Skip to content

ח״כ עינת וילף: "זו לא השיטה טמבל"

ח"כ וילף יוצאת נגד אלה שסבורים כי שינוי שיטת הממשל יביא בעקבותיו יציבות פוליטית ויפתור את תחלואי השלטון. ספרה בנושא יראה אור בעוד שבועיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"כל מי שמבקש לשנות את שיטת הממשל בשם הטענה ליציבות שהדבר יביא בעקבות כך, נטל ההוכחה הוא עליו. עצם שינוי שיטת הממשל הוא עצמו גורם לאי יציבות", כך אומרת ח"כ ד"ר עינת וילף (עצמאות) באירוע שבתרבות בראשון לציון. וילף, שעתידה לפרסם בעוד שבועיים את ספרה בנושא שיטת השלטון, חשפה במפגש כי שם הספר הוא "זו לא השיטה, טמבל" – פרפרזה לדברי  קלינטון לבוש בשנת 1992 שאמר: "זו הכלכלה, טמבל".

ח"כ עינת וילף (צילמה: ציפי מנשה)
נטל ההוכחה על מי שרוצה לשנות את השיטה. ח"כ וילף (צילמה: ציפי מנשה)

לדבריה של ח"כ וילף: "החלפת השיטה שלנו בשיטה של מדינה אחרת, היא החלפת הבעיות שלנו בבעיות של אותה מדינה. הדרישה לשנות חושפת את העובדה שאותם אנשים המנהלים את קמפיין הבחירות שלהם עם דגש על נושא זה, לא בדקו את הדברים לעומק. ספרי עוסק בכך שאסור לשנות את שיטת הממשל בישראל תוך סקירת נתונים היסטוריים והשוואה לשיטות הנהוגות בדמוקרטיות אחרות".

ח״כ וילף מסיימת את כהונתה בכנסת ולא מתמודדת לקדנציה הבאה. זאת, לאחר שסיעת עצמאות החליטה לא להתמודד לכנסת הבאה.

 

3 Comments

  1. יעקב
    8 בדצמבר 2012 @ 21:59

    ח"כ ד"ר עינת צודקת ….הנימוקים בגוף הכתבה וגם בתגובה של המגיב הקודם נמרוד נ.
    חבל שחברת כנסת כמוה שעבדה כראש ועדת החינוך בכנסת, לא תהיה בכנסת הבאה.
    בגלל תעלולי אהוד ברק.
    היא לא תהיה וחברי כנסת גרועים יהיו בשפע ושוב…צחי הנגבי,דרעי, 7 הגמדים של לבני ,מצנע, עמיר פרץ, לימור לבנת ועוד גרועים מכל גווני הקשת הפוליטים…
    בכל אופן אין שום צורך לשנות את שיטת הממשל .רק להוסיף את השיטה הדנית בחירת מפלגה וסימון מספר אנשים מהרשימה בה שיהיו בכנסת.
    שיטה זאת דוחקת החוצה כל מיני בטלנים מקצועים…שהתנחלו בה.

  2. מילים
    8 בדצמבר 2012 @ 21:48

    מילים שליליות בהטיית זכר, אמא שלך טמבל. טמבלית.

  3. נמרוד נוי
    8 בדצמבר 2012 @ 20:27

    בענין הזה אני מסכים עם עינת וילף ובספרי "לקראת פרדיגמה חדשה" על המערכת הפוליטית בישראל אני מביע גם כן עמדה מנומקת מדוע אני מסתייג מן המאמץ והיוזמה לשנות את השיטה בישראל. עיקר טענתי נגזרת מן ההבחנה שהגורמים העומדים מאחורי התופעה הקשה הזו המכונה בשם "חולשת המערכת הפוליטית בישראל", נושאים יותר אופי תרבותי-חברתי-התנהלותי ולא הסדרי-מוסדי-חוקתי קרי, שינוי השיטה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן