפוסה ממוצעת של 75% ומהווים מוקד משיכה לאנשי עסקים אשר שבים וחוזרים אליהם בכל פעם שהם מגיעים לפגישות עסקים בישראל".

המלון החדש ייבנה בקדמה טכנולוגית ויכלול טרקלין עסקים, מרכז אירועים וכנסים, חדר כושר ושירותים המותאמים לאנשי עסקים.

בדומה למלונות לאונרדו בוטיק האחרים בישראל, גם במלון הזה תפעל מסעדת שף "אי זוגי" אשר תשרת את אורחי המלון והסביבה.

רשת מלונות פתאל נמצאת בימים אלו בשלבים של התרחבות לאזורים נוספים במרכז הארץ –
לפני כשבוע הודיעה הרשת על חתימת הסכם לשכירת ושיפוץ מלון "גולדאר" בעיר נתניה, שיהפוך למלון "לאונרדו פלאזה" בהשקעה של 50 מליון שקלים. בעוד כשנתיים עתיד להיפתח מלון "הרודס" בהרצליה.

פתאל הינה רשת המלונות הגדולה בישראל עם כ-31 בתי מלון הפועלים תחת המותגים מרידיאן, לאונרדו, מג'יק, יו קורל ביץ' קלאב והרודס.

הרשת מפעילה גם כ- 34 בתי מלון באירופה תחת המותג "לאונרדו" בשוויץ, בלגיה, גרמניה, הונגריה ואוסטריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן