Skip to content

מה שמותר למצביעי הפעם הראשונה אסור לכל היתר

הפעם הראשונה - למי אין סנטימנטים אליה? האהבה הראשונה, המכונית הראשונה, הנסיעה הראשונה לחו"ל. בפעם הראשונה תמיד נדמה שיש עתיד והוא פתוח, מבטיח, זוהר ובלתי מוכתם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מסתבר שהסקרים לא מצליחים לנבא את עתידה של יש עתיד, רשימתו ולא מפלגתו (כפי שציין בצדק חנן קריסטל) של יאיר לפיד. רשימה זו כוחה בסקרים כבר ירד למחצית, ויום הבחירות עדיין רחוק. בסקרים מתנדנדת הרשימה בין חמישה לתשעה מנדטים, אבל על פי הרשימה הנזכרת בעיתון הארץ: "לפיד טוען, כנראה בצדק, שהוא חזק מאוד אצל מצביעי הפעם הראשונה (צעירים בני 22-18). צעירים אלו נעים בין הצבא, טיולים בחו"ל ודירות שכורות – וקשה לדגום אותם היטב. בשל כך, רצוי להתייחס בספקנות לתוצאות של לפיד בסקרים".

הפעם הראשונה – למי אין סנטימנטים אליה? האהבה הראשונה, המכונית הראשונה, הנסיעה הראשונה לחו"ל. בפעם הראשונה תמיד נדמה שיש עתיד והוא פתוח, מבטיח, זוהר ובלתי מוכתם. יש מי שמוכנים לעשות הכול, לבלוע כל כזב או אשליה, ובלבד שיוכלו לשחזר את אותה חוויה, שמטבעה היא חד פעמית. בפעם הראשונה גם  מותר, כידוע, לעשות שגיאות – והן הרבה פחות נסלחות בפעמים הבאות.

יאיר לפיד (צילמה: ציפי מנשה)
צריך להיות גיל שבו מותר וצריך לחלום ולטעות. יאיר לפיד (צילמה: ציפי מנשה)

לא הייתי רוצה לגזול מהצעירים "הנעים בין הצבא לטיול בחו"ל" את חוויית הפעם הראשונה. אפילו יטעו המצביעים הראשונים – מותר להם להצביע לפיד ואפילו אסור לנו לרפות את ידיהם. צריך להיות גיל שבו מותר וצריך לחלום ולטעות. יהיו לצעירים עוד הרבה מערכות בחירות על מנת לתקן.

אודה על האמת, אני בגילי מתקשה להבין מהו הניצוץ ברשימתו של לפיד שמדבר אל לב מצביעי הפעם הראשונה. האם כולם רוצים להיות יעל גרמן או יעקב פרי? האם זהו החזון שמרטיט לבבות בני ה-20  היום? אם זה נכון, זה די מביך.

מכל מקום, אם למצביעי הפעם הראשונה מותר – לכל היתר אסור! כל מי שזוכר את ד"ש ב-1977,  שהורכבה מדמויות מרשימות הרבה יותר מרשימת לפיד, את מפלגת המרכז, קדימה, רשימת הגמלאים וכמובן את שינוי של לפיד האב ז"ל, שבערה, כבתה ונמוגה כמו כוכב שביט. אנחנו, שהתנסינו פעם אחר פעם בתרמית הזו של רשימות מרכז המבטיחות הכול ולא מסוגלות לקיים כלום, חייבים לצמצם את ממדי הפארסה הזאת בטרם יגיע יום הבחירות. לאחר הבחירות היא כבר תתפוגג בעצמה ללא צורך בסיוע.

[related-posts title="עוד בנושא יש עתיד"]

________________________________________________________________________________

משה גולדבלט הוא עו"ד עצמאי העוסק בתחום נזקי גוף, רשלנות רפואית, זכויות חולים ונפגעים. ציוני, סוציאל-דמוקרט תושב נהריה.

1 Comment

  1. אלדד
    11 בדצמבר 2012 @ 13:50

    אבל כל השאר גם לא נתנו עבודה אז מה זה משנה.

    אפשר לחשוב שאני מקבל דיבידנדים ממפלגה בשילטון שאני בחרתי.

    מכיר כבר את הניסיון הנואל לכוון אנשים למפלגות הגדולות כמו באמריקה.

    כאילו שזה צעד חכם.

    לא חשוב לך שהמדינה מרעילה את המים עם הפלואוריד?

    צריך לדעת מה לבקש מהשלטון,זה החוכמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן