Skip to content

רשת רימונים מוכרת את מלון הדגל גלי כנרת

רשתות המלונות מתפרקות מנכסיהן: אחרי אפריקה ישראל שמוכרת את מלון קראון פלזה חיפה, מודיעה רשת מלונות רימונים כי היא מוכרת את מלון רימונים גלי כנרת בטבריה לאיש העסקים יחזקאל מורד. נראה שבשל העלות הגבוהה של בניית מלונות בישראל, עדיף לקנות מאשר לבנות ועדיף לנהל מאשר להיות בעלים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סוויטת בן גוריון שחודשה באחרונה, במלון רימונים גלי כנרת, מלון משנת 1946 בעל עבר מפואר. (צילום: רשת רימונים)
סוויטת בן גוריון שחודשה באחרונה, במלון רימונים גלי כנרת, מלון משנת 1946 בעל עבר מפואר. (צילום: רשת רימונים)

רשת מלונות רימונים, מקבוצת הכשרת הישוב, הודיעה אתמול, יום רביעי, על מכירת מלון רימונים גלי כנרת בטבריה לאיש העסקים והנדל"ן יחזקאל מורד, תמורת 92 מיליון שקלים. החברה תרשום רווח מהעסקה המוערך בכ-40 מיליון שקלים.

על פי ההסכם שנחתם בין שני הצדדים, תמשיך רשת מלונות רימונים לנהל את מלון רימונים גלי כנרת, ב- 15 השנים הבאות, תחת אותו מותג. מורד גם רכש מאפריקה ישראל את חמי טבריה שבטבריה.

עבר הסטורי מפואר

מלון רימונים גלי כנרת נחשב לאחד מבתי המלון המובילים בצפון והוא בעל עבר מפואר. הוא כולל 120 חדרים לזוגות ולמשפחות, מרכז ספא משוכלל, הכולל חדר כושר ובריכת שחייה וסוויטה מפוארת שחודשה לאחרונה, תחת השם: סוויטת בן גוריון.

בסוויטה שבמלון גני כנרת, שנבנה בשנת 1946, נרשמו כמה מהפרקים המפוארים ביותר בתולדות התנועה הציונית. הסוויטה קיבלה מאז את השם "סוויטת בן גוריון", כיוון שהיתה המקום האהוב ביותר על ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, דוד בן גוריון. זאת מכיון שלוטה אייזנברג, מנכ"לית המלון הראשונה, הביאה עימה סטנדרטים אירופאים מוקפדים ויצרה כבר בשנות ה-40 של המאה הקודמת, מלון מוביל ברמה אחרת בישראל.

בן גוריון, במסגרת תפקידו כראש ממשלה, נהג לערוך במלון מפגשים רשמיים עם מדינאים, מלכים ושועי עולם, ביניהם: מלך נפאל, שחקן הקולנוע דני קיי, יצחק נבון, לוי אשכול וטדי קולק.

במוזיאון בן גוריון שהוקם במלון, מוצגות תמונות של ראש הממשלה הראשון, מארח רמי מעלה במקום, עורך כנסים, פגישות מדיניות וכדומה. כן מוצגות תמונות אישיות של בן גוריון עם אשתו פולה, תמונת ליל הסדר משנת 1953 שערך בן גוריון עם משפחתו ואורחים במלון.

מספרים כי הרעיה פולה הצטרפה אליו גם לחופשות וגם לנסיעות עבודה. מחוץ לסוויטת בן גוריון עדיין ניצבת אותה כורסא ישנה, עליה נהגה פולה לשבת ולשמור שאיש לא יפריע את מנוחת הצהריים  של בעלה. פולה גם דאגה להביא מרשמים אישיים שלה ותפריטים ולתת לשף המלון, כדי שיכין לבעלה את המאכלים האהובים עליו. תפריטים אלו מוצגים עד היום במוזיאון בן גוריון שבמלון.

להתמקד בניהול, כמקובל בעולם

רונן שי, מנכ"ל רשת רימונים: להתמקד בניהול כמו רשתות המלונאות הבינלאומיות
רונן שי, מנכ"ל רשת רימונים: להתמקד בניהול כמו רשתות המלונאות הבינלאומיות

לדברי רונן שי, מנכ"ל רשת מלונות רימונים, בכוונת הרשת להמשיך ולנהל את בית המלון תוך שמירה על הסטנדרטים הגבוהים שלו כחלק ממלונות רשת רימונים. "האסטרטגיה של רשת מלונות רימונים להתמקד בשנים הבאות בניהול בתי מלון בישראל ולאו דווקא להמשיך להיות הבעלים שלהם, כפי שנהוג על ידי הרשתות הבינלאומיות בעולם", אמר שי.

עוד מסר רונן שי: "המטרה היא להמשיך ולהגדיל את מצבת החדרים ובתי המלון ולהניב רווחים לבעלי המלונות ובכך תהפוך רשת מלונות רימונים לאחת מהרשתות האטרקטיביות והמקצועיות ביותר בתעשיית האירוח בישראל".

לדבריו, החברה בוחנת בימים אלה אפשרויות לניהול בתי מלון נוספים ברחבי הארץ.

השבוע פרסמה רשת מלונות רימונים את דוחותיה הכספיים לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012, אשר הצביעו על רווח נקי של 18.3 מיליון שקלים, תוך הצגת שיפור בכל הפרמטרים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

הספא ברימונים גלי כנרת בטבריה. מעדיפים ניהול על בעלות. (צילום: רשת רימונים)
הספא ברימונים גלי כנרת בטבריה. מעדיפים ניהול על בעלות. (צילום: רשת רימונים)

הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדלו בשיעור של 14% והסתכמו לסך של 230.9 מיליון שקלים, לעומת 203.1 מיליון שקלים, בתקופה המקבילה בשנת 2011.

רשת מלונות רימונים, מקבוצת הכשרת הישוב, אחת מהרשתות הוותיקות והמובילות בארץ. רשת רימונים מונה 10 בתי מלון וכ- 2,000 חדרים. על בתי המלון של הרשת נמנים "רימונים גלי כנרת"- מלון בוטיק ובו 120 חדרים הממוקם על שפת הכנרת, "רימונים אילת", ובו 277 חדרים הממוקם בלב אזור התיירות והבילויים של אילת, "רויאל רימונים" בים המלח ובו כ- 400 חדרי אירוח גדולים ומרווחים ו"רות רימונים" בלב מושבת האמנים בצפת ובו 77 חדרים.

למה הם מוכרים?

אפריקה ישראל מכרה את מלון קראון פלזה חיפה למשה מנו ורימונים מכרו את מלון הדגל שלהם, רימונים גלי כנרת, ליחזקאל מורד. שתי הרשתות טוענות שהן רוצות להתמקד בניהול, כמו שמקובל ברשתות הבינלאומיות.

בכירים בתעשיית התיירות מסבירים כי שתי החברות הן ציבוריות ונסחרות בבורסה. לשתיהן יש בעיות של אג״חים לפרעון וכי בורסה ומלונאות בישראל הם שילוב רע. "כל מי שיכול היה, מחק עצמו מהמסחר באמצעות הצעת רכש. בחו״ל רשתות המלונאות הגדולות נוקטות מאז המשבר ב:2008 וגם לפניו באסטרטגיה של asset light. הישראלים פשוט 'שאלו' את הרעיון, רק מסיבות שונות לחלוטין", אומר מקור בענף.

ואילו בכיר אחר מוסיף ש המלון כנכס נדל"ני פחות מעניין את הרשתות: אלה רוצות את דמי הניהול והרווח התפעולי ולא את התשואה על ההשקעה הנדל"נית. לקונה הנכס זה כדאי, כי הוא קונה מלון מוכן בפחות מעלות ההקמה וחסר דאגה להחזר, כי הסכם הניהול מעניק לו מינימום של אחוזי תשואה על ההשקעה. זאת מעבר לערך ארוך הטווח של עליית מחירי הקרקע והנדל"ן.

כפי שכבר טענו המלונאים בעבר, בשל העלות הגבוהה של בניית מלונות בישראל, עדיף לקנות מאשר לבנות ועדיף לנהל מאשר להיות בעלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן