Skip to content

מחיר התחרות בין התעשיות הביטחוניות: 700 מיליון דולר

טוען יוסי אקרמן נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות ומדגיש שהמדינה לא יכולה להחזיק תעשייה ביטחונית במבנה הנוכחי שלה. בפאנל ביטחון וכלכלה בוועידת ישראל לעסקים התארחו ראשי התעשיות הביטחוניות בישראל, שדנו בעיקר בנושא התחרות ביניהן והצורך לצמצמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אנחנו צריכים לשאול את עצמנו האם המדינה יכולה לרשות לעצמה להחזיק תעשיה במבנה הזה. אנחנו שולחן גדול מדי. התחרות האמיתית של התעשיה היא מול התעשיות באירופה ובארה"ב בינינו לבין עצמנו אנו מתחרים רק על 5% מהשוק", אמר יוסי אקרמן, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות בועידת ישראל לעסקים של העיתון גלובס.

דב בהרב: תחרות הרסנית

דב בהרב, יו"ר התעשייה האווירית הסכים עם דבריו ואמר שהתחרות אכן גדולה מדי וצריך להגבילה כדי שלא תהיה הרסנית. יחד עם זאת, עם כל הבעיות אין תעשייה אחרת שמייצרת 7.5 מיליארד דולר בשנה.

אילן בירן: דלקת קרום האגו

האלוף במיל אילן בירן, יו"ר דירקטוריון רפאל הוסיף על הדברים ואמר כי "חוץ מדלקת קרום האגו אני לא יודע למה יש פיצול בין החברות התעשייתיות בארץ, עדיף חברה אחת משותפת שתישא בעול. תפקידנו להתמזג ולייצא, אין דרך אחרת. אני מוכן הלילה להתמזג עם תעש עם הדבר יאפשר ויעשה בצורה רצינית. חשוב להבין" הוסיף בירן "שאנחנו לא עושים עבודת שיווק רגילה, אנחנו מתעסקים כאן עם ממשלות, ולרוב אצלן אנו לא זוכים בעדיפות. צריך לקחת את היתרונות האחרים שיש לנו וזה איכות המוצר, לערוך שתפים עם מדינות וכך להגדיל את הייצוא ולהוביל לגידול בכלכלה שלנו".

בהמשך לנושא האיחוד בין התעשיות אמר אקרמן, כי בארה"ב היתה זו הממשלה שעשתה את הקונסולידציה בין החברות "עלות ייצור התחרות בישראל היא 10% מהתחרות כולה, ומשלם המיסים משלה למעשה 700 מיליון דולר כדי לממן את התחרות הזו. את הכסף הזה עדיף להוציא על מו"פ, שיווק, על העובדים ועל תמלוגים למדינה.

אבי פלדר, מנכ"ל התעשייה הצבאית אמר, כי "מדינת ישראל מוכרת ב-7 מיליארד דולר בעולם, השוק הפוטנציאלי הוא 250 מיליארד דולר – אנחנו רק 3%. הישגינו – כיפת ברזל – אין דבר כזה.

אקרמן: צריך שתי תעשיות ביטחוניות בלבד

אקרמן סיכם את נושא המיזוגים ואמר "שבסופו של דבר צריך שבישראל יהיו שתי תעשיות ביטחוניות ושהממשלה תרד מ-50% אחזקה ל-20% אחזקה". בהרב התבטא בנושא שווקי המזרח ואמר שהעסקים הגדולים נמצאים במדינות המתפתחות, במזרח. "התעשייה האווירית מכרה ב-3.5 מיליארד דולר בשנה האחרונה, 82% מכך זה ייצוא, והרוב הוא לשוק המזרח, שזה בעיקר הודו. זהו שוק ענקי ומאוד חשוב לנו. צריך להמשיך ולהתמקד שם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן