Skip to content

מחורשה לפארק: פארק בן גוריון בעיר דימונה

קק"ל הודיעה כי תשקיע 30 מיליון שקלים בפארק ע"ש בן גוריון שישתרע על 650 דונמים. חורשת היער הירוקה בפארק, תהפוך למרכז בילוי ונופש משפחתי ענק שבליבו אגם, והוא יונגש גם לבעלי מוגבלויות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

הדמייה של הפארק על שם דוד בן גוריון המתוכנן ברעננה, כשבלבו האגם. ישדרג את שעות הפנאי של התושבים
הדמייה של הפארק על שם דוד בן גוריון המתוכנן ברעננה, כשבלבו האגם. ישדרג את שעות הפנאי של התושבים

39 שנים לאחר מותו של דוד בן גוריון, ואחרי עשר שנים של תכנון, מגשימים בקק"ל את החזון של ראש הממשלה הראשון וממשיכים להפריח את המדבר. אפי שטנצלר יו"ר קק"ל הודיע כי קק"ל תשקיע כ-30 מיליון בפארק עצום על שם דוד בן גוריון. בעיר דימונה, הפארק החדש ישתרע על 650 דונם ובתוכו אגם גדול בן עשרה דונמים.

עוד פינה בפארק המתוכנן בתוך החורשה על שם דוד בן גוריון בדימונה
עוד פינה בפארק המתוכנן בתוך החורשה על שם דוד בן גוריון בדימונה

החורשה ע"ש בן גוריון הוקמה בשנות השבעים בשולי דימונה, אך עם התפתחות העיר וצמיחתה בשנים האחרונות, נבנו בתים רבים מסביבה והחורשה הפכה ללב הירוק של העיר. בעקבות כך החלו כבר לפני כעשר שנים בקק"ל לתכנן את שדרוג המקום והפיכתו לפארק גדול חדיש ומודרני. כעת לאחר שלב תכנון ארוך ומורכב, הפרויקט יוצא אל הפועל.

אגם עם מתקני ספורט ומסחר

במסגרת השדרוג יהפוך היער הירוק לפארק עירוני. בין היתר, ייבנה חניון נגיש לבעלי מוגבלויות ובקרוב ייבנו פסלים שיהוו מתקני משחקים, שבילי הליכה מותאמים, מתקני פנאי ונופש וגולת הכותרת – אגם מלאכותי בעלות של 11 מיליון שקלים, שעל גדותיו יפעלו שטחי מסחר וספורט ולא רחוק היום שבו נראה ילדים משיטים באגם סירות.

שטנצלר הוסיף בעת ההכרזה על התחלת הקמת הפארק: "הפארק החדש והמודרני ע"ש בן גוריון שנבנה כאן יחד עם העירייה ובתרומת ראשי קק"ל והקהילה בהולנד שאימצו את הפארק, יעלה את איכות החיים בדימונה וישנה מקצה לקצה את תרבות הפנאי בעיר". לדבריו, הניסיון מלמד שהקמת מונומנטים תיירותים של ספורט ונופש לצד מיזמים שיקומו סביבו, גורמים גם לעליה בערך הנדל"ן ואף ימשכו תושבים רבים לבוא ולגור בדימונה, "כחזונו של דוד בן גוריון ליישב את הנגב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן