Skip to content

משעל בחגיגות החמאס: לא נוותר על אף שעל

ראש הלשכה המדינית של החמאס קרא להמונים בעצרת לציון 25 שנה להיווסדות החמאס: "להמשיך ולהילחם בציונים ולהרגם כי הם כובשים. כל פלסטין מהנהר ועד הים שלנו. נשחרר גם את ירושלים - ס"מ אחר ס"מ". גם הנייה וגם משעל קראו לפיוס פנים פלסטיני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בנאום מתלהם, שנמשך כשלושת רבעי שעה, קרא היום (שבת) ראש הלשכה המדינית של החמאס, חאלד  משעל בעזה להמשיך ולהרוג את הציונים על היותם כובשים. "פלסטין הייתה ותישאר ערבית ואסלאמית. אנחנו לא נכיר בלגיטימיות של הכיבוש ולא נכיר בישראל. פלסטין היא שלנו – מהים עד הנהר, מהצפון ועד הדרוםלא נוותר על סנטימטר מפלסטין הערבית והאסלאמית", אמר משעל לקול תשואות הקהל.

הוא המשיך וטען כי "זכות השיבה קדושה לנו ולא נוותר עליה. נשחרר גם את ירושלים – ס"מ אחר ס"מ. איננו נלחמים ביהודים משום שהם יהודים, אלא נלחמים בכובשים שתוקפים אותנו". משעל הדגיש כי "הג'יהאד האסלאמי וההתנגדות הם הדרך האמיתית לשחרור. פוליטיקאי אמיתי נולד מרחם ההתנגדות".  

הבמה והטיל בככר בעזה (צילום: אל מנאר)
חוגגים ניצחון. הבמה והטיל בככר בעזה (צילום: אל מנאר)

כמאה וחמישים אלף בני אדם התאספו החל משעות הצהריים בכיכר כתיבה במערב עזה בעצרת לציון 25 שנה להיווסדות החמאס ברצועת עזה. כאלף איש בקהל הגיעו ממדינות ערביות שונות, המשתתפים נשאו דגלי חמאס, דגלי פלסטין ואפשר היה לזהות גם את  דגלי מצרים וקטאר. ראש רשות מעברי הגבול לעזה, מאהר אבו סבחה, אמר לכלי התקשורת, כי המשלחות הגיעו מקטאר, בחריין, מצרים, כוויית, ירדן, ערב הסעודית, לבנון, מרוקו, אלג'יריה, מלזיה, אינדונזיה, מאוריטניה, טוניסיה, לוב והגיעה גם משלחת טורקית.

לעניין עמדת החמאס לגבי המתרחש בסוריה ובמצרים, אמר משעל: "איננו מתערבים בעניינים הפנימיים של מדינות אחרות. איננו תלויים באף מדינה. לא היינו תלויים בסוריה ובאיראן, וכעת איננו תלויים במצרים ובקטאר". הוא פנה בנאומו לאסירים הפלסטינים המצויים בכלא הישראלי ואמר: "לא יחלוף זמן רב עד שנשחרר אתכם מבתי הכלא".

בפנייה לארצות ערב אמר כי "ההתנגדות זקוקה לנשק, לסיוע ולכסף שלכם". לקראת סיום נאומו קרא ראש הלשכה המדינית לפיוס לאומי עם הפתח, והסביר ש"לאחר הניצחון בעזה, הגיע הזמן לסיים את נושא הפילוג וליצור אחדות לאומית פלסטינית".

ראש ממשלת החמאס, איסמעיל הנייה, נאם לפני משעל ואמר כי המצור הפוליטי מעל עזה הוסר. "הגעתם של חאלד משעל ויתר בכירי חמאס מחו"ל לעזה רק מחזקת את ההבנה שניצחנו". גם הוא קרא לפיוס כשאמר: "לאחר שהצלחנו להסיר את המצור הפוליטי, נותר כעת יעד נוסף והוא פיוס פנים-פלסטיני".  במסר לרשות הפלסטינית אמר: "כולם רוצים שלטון אחד והעיקרון הוא כי ארגון שחרור פלסטין צריך להיבנות מחדש כדי שישקף את העם הפלסטיני בפנים ובחוץ".

בהתייחסות עוקצנית להכרזה על פלסטין באו"ם כמדינה משקיפה אמר הנייה: "אנחנו רוצים את השחרור קודם כל ולפני המדינה". הוא המשיך ואמר ש"זה הזמן להפוך את הדף ולבנות אחדות לאומית פלסטינית. חמאס בעד הליכה לבחירות משום שאנחנו רוצים דמוקרטיה והשתתפות לאומית ולא מפחדים. העם הפלסטיני הוא אחד – מוסלמים ונוצרים"בסכמו את הלחימה אמר הנייה, כי ניצחון במערכה האחרונה בעזה הושג הודות להיערכות עמוקה ומתמשכת". לדבריו, "אלפי הלוחמים שנמצאים מתחת לאדמה ומעליה הם אלו שהכינו את הניצחון במערכה. האחדות של פלגי ההתנגדות ושל חלקי העם הובילה אף היא לניצחון בעזה". הנייה בירך את תושבי הגדה על "האינתיפאדה שהובילו" במהלך המערכה האחרונה ברצועת עזה ואמר כי הניצחון הוא "ניצחון לאומה הערבית כולה".

לשני האישים קדמו דוברי תנועות התנגדות והג'יהאד האסלאמי. דובר הזרוע הצבאית של החמאס, גדודי עז א-דין, קרא בהתרגשות: "נגדע את היד שתפגע בבני עמנו בעזה. נלחמנו בישות הציונית עם כוח מצומצם. מה יהיה כשנילחם בכל כוחנו? ציונים, כדאי שתכינו את הדרכונים שלכם ותתכוננו להסתלק".

בפתח הכיכר, על במה באורך 33 מטר וברוחב 22 מטר, הוצב דגם ענק עשוי קרטון של טיל מסוג  M75 שהחמאס עשה בו שימוש בירי לעבר תל אביב, במהלך מבצע "עמוד ענן", על גביו נכתב: תוצרת עזה.  תמונותיהם של מייסד החמאס, השייח' אחמד יאסין, ומפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, שחוסל בראשית המבצע, התנוססו מעל הבמה על גבי שלט ענק שבמרכזו כיפת מסגד אל אקצה ומפת פלסטין ההיסטורית. 

הכיכר כולה נצבעה בדגלים ירוקים של ארגון החמאס. ההפרדה בין גברים לנשים הייתה מוחלטת ועל גבי הבמה לא נראתה אשה. הנשים בודדו בקבוצה נפרדת בצד הכיכר. מצלמת הרחף שהציבו המפיקים התעכבה מעת לעת על ילדים ותינוקות שהולבשו כלוחמי חמאס, עם נשק בידיהם ולגופם מטעני נפץ מדומים.

וידאו של ה-BBC על חגיגות החמאס 

[related-posts]

תגובות במעכת הפוליטית: יו"ר מטה הבחירות של מפלגת העבודה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, הגיב הערב להתרחשויות בעזה ובזירה המדינית: "לצערי, נתניהו נתן פרס לחמאס ולחאלד משעל, והוא ואבו מאזן עשו בית ספר לנתניהו. הגיע הזמן שעם ישראל יסתכל על המנהיג שלו ויבדוק טוב את הביצועים שלו בזירה המדינית". הרצוג הוסיף: "גם בזירה המדינית נתניהו נכשל כישלון קשה ביותר והתוצאה הקשה היא שירושלים בירתנו מועמדת שוב להיות שיא הוויכוח בזירה הבינלאומית. בכך ממשיך נתניהו לסכן גם את ירושלים וגם את גושי ההתיישבות הנמצאים בקונצנזוס בינלאומי".

יו״ר קדימה, שאול מופז, על ביקור חאלד משעל בעזה: "ישראל פספסה הזדמנות לחסל את ראש הנחש. ממליץ למשעל לארוז את חפציו בהקדם ולצאת מעזה". לדברי מופז: "הפסקנו את הפעולה בעזה מוקדם מדי. ביקור משעל בעזה הוא תוצאה של הכישלון המדיני של מבצע עמוד ענן. נתניהו וליברמן נתנו הסכמתם לביקור משעל בעזה. החמאס מרים עכשיו ראש וצריך להוריד לו אותו."

מופז הוסיף: "אם ישראל תמשיך להחליש את אבו מאזן ולהמנע מלטפל בארגון חמאס ביד קשה, נראה את משעל מבקר ביהודה ושומרון בעוד כמה שנים. אסור לנו לאפשר מציאות כזו. ישראל יודעת איך לנצח את הטרור. חאלד משעל הוא בן מוות ויעד לסיכול יחד עם כל ראשי חמאס".

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן