Skip to content

טעמי חנוכה

לחנוכה יש טעם משלו, עם פסטיבלים מסורתיים ובהם "טעם כנרת" בעמק הירדן, "חמשושלים" בירושלים ו"החג של החגים" בחיפה: סיורים, אוכל, מופעים והרבה צבעוניות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
חדש בפסטיבל "טעם כנרת": "מן – החוויה התנ"כית" במתחם ירדנית, תגיש ארוחה בהשראה תנ"כית. (צילום: עירית רוזנבלום)
חדש בפסטיבל "טעם כנרת": "מן – החוויה התנ"כית" במתחם ירדנית, תגיש ארוחה בהשראה תנ"כית. (צילום: עירית רוזנבלום)

 

פסטיבל "טעם כנרת"

פסטיבל האוכל האזורי של עמק הירדן, חוגג את שנתו השמינית ומתקיים כמדי שנה בחנוכה ועד ה-16 בחודש, הפסטיבל יחבר השנה בין הצבעים ליצירות האוכל, תחת הכותרת "כל גוני העמק וטעמיו". הפסטיבל קושר את טעמי המסעדות עם ערכי היופי, הצבע והטבע שהעמק התברך בהם, ומבטא את ייחודו של העמק במורשתו, תוצרתו ומטבחו.

אל המסעדות המובחרות המגישות סעודות מיוחדות לפסטיבל, יצטרפו פעילויות רבות הקשורות באוכל ובסביבתו.

בין האירועים הבולטים של הפסטיבל – אירוע הצדעה למתכוני העבר המפוארים של מטבחי הקיבוצים – עם סיפורים, טעימות ומפגש מסקרן עם יוצרי הספר "חדרוכל", שיצא לאור השנה בעריכת עופר ורדי ואסי חיים. חברות קיבוץ שער הגולן מכינות קלאסיקות כמו טייגלך, גומבוץ ובאומשטאם – שהוא רולדה ממולאה בקרם ומצופה בשוקולד ונראית כגזע עץ, וזהו גם פירוש שמה.

בחצר כנרת ובבית הקברות המפורסם, ייערך סיור לילי מלא אווירה ותוכן, הכולל טעימות חלוצים במקום האותנטי ביותר: חדר האוכל של "החצר". את האירוע ישלים סיור בבית הקברות, ובו סיפורים צבעוניים על שנות הקמת המדינה.

"מן – החוויה התנ"כית" במתחם ירדנית, היא המסעדה הראשונה שתגיש ארוחה בהשראה תנ"כית. לארוחה קודם בסרט מקורי בן 15 דקות, אודות החיים על גדת הירדן לפני 2000 שנים.

במסעדת "צל תמר" שבאשדות יעקב איחוד, יקבלו את עונת הגשמים בערב של "טעם וצבע בחורף", בדגש על סוגים רבים של מרקי חורף עשירים כמו מרק כתומים, מרק גולש ומרק קישואים ושמיר.

במתחם הקניות והבילוי החדש "מוּל כנרת", יחכו לבאים פעילויות חינמיות לילדים ב"משחקיה" וכן מרקים בשלל צבעים ברוב מסעדות המתחם – במחיר פסטיבלי נוח וכן מבצעים והנחות בחנויות.

במסעדה המזרחית של "צל תמר" במתחם "מול כנרת", תתקיים חאפלה מזרחית עם מבחר סלטים מגוּון ובפלאפל שווארמה יוגשו כדורי פלאפל בארבעה צבעים.

גלריית "צירופים 9": סדנת אוכל יצירתי לאמהות עם הומור ושמחה. (צילום: עירית רוזנבלום)
גלריית "צירופים 9": סדנת אוכל יצירתי לאמהות עם הומור ושמחה. (צילום: עירית רוזנבלום)

ב"בשמת קונדיטוריה ומעדנייה" בדגניה א' תתקיים סדנת בישול ואפייה עם טעמים איטלקיים וניחוח צרפתי, בניצוחם של הקונדיטורית בשמת והשף עודד שורצברד. הזוג שורצברד מייצר מוצרי מאפה, גבינות, אנטי פסטי ואף מנות ללא גלוטן וסוכר במה שהיה חדר החלב של הקיבוץ, ואילו אורלי פרי-אלרווה פתחה בדגניה א' את גלריית "צירופים 9", במה שהיה המכבסה של הקיבוץ. היא בוגרת בצלאל, מרצה לעיצוב גרפי בשנקר והעבודות שהיא מציגה מבוססות על פשטות והומור – הומור של חומרים לא קונבנציונליים כמו חתיכות בדים, גומיות לשיער וכפתורים. במסגרת הפסטיבל היא תקיים סדנת אוכל יצירתי לאמהות עם הומור ושמחה.

ב"אגדת לחם" בגשר הישנה תתקיים סדנת אפייה מיוחדת לחג (ויטראז'-בצק ועוד). לא נפקדת האליפות המסורתית של מלך הפויקה, חוויית שיט דיג, סדנאות בישול ואפיה, ארוחות המשלבות את חומרי הגלם של העמק, שוק אקולוגי, תחרות קינוחי שוקולד ועוד.

השכונה הקהילתית "פסטורליה" באשדות יעקב מאוחד, תארח משפחות מתעניינות ל"בית פתוח"; ולאורך כל ימי הפסטיבל יתקיימו טיולי ג'יפים וארוחות בטבע, סיורים חקלאיים ועוד חוויות, כמיטב מסורת התיירות של העמק וסובב כנרת.

לפרטים מלאים: www.kinneret.info, טל' 04-6752727.

פסטיבל "החג של החגים" חיפה

היום, שבת ה-8 בדצמבר, ייפתח פסטיבל "החג של החגים" בואדי ניסנאס בשעה 13.00. הפסטיבל מתקיים זו השנה ה-19 בעיר חיפה במהלך סופי השבוע של חודש דצמבר (עד ה-27-29 בו). חיפה לובשת חג מדי חורף ומציגה את היופי הייחודי שלה, שהוא יחסי השכנות הטובה והשיתוף בין כל הדתות, העדות והתרבויות השונות בעיר.

"החג של החגים" מציגה את היופי הייחודי של חיפה, שהוא יחסי השכנות הטובה והשיתוף בין כל הדתות, העדות והתרבויות השונות בעיר
"החג של החגים" מציגה את היופי הייחודי של חיפה, שהוא יחסי השכנות הטובה והשיתוף בין כל הדתות, העדות והתרבויות השונות בעיר

הפסטיבל הוא חגיגה אמיתית, צבעונית ומשמחת של אמנות, ספרות, שירה, מוסיקה, תיאטרון, קולנוע, ירידים, מופעי חוצות וכמובן קולינריה ים תיכונית משובחת במיוחד.

האירועים הרבים מתפרשים בחלק התחתון והתוסס של העיר חיפה: בוואדי ניסנאס, במושבה הגרמנית ובעיר התחתית.

הפסטיבל יכלול מסלול אמנות תחת הכותרת "לוג אין לוג אאוט " בחללי פנים וחוץ בבית הגפן, במוזיאון העיר וברחבי ואדי ניסנאס. יתקיימו קונצרטים ליטורגיים בכנסיות, מופעי חוצות, מוסיקת עולם, מחול, תיאטרון, פסטיבל "זז" למיצגים, "שער" – פסטיבל השירה הבינלאומי, יריד עתיקות, יריד יוצרים ומוסיקה חיה בשוק הטורקי בעיר התחתית, תהלוכות ואירועי חנוכה וחג המולד, מתחם משפחות, סיורים ייחודיים בין כרמל לוואדי.

מידע לציבור על אירועי הפסטיבל באתר האינטרנט: www.haifahag.com ובמוקד העירוני בטלפון 106.

'חמשושלים' – פסטיבל תרבות ותיירות החורף של ירושלים

ארבעה סופי שבוע לוהטים בחורף בירושלים (עד ה-20-22 בדצמבר) חוגגים את כל מה שיש לעיר להציע: מאות אירועי תרבות, מופעים, קונצרטים, תערוכות, מחול ותיאטרון עד השעות הקטנות של הלילה, לצד אטרקציות תיירותיות, סיורים ייחודיים וחוויות קולינאריות בכל רחבי העיר.

מוזיאון ישראל. הנושא של "חמשושלים" השנה: הומור
מוזיאון ישראל. הנושא של "חמשושלים" השנה: הומור

הנושא המרכזי של "חמשושלים" 2012 הוא הומור – בסופי השבוע יועלו בעיר עשרות מופעי הומור ישראלי, יהודי, ירושלמי, תנכ"י ובינלאומי, אמני סטאנד אפ, סאטיריקנים, מספרי סיפורים ובדיחות, קומדיות רומנטיות, קברט, ספרות ושירה הומוריסטית, הומור באמנות וסיורים תיאטרליים מצחיקים לכל המשפחה.

בין המופעים: גברי ואורי בנאי על הומור בתיאטרון ירושלים; דן אלמגור מתחקה אחרי מקורות ההומור הירושלמי בסדרת מפגשים בימק"א; יוסי אלפי עם סיפורי צחוק ירושלמים; הקריקטוריסט מישל קישקה עם 'אורחים' ירושלמיים מאויירים במגדל דוד, מרתון אמני סטאנד אפ מטורף של תיאטרון האינקובטור ועוד.

במסגרת שבוע העיצוב, שייפתח ב 13 לדצמבר, יתקיימו תערוכות עיצוב, ימי עיון, מפגשים מקצועיים למעצבים וסיורים. אירועי שבוע העיצוב פתוחים לקהל הרחב.

בתי המלון בירושלים, יציעו חבילות סוף שבוע במחירים אטרקטיביים במיוחד והטבות עם מגוון אטרקציות לנופשים. המסעדות הירושלמיות יציעו תפריטי "חמשושלים" מיוחדים במחירים מוזלים בסופי שבוע .
מידע מפורט על כל אירועי 'חמשושלים' באתר האינטרנט: http://www.itraveljerusalem.com/he/home
להזמנת חדרים בבתי מלון טל': 2302*.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן