Skip to content

שטייניץ: התכנית של יחימוביץ' תביא לחורבן כלכלי

נשא אתמול דברים בוועידת ישראל לעסקים 2012. לדבריו: אירופה עדיין על סף התרסקות, ויש כעת סימן שאלה גדול האם ארה"ב תוכל לחזור לצמיחה וסין תוכל לשמור על הצמיחה. הגדלת מס חברות תגרום להאטה במשק. יש ירידה באי השוויון בישראל. צריך לשמור על משמעת פיסקלית כדי לצמוח. התחייבנו ונעמוד בגירעון של 3% בשנת 2013. ח"כ אבישי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"התכנית של יחימוביץ תביא לחורבן כלכלי. צריך לשמור על משמעת פיסקאלית כדי לשמור על המשק ולא ללכת שולל אחרי הצהרות פופוליסטיות שקורצות לבוחרים", אמר שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, בעת שנשא אתמול דברים בוועידת ישראל לעסקים 2012.

שר האוצר ציין: "ביקרתי בגרמניה לאחרונה וראיתי שם דאגות עצומות לגורל אירופה. כנ"ל גם על כלכלת ישראל. יש הישגים, אבל יש גם אתגרים. כמדינת מוטת ייצוא, המשבר הגלובלי משפיע מאוד על ישראל, הוא עוד לא מאחורינו". לדברי השר, "אירופה עדיין על סף התרסקות, המשבר עדיין שם כדי להישאר והדיבורים הם האם אפשר למנוע התרסקות טוטאלית, לא דיבורים על יציאה מהמשבר". שטייניץ מנה עוד כמה מדינות ויבשות שחוות האטה, שלדבריו משליכה גם על הכלכלה הישראלית.

חוסר אחריות וניסיון של שלי להוליך את הציבור שולל. שטייניץ (צילום: אתר הכנסת)
חוסר אחריות וניסיון של שלי להוליך את הציבור שולל. שטייניץ (צילום: אתר הכנסת)

העולם עדיין לא התאושש

שטייניץ הוסיף כי "יש כעת סימן שאלה גדול – האם ארה"ב תוכל לחזור לצמיחה משמעותית בקרוב והאם סין תוכל לשמור על הצמיחה שהיא רושמת – שתי השאלות האלה רלוונטיות לכלכלה הגלובלית וגם הישראלית. לפני ארבע שנים חשבנו שאם נצליח להחזיק מעמד שנתיים שלוש אז גם העולם יתאושש ואנחנו נצמח איתו. אבל אנחנו רואים שזה לא כך והכלכלה הגלובלית רחוקה מלהתאושש".

עוד אמר שטייניץ: "לא שמעתי שום תכנית צמיחה לא מיאיר לפיד ולא מציפי לבני, אבל כן שמעתי משהו שכונה תכנית כלכלית משלי יחימוביץ'. אני רוצה להגיד שהתכנית של יחימוביץ' לא עסקה כלל בצמיחה כלכלית וביצירת מקומות עבודה. אם זו התכנית הכלכלית שלה – עדיף שלא תהיה תכנית בכלל. התכנית שלה היא תכנית לחורבן כלכלי".

הבטחות ב-140 מיליארד שקל

"אני לא זוכר בתולדות ישראל פעם אחת שמנהיג בישראל פיזר הבטחות להיטיב עם אזרחי ישראל ב-140 מיליארד שקל. הזלזול באינטליגנציה של אזרחי ישראל עלה לרמות גבוהות ואני מוכרח לגנות את הציניות הזו של יחימוביץ', שמסתמכת על זה שרוב הציבור לא מבין בכלכלה. על מי יחימוביץ' יוצאת? על המגזר העסקי. על העשירים. אם היא תשית עליהם מסים כאלה גבוהים זה יביא לחורבן כלכלי – מיתון כבד ואבטלה המונית. אני אומר בבירור: שלי יחימוביץ' מסוכנת לכלכלת ישראל. כל גרם השפעה שיינתן לגברת הזו בכנסת זו סכנה לכלכלת ישראל, לאזרחי ישראל ולמקומות העבודה".

העלאת מס חברות תגרום לפיטורים

לדברי שר האוצר, "שלי יחימוביץ' מציעה להעלות מס חברות. זה יביא להאטת פעילות ולפיטורים. שלי מציעה במרכז הארץ להעלות מס חברות מ-12% ל-30% ולבטל חוק עידוד השקעות הון לחברות הגדולות. זה יביא לקריסת מנוע הצמיחה של ישראל ולנפילת עשרות אלפי מקומות עבודה של אנשים שעובדים בכל המעגלים. זהו חוסר אחריות וניסיון של שלי להוליך את הציבור שולל. שלי מציעה גם להגביר את האכיפה על ההון השחור שיביא ל-35 מיליארד שקל למשק – כנראה ששלי יודעת דברים שאנחנו באוצר לא יודעים, כי אנחנו כבר הגברנו את האכיפה. על מה היא מתבססת? איך אפשר להפריח טענות שאין להן שום בסיס במציאות ואחרי כן להמשיך להופיע בציבור כאילו לא קרה כלום".

הצהרות פופוליסטיות

"שלי יחימוביץ' סכנה אמיתית לכלכלת ישראל – גם בממשלה וגם בכנסת, אני חוזר ואומר. כל שאר ההצעות שלה לא ראויות להתייחסות אז אני בוחר שלא להעלות אותן. צריך לגלות מנהיגות ואחריות ולא ללכת שולל אחרי הצהרות פופוליסטיות שהפילו כבר ממשלות אחרות בעולם – זה הבל הבלים".
עוד אמר שטייניץ כי "גם את המס על תמלוגי המדינה, על תגליות הגז, שלי רוצה להעלות. היא משחקת איתי – אני העלתי ל-60% (חוק ששינסקי), היא רוצה להעלות ל-70%. כל הדברים האלה לא אחראיים".

כלכלה זה לא מדע – נתונים זה כן

שר האוצר ציין כי "כלכלה זה לא מדע, אבל נתונים זה כן מדע – לפי מדד ג'יני, יש ירידה באי השוויון בישראל בשלוש השנים האחרונות של ממשלת נתניהו. צריך לשמור על משמעת פיסקלית כדי לשמור על הצמיחה של המשק. התחייבנו ונעמוד בגירעון של 3% בשנת 2013, אם יהיה צורך ננקוט בצעדים נוספים – בלי דברים מטורפים כמו שמציעה יחימוביץ'. שנית, צריך לשמור על עידוד השקעות הון. ושלישית, להמשיך להגדיל את המעורבות של חרדים וערבים בשוק העבודה. ודבר האחרון – אנחנו חייבים להביא את הגז מחופי ישראל, להפיק רווחים למדינה ממנו ולהוריד עלויות החשמל. אם נעשה את כל הדברים האלה ולא נשמע להבטחות השווא המטורפים של גברת שלי יחימוביץ' – נוכל לשחות נגד הזרם העולמי, להמשיך לצמוח ולהגן על החיים ומקומות העבודה של אזרחי ישראל".

בתגובה לדברי שר האוצר אומר ח"כ אבישי ברוורמן, ראש המטה הכלכלי-חברתי במפלגת העבודה: "הסכנה האמיתית למדינת ישראל היא התרחבות הפערים ושחיקתו של מעמד הביניים כתוצאה ממדיניותו של ראש הממשלה ושר האוצר שלו. שר האוצר הכושל שטייניץ שב-4 שנות כהונתו הביא לקריסתו של מעמד הביניים בלחץ מהתוכנית הכלכלית המקיפה שהציגה שלי יחימוביץ, הנותנת לראשונה מענה למצוקות מעמד הביניים ומחזירה לאזרחים שירותי בסיס שהופרטו וקוצצו במהלך העשור השחור בו שלט בנימין נתניהו בכלכלת ישראל. אני מזמין את שטייניץ ונתניהו להציג לציבור את התוכנית הכלכלית המפורטת שלהם הכוללת גזרות ולתת לציבור לשפוט- מי עובד בשבילו ומי עובד עבור הטייקונים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן