Skip to content

סגן מנהל הכור בנתנז או מדען טילים?

האם מוסטפא אחמדי רושן, מדען הגרעין האיראני שחוסל בשבוע שעבר, היה מעורב בתוכנית הטילים האיראנית? על-פי אחד ממקורביו של נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, התשובה לכך היא חיובית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם מוסטפא אחמדי רושן, מדען הגרעין האיראני שחוסל בשבוע שעבר, היה מעורב בתוכנית הטילים האיראנית? על-פי אחד ממקורביו של נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, התשובה לכך היא חיובית

מאת נמרוד זגגי

סגן מנהל המתקן הגרעיני בנתנז או בכיר בתוכנית הגרעין? מוסטפא אחמדי רושן
סגן מנהל הכור בנתנז או בכיר בתוכנית הגרעין? מוסטפא אחמדי רושן

פחות משבוע לאחר ההתנקשות במדען הגרעין מוסטפא אחמדי רושן, נראה כי סימני השאלה באשר לזהותו ותפקידו של האיש רק מתרבים. השאל המרכזית שנותרה בלא מענה היא האם היה לאחמדי רושן, סגן מנהל המתקן הגרעיני בנתנז לענייני מסחר, חלק גם בתוכנית הגרעין האיראנית? מהרדאד בזרפאש, חברו לספסל הלימודים של רושן שנחשב גם לאחד ממקורביו של מחמוד אחמדינז'אד, טוען כי התשובה ככל הנראה חיובית.

בזרפאש, ששימש בעברו גם כראש ארגון הסטודנטים של הבסיג' (המליציה של משמרות המהפכה) באוניברסיטת שריף, שבה למד גם רושן,  טען כי האחרון "עשה עבודה טובה בתחום הטילים ולמרות איומי האויב, לא התרחק מעבודתו". פרט נוסף אותו חשף בזרפאש אודות רושן היה כי הוא עבד תחילה במשרד ההגנה ולאחר זמן מה הוטלה עליו אחריות "לדברים רגישים" בארגון לאנרגיה גרעינית של איראן.

בתוך כך, הצהיר אתמול שר המודיעין האיראני, חיידר מסלחי, כי "בריטניה וארה"ב אינן יכולות לטשטש את תפקידן במעשי ההתנקשות האלה וההכחשות שלהן אינה מכסות את הלכלוך שדבק בידיהן". אשר למעורבותה של ישראל בהתנקשות, הוסיף מסלחי ש"ארה"ב, בריטניה והמוסד עוד יחושו את השלכות הצעדים שלהם; הרפובליקה האסלאמית תגיב למעשיהן תגובה נחרצת."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן