Skip to content

סקס, סמים ועברי לידר

מלהיב וממיס, שקט ורומנטי, משוחרר וסוער. הוא שר על אהבות לא שמחות ועל תשוקות נסתרות. זהו עברי לידר שקיבל הקהל במופע ההשקה של אלבומו החדש, שהתקיים בתיאטרון "הבימה" בתל-אביב. אורחים: מוקי ושרית חדד. וגם כתבנו יובל אראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

florida lottery

כל העולמות. לידר ב"הבימה". צילום: יובל אראל

כבר 15 שנים שעברי לידר, זמר, מלחין ופזמונאי מככב בעולם המוזיקה המקומי ואף מעבר לים, עטור הישגים ופרסים, שני אלבומי פלטינה ושלושה אלבומי זהב כולל האחרון "מישהו במקום", שהושק בקיץ. עכשיו הוא יוצא למסע הופעות בעקבות האלבום.

האלבום, הכולל 13 שירים, ממשיך את דרכו המיוחדת של לידר, שמשלב את החיפוש אחר האהבה וההגשמה העצמית – עם תמלילים, לחנים, מקצבים ועיבודים. לקראת השקת האלבום השיק לידר כמה שירים מתוכו – שיר הנושא "מישהו פעם" ו"מזל טוב ישראל", שאותו הוא מבצע עם מוקי. שיר מחאה על המצב ועל החיים הקשים במדינתנו.

בדומה לשני אלבומיו הראשונים חוזר לידר לעבוד עם יועד נבו. הסאונד משלב עולמות מוזיקליים שונים, מערבב את כולם, נטול הגדרה ותבנית, משוחרר רחב ופתוח. "יש בזה אלמנט נוסטלגי ומרגש", מספר לידר. "שוב, כמו לפני 15 שנה, ישבנו ביחד באותו החדר, אבל הפעם בוגרים יותר ומנוסים יותר. זוהי זוגיות מקצועית, שמאפשרת לי להיות רגוע ולתת לו את המקום שלו. האלבום נכתב בשלוש השנים האחרונות ומתאר תהליכים שעברנו ועברתי באופן אישי. מכל הבחינות ניתן לומר שהאלבום הזה מכיל את כל העולמות שלי גם מבחינה אישית וגם מבחינה מוזיקלית."

צהרי שישי, אולם "הבימה", תל-אביב. עברי לידר עולה לבמה מלווה בלהקתו – עדי גולדשטיין על הקלידים,  יונתן פרידג' בגיטרות חשמליות, אלעד סיקל בגיטרת בס, אריאל טוכמן בגיטרות וטל תמרי על התופים. המופע נפתח בשיר "לרגע קטן", שיר אהבה לבחור, שישב לידו בכיתה, שיר על אהבה מתסכלת, אהבה חד-צדדית לגבר. בעניין הזה עברי נחשב לחלוצי "היציאה מהארון" מבין המוזיקאים הפופולרים. על כך אמר פעם: "מי שקורא את הטקסטים שלי ומקשיב לשירים, כבר מזמן היה צריך להסיק את המסקנות לבד". או.קי, עכשיו אפשר להמשיך במופע.

שיר מחאה על המצב. לידר ומוקי. צילום: יובל אראל

הוא עובר לביצוע של השיר "ואולי" המחזירו אחורה לאלבומו השני "יותר טוב כלום מכמעט", וממשיך לאלבום השלישי "האנשים החדשים" עם השיר "בתי קפה" במקצב הלטיני.

לידר מבקש מהקהל לעצום עיניים ולדמיין שהם עמוק בתוך הלילה בבית, יושבים ולא יודעים מה לעשות עם עצמם. נגינת פסנתר מובילה את השיר "בקצב אחיד בתנועות של הגוף", מתוך האלבום החמישי הנושא שם זה. עברי יושב לבד בקדמת הבמה על כיסא בר גבוה, קרן אור מתפזרת סביבו, משאירה את יתרת הבמה בחשיכה, משרה אווירה מיוחדת ושר על "האיש הגדול שפוחד להצליח, שמוכן לנשק בלי לשאול שאלות…".

המופע ממשיך, עברי מוריד את הבלייזר ועובר לחולצה שחורה, האווירה מתחממת, הקצב עולה, משלב בין שירים קצביים לבלדות אהבה נוגות. הנה מפציע האורח הראשון, מוקי, והם מבצעים יחדיו את "מזל טוב ישראל". למראה מוקי הבנות בקהל מתעוררות וצווחות בחדווה. חם באולם. הקהל קם, ממלא את המעברים, שר ורוקד.

עברי ושלושת נגני הגיטרות ישובים, עוברים כעת לבלדות הנמסות שלו, רגוע, שקט, רומנטי, קולו בוטח אך מעודן, מיטיב להעביר את המסר שבשיריו. אהבות ללא מגדר, ללא גבולות, הרבה אכזבות, תשוקות נסתרות.

פרחה במרצדס. לידר וחדד. צילום: יובל אראל

לקראת סיום, המופע מעלה טורים בקצב, באורות, באווירה, הקהל כבר כולו עומד על הרגליים, כפיים, שרים ביחד, חשים את האווירה הכיפית, שישי בצהריים ואולם התיאטרון הלאומי חוגג במופע של קצב תזזיתי, וזה מגיע לשיא עם "חולצת פסים" מאלבומו השני, מעפיל הלאה ל"מרי לנצח", השיר מאלבום הבכורה, פתיחה מזרחית דרמטית, מקצב תופים מזרחי ואלקטרוני, הקהל כבר מרקד על הכסאות, "אני יושבת בבאר די לבדי, שותה קצת מדברת הרבה עם עצמי, טלסקופים קטנים מדווחים לי על כל מה שקורה מסביבי, אני ניגשת מהר ולא מהססת…". סקס, סמים ורוקנ'רול בסגנון של עברי לידר.

הזמר נפרד מהקהל הנרגש, דקה שתיים של אדרנלין המפמפם בכלי הדם והוא חוזר, עם הנגנים, כעת הדרן. עברי מתחיל לספר סיפור, על מנהל של זמרת שביקש שיר, על זמן שעבר ועל הצלחה שנדבקה והוא מתחיל  לשיר את "פרחה במרצדס". "פרחה במרצדס משנה את המקום שלה, בסדר החדש רואים את החיים, משקפיים על חצי פנים, אוי מושבי העור, בחום הזה של תל אביב…". המנגינה מפמפמת חזק, הקהל צווח, ואז היא נכנסת לבמה, שרית חדד, כדי לשיר את "הפרחה" בדואט סוער עם עברי. כולם רוקדים ועברי מסיים עם שיר שנכתב עבורו לפס הקול של הסרט "יוסי וג'אגר" – "בוא".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן