Skip to content

אתרי אל על והבורסה הושבתו הבוקר בעקבות איומי ההאקר. חוזרים לתפקוד בהדרגה

אתרי האינטרנט של אל על והבורסה הושבתו הבוקר, לא ברור עם מדובר בהתקפה כמו שהבטיחו קבוצה של האקרים סעודים (שאיש לא יודע אם הם אכן סעודים) או שמדובר בהשבתת מגן מאת עמית מנדלזון אתרי אל על והבורסה לניירות ערך בת"א עוברים שיבושים החל מהבוקר. אתר הבורסה הושבת לפרק זמן לא ברור, אתר אל על מתפקד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתרי האינטרנט של אל על והבורסה הושבתו הבוקר, לא ברור עם מדובר בהתקפה כמו שהבטיחו קבוצה של האקרים סעודים (שאיש לא יודע אם הם אכן סעודים) או שמדובר בהשבתת מגן

מאת עמית מנדלזון

אתרי אל על והבורסה לניירות ערך בת"א עוברים שיבושים החל מהבוקר. אתר הבורסה הושבת לפרק זמן לא ברור, אתר אל על מתפקד לסירוגין.  "האקר סעודי" (כך הוא טוען לפחות, אם כי האקרים לא נוהגים לספק את מוצאם גם אם הם גאים בו) הבטיח התקפה על שני האתרים הללו, ואכן הם עוברים שיבושים. האם מדובר בהשבתת מגן? לפי תגובת אל על משתמע שאכן האתר עובר התקפה אם כי הוא זמין די בקלת; האם הוא מתפקד ללא בעיות? עדיין לא ברור. אתר הבורסה – האתר השני שהבטיחו – ההאקרים לתקוף – אכן לא עלה הבוקר. הוא נמצא בעיצומה של  מתקפת  Distributed Denial of Service, או בקיצור DDOS. התקפות מסוג זה מתבצעות בדרך-כלל על-ידי קבוצה של האקרים ולא על-ידי בודדים ומבוססות על "הפגזת" האתר בפקטים של מידע, עד כדי שיבושו או הפלתו עקב עומס יתר. בחירת שני האתרים הללו כנראה לא נעשתה באקראי, וסביר להניח שההאקרים מצאו את נקודת החולשה שלהם אם כי העובדה שאתר אל על מתפקד (מחו"ל לפחות) מוכיחה שההתקפה איננה מסיבית מדי. אתר הבורסה אמנם לא עולה מיד, והוא עולה עם הודעה אוטומטית על עבודות תחזוקה.

הודעה באתר הבורסה

השאלה האמיתית שעומדת על הפרק היא שאלת אמינות האבטחה הישראלי ששמעה יצאה למרחקים. אתרים בכל העולם עומדים בפני התקפות וגניבת כרטיסי אשראי היא עניין של יום יום בכל העולם, יש אמצעים להגן על המערכות אבל משום מה המערכות הישראליות חשופות למדי. האם מדובר בבטחון עצמי מופרז, הגנה לקויה, מוצרי אבטחה עלובים, או שסתם עקרון ה"סמוך" עובד גם כאן שעות נוספות.

מה משמעותה של "המלחמה הקיברנטית"? אין לה משמעות, מדובר בפרטיים שמארגנים התקפה בעיקר בעבור 15 דקות תהילה. אם הם אכן סעודים, הם לבטח אינם מגובים על ידי ממשלה כלשהיא, שכן גם למשטר הסעודי ממש לא מתאים קרב קיברנטי. כך שההגדרה "מלחמה קיברנטית" דרמטית מדי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן