Skip to content

צ'אבז יצא לקובה לטיפול במחלת הסרטן; מינה יורש

בנאום ששודר מארמון הנשיאות אמר צ'אבז שאם יחמיר מצבו הבריאותי, סגנו, ניקולס מאדורו, יחליף אותו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צ'אבז - הזמן אוזל
צ'אבז - הזמן אוזל

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבז, יוצא פעם נוספת לקובה לניתוח, עקב מחלת הסרטן שהתפרצה שוב בגופו. רשת CNN  מדווחת שהייתה זאת הפעם הראשונה שצ'אבז דיבר בפומבי על מחליף אפשרי – הודאה מזעזעת מפי אדם הנחשב גדול מהחיים בוונצואלה ובדרום אמריקה.

"הדבר נחוץ לגמרי, חיוני לגמרי שאעבור ניתוח נוסף", אמר צ'אבז. בדברו הוא חזר ונישק צלב ובנקודה מסוימת פרץ בשירה. "ניתוח כזה, מחלה כזאת, תמיד טומנים בחובם סיכון… אם יקרה משהו שבגינו לא אוכל לתפקד, ניקולס מאדורו לא רק יסיים את תקופת כהונתי על פי דרישת החוקה…. עליכם לבחור בו לנשיאות".

מאדורו - יחליף את צ'אבס
מאדורו - יחליף את צ'אבס

רק בשבוע שעבר חזר צ'אבז מטיפול רפואי בקובה. לדבריו הרופאים זיהו תאים ממאירים והוא ינותח בימים הקרובים. הנשיא דיבר רבות בפומבי על מאבקו בסרטן, אך מעולם לא ציין מה טיבו.

היום, ראשון, יתקיים כינוס מיוחד של הפרלמנט לדון במצב בריאותו של צ'אבז ובצאתו לקובה. על פי החוקה נדרש הפרלמנט לאשר כל מסע של הנשיא מחוץ למדינה העשוי להימשך יותר מחמישה ימים.

בפעם הראשונה נותח צ'אבז בקובה ב-2011 להסרת גידול סרטני, מאז הוא עבר ניתוחים נוספים והקרנות, ובחודש יולי הכריז שהוא החלים לגמרי.

מאחר שמעט פרטים פורסמו על מחלתו, שמועות רבות סבבו על אודות בריאותו ועתידו הפוליטי. השמועות רדפו אחריו בעת מסע הבחירות לנשיאות השנה, אך לא מנעו את בחירתו המחודשת באוקטובר. אנשים הטוענים לדעת פרטים נוספים על מחלת הנשיא טוענים שמצבו חמור בהרבה מכפי שהוא מודה בפומבי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן