Skip to content

לופטהנזה מעבירה את טיסותיה באירופה לג'רמן ווינגס

בקיץ הקרוב תפעל חברת ה-Low Cost הזאת בקווים מישראל לדיסלדורף ולברלין. לפני כחודש הורידה לופטהנזה את רמת השירות במטוסיה הפועלים בישראל בהתאם להגדרת קווים קצרים (Short Haul) עם מטוסים צרי גוף ללא בידור ואוכל ברמה פחותה. כל ההחלטות האלה התקבלו כדי להגדיל את הריווחיות ולהיאבק בהפסדי החברה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסגרת תוכניתה להגדיל את הריווחיות הגלובלית של פעילות צי מטוסיה ולהאבק בהפסדיה, החליטה לופטהנזה להעביר את כל פעילות הטיסות שלה באירופה לג'רמן ווינגס, החברה הבת שלה לטיסות מוזלות (Low Cost), למעט מינכן ופרנקפורט. כך שלקראת הקיץ, לאחר שהתקבלו האישורים מרשויות התעופה, תפעל חברת הבת גם בקווים לישראל מברלין ודיסלדורף.

יחד עם זאת מן הראוי לציין, כי גם קווי הטיסה ממינכן ופרנקפורט שתמשיך לופטהנזה להפעיל לישראל, הם ירודים ממה שהיו עד לפני כחודש, ברמה של קווים קצרים (Short Haul) אירופים, ללא בידור ואוכל ברמה פחותה.

דיסלדורף. טיסות מוזלות במאבק למען הרווחיות. (צילום: עירית רוזנבלום)
דיסלדורף. טיסות מוזלות במאבק למען הרווחיות. (צילום: עירית רוזנבלום)

עד לפני כחודש פעלה חברת לופטהנזה בקווים לישראל בהגדרה של קווים ארוכים (Long Haul). המשמעות של הגדרה זו היא שימוש במטוסים רחבי גוף עם מחלקות עסקים ותיירות, מזון משובח ומערכות בידור. בהגדרה זו פעלו יחד איתה אל על, בריטיש איירווייס, סוויס (היום חברת בת של לופטהנזה – שנשארת בהגדרה הזאת). אייר פראנס, קלמ וחברות אירופיות נוספות פעלו בהגדר של קווים קצרים (Short Haul) אירופיים, שמשמעותו מטוסים ללא בידור, מזון ברמה פחותה ומושבי מחלקת עסקים זהים למחלקת תיירים, רק עם מושב אמצעי פנוי והגשת בכלים מוצקים.

שינוי הגדרה

עתה מגדירה לופטהנזה את טיסותיה לישראל כקווים קצרים אירופיים ובהתאם לכך היא עברה ממטוסים רחבי גוף, כמו איירבס A330 ובואינג 747, למטוסים צרי גוף מדגם איירבס A321, ללא בידור ואוכל ברמה פחותה, שזו גם הקטנה של כ-15% מהקיבולת שלה בקווים לישראל.

אלכסנדר פלאץ בברלין. תחרות עם ישראייר ואל על על הקו הפופולארי. (צילום: עירית רוזנבלום)
אלכסנדר פלאץ בברלין. תחרות עם ישראייר ואל על על הקו הפופולארי. (צילום: עירית רוזנבלום)

באותה גישה פועלת גם חברת בריטיש איירווייס. סוויס חברת הבת שלה ממשיכה להפעיל מטוסים רחבי גוף בשירות Lon Haul, ואל על ממשיכה לספק שירות Long Haul לאירופה, חלקם במטוסים צרי גוף וחלקם במטוסים רחבי גוף.

לדברי ראשי לופטהנזה באמצעות ג'רמן ווינס היא תוכל הקיץ להתחרות בחברות ה-Low Cost אייר ברלין, ישראייר ואל על בקו הפופולרי מישראל לברלין ובחברת אייר ברלין בקו מישראל לדיסלדורף. בקווים הפנים אירופיים תוכל, לדבריהם, ג'רמן ווינגס להתחרות בחברות ה-Low Cost הפועלות ביבשת, כמו אייר ברלין, ריינאייר, איזיג'ט וחברות זהות נוספות. לצורך הפעלת ג'רמן ווינגס בטיסות המוגברות בתוך אירופה תעביר אליה לופטהנזה עד 2015 כ-90 מטוסים והטיסות יופעלו באמצעות מטוס איירבס A321 עם כ-150 מושבים וקנדאר CRJ900 עם כ-80 מושבים.

ג'רמן ווינס תציע מחירים תחרותיים עם שירותים מינימליים, כפי שעושות כל חברות ה-Low Cost. כל טיסותיה של לופטהנזה מגרמניה בקווים הארוכים לשאר יבשות תבל נשארים במטוסים רחבי הגוף עם בידור ואוכל מעולים, בתוספת מחלקות תיירים פלוס, שהיא מתקינה עתה במטוסים אלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן