Skip to content

טסמה מוגס וריקי סלם אלופי ישראל בחצי מרתון

השניים קבעו את שיאם האישי בדרך לתואר השני בחצי מרתון. מוגס שקבע את התוצאה החמישית בטיבה בהיסטוריה הישראלית היה מאוכזב בסיום שלא הצליח לשבור את שיאו הישראלי של איילה סטאין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-3000 רצים נתנו את אות הפתיחה לחגיגות החנוכה שלהם באליפות ישראל בחצי מרתון בנופיו המוריקים של עמק המעיינות, במהדורה ה-34 של האירוע. הזוכים בתואר הישראלי היו שני הבכירים בין הגברים והנשים. כבר בפתיחה נטל טסמה מוגס מאתלטי אורן השרון את ההובלה, כאשר איימרו עלמיה מושך אותו ב-7 הקילומטרים הראשונים של הריצה – משיכה עליה שילם עלמיה, חברו של מוגס לאגודה ולאימונים, בהמשך.

ככל שנקפו הקילומטרים יתרונו של שיאן ישראל ב-10,000 הלך והעמיק והפער מן הדולקים אחריו גדל וגדל. כזכור, לפני שנתיים, כשזכה בתוארו הראשון בחצי מרתון, מוגס קבע 1:03:20 שע', תוצאה טובה משיאו הישראלי של איילה סטאין (1:03:43), אולם זו נפסלה לאחר שנמצא כי המרחק הרשמי של המסלול לא היה תקין. הפעם הכל היה תקין, אבל מוגס קבע 1:04:40 שע', שיפר את שיאו האישי הרשמי בחצי מרתון וקבע את ההישג החמישי בטיבו בישראל, אם כי לא את השיא הישראלי שימתין לפחות עוד שנה. על מנת להמחיש את הפער שהיה בין מוגס למקום השני, חברו לאגודה, גירמה אמרה, אשר התאמן יחד אתו באתיופיה, סיים 2:13 ד' אחריו. אסרט ממו מהסוללים ירושלים סיים שלישי בתוצאה 1:08:36. זוכרים את עלמיה שמשך את מוגס בקילומטרים הראשונים? המשיכה הזו הרסה לו את הקצב האישי, אבל לזה בדיוק קוראים חבר לאגודה. עלמיה סיים חמישי בתוצאה 1:09:04.

ריקי סלם מרצי רמה"ש ניצחה בין הנשים והגנה למעשה על תוארה מן השנה שעברה. סלם שהייתה המועמדת הבכירה לניצחון חצתה את קו הגמר בצתוצאה 1:22:11 ושיפרה את שיאה האישי, כפי שקיוותה שתעשה. אור כרמלי סיימה שנייה בתוצאה 1:26:16, ואילו יערה זנגי-רדושיצקי מהפועל חולון סיימה שלישית עם 1:27:25 – חזרה מרשימה לאלופת ישראל 2010 שאך לא מזמן חזרה לרוץ אחרי לידת בנה בכורה.

טסמה מוגס וריקי סלם (צילום: עופר ביידה)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן