Skip to content

מדוע העולם חושב שישראל יקרה?

אתר השוואות המחירים בתיירות MyTravelCost.com בדק מרכיבים מהם מורכבת התיירות לישראל. הוא הגיע למסקנה שישראל יקרה יחסית ליעדים קרובים כמו ספרד, יוון ופורטוגל. עם זאת, בהשוואה עולמית, המחירים בישראל למלון, מסעדה ומונית - ממוצעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

אתר השוואות המחירים בתיירות MyTravelCost.com  קובע שישראל יקרה יחסית ליעדים קרובים כמו ספרד, יוון ופורטוגל. עם זאת, בהשוואה עולמית, המחירים בישראל ממוצעים ואף סבירים 

מאת עירית רוזנבלום

האתר האינטרנטי להשוואות המחירים בתיירות MyTravelCost.com טוען שישראל יקרה יחסית לשכנותיה כמו סעודיה, וגם יחסית ליעדים בדרום אירופה ובהן ספרד, יוון ופורטוגל. עם זאת, הגיע האתר למסקנה שבהשוואה עולמית, המחירים בישראל ממוצעים.

ההשוואות של האתר מתבססות על יותר מ-40 מקורות רשמיים במדינות השונות, כאשר הבנק הבינלאומי United Bank of Switzerland – UBS משמש כאמת מידה (בנצ'מארק) למדידת השוואת הערים. לכך נוסף מאגר מידע ממטיילים וממומחים.

לפי מקורות האתר, מלונות ומסעדות בישראל יקרים בכ-25% מהממוצע העולמי. לפי הבנק UBS, מחיר חדר זוגי בערים העיקריות בישראל נע בין 150-320 דולר.
עם זאת, בבדיקה פרטנית שערכנו בכמה קטגוריות באתר, ישראל יוצאת במקומות סבירים בהחלט.

ככר קולומבוס בניו יורק. צילוום באדיבות nyc-company

במחירי מלונות של 5 כוכבים בין ערים כמו שיקגו, לוס אנג'לס, ניו יורק סיטי, סידני, טורונטו ואחרות, תל אביב ניצבת בין שלוש הערים הזולות ביותר.
הזולה ביותר היא טורונטו שבקנדה, עם מחיר הנע בין 235-285 דולר ללילה ואחריה תל אביב עם 351-381 דולר ללילה. הלילה היקר ביותר הוא במלון חמישה כוכבים בסידני, שם נדרשים האורחים לשלם בין 552-598 דולר ללילה, יקר אף יותר מאשר בניו יורק, בה גובים בממוצע 502-544 דולר.
במחיר מלונות של שלושה כוכבים ישראל יקרה מעט יותר מאשר סידני וטורונטו.

מדד מחירי מלונות חמישה כוכבים לפי אתר MyTravelCost.com

הלו, טקסי!

בהשוואת מחיר נסיעה במונית למרחק של 5 קילומטרים כולל תשר, יוצאת דווקא ניו יורק הזולה ביותר, עם 11 דולר לנסיעה. היקרה ביותר היא מיאמי עם כ-22 דולר. תל אביב היא השלישית הזולה ביותר אחרי ניו יורק, כאשר בה ובשיקגו המחיר הוא 12 דולר.
מדד נוסף הוא מדד מחירי המזון. נבחר סל של 39 מוצרי מזון מייצגים הנרכשים על ידי תיירים ממדינות המערב. גם כאן תל אביב יוצאת לא רע: הזולה ביותר היא דווקא לונדון, בה עולה סל מוצרים כזה כ-420 דולר. פריס אחריה עם 494-536 דולר ותל אביב שלישית עם 503-545 דולר.
היקרות ביותר הן ניו יורק, שבה מחיר הסל הוא 574-622 דולר וסידני שבאוסטרליה עם 596-646 דולר.

מדד מחירי המוניות לפי אתר MyTravelCost.com

 

יוצאים למסעדה

האתר משווה גם מחיר לאדם של ארוחת ערב בת שלוש מנות במסעדה טובה, ושוב, תל אביב במקום טוב מבחינת עלויות. הזולה ביותר היא מיאמי עם כ-25 דולר, שיקגו עם כ-37 דולר לאדם ותל אביב עם כ-42 דולר לאדם. היקרות ביותר הן לונדון עם כ-65 דולר ושוב, סידני, עם כ-84 דולר לאדם.
האתר בדק גם אוכל מהיר. מחיר ממוצע לבורגר ביג מק בעולם הוא כ-4 דולר. ארוחה של מקדונלד נעה בסביבות 10 דולר.

פלאפל: זול, משביע ודלישס. צילום יולה זובריצקי

לפי האתר, בתל אביב מחיר ארוחה של אוכל מהיר הוא כ-8.50 דולר. עם זאת, לפי האתר "אחד המזונות הפופולאריים ביותר בישראל הוא ללא ספק הפלאפל, כאשר מחיר מנה נע בין 3.5-4 דולר. הוא דלישס, וממלא אותך לשעתיים הבאות", הוא ממליץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן