Skip to content

חסיד סאטמר הורשע בהתעללות מינית בילדה

קהילת סאטמר בניו יורק סוערת סביב הרשעתו של נחמיה וברמן בהתעללות מינית בילדה. ההרשעה אולי תשים סוף למסע ההשמצות נגד המתלוננת ולתמיכה שזכה לה וברמן בקרב דמויות בולטות בקהילה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קהילת חסידי סאטמר בניו יורק סוערת: עורך דין מחברי הקהילה, שנגדו הוגש לפני כחצי שנה כתב אישום בעבירות מין, הורשע. האיש, נחמיה וברמן, נמצא אשם בהתעללות מינית בילדה שהיתה תחת חסותו במשך שלוש שנים תמימות, לרבות ביצוע מעשים מגונים ואילוצה לבצע בו מין אוראלי. העונש המצטבר הצפוי לו בגין הרשעתו ב-59 סעיפי אישום עומד על 117 שנות מאסר. העונש המרבי הקבוע לגבי סעיף האישום החמור ביותר שבו הורשע, התעללות מינית בילד מדרגה ראשונה, עומד על 25 שנות מאסר.

וברמן, אדם כבד גוף בן 54 הלובש דרך קבע את בגדי החסידות, נלקח למעצר מיד לאחר קריאת פסק הדין המרשיע. גזר הדין צפוי להינתן ב-9 בינואר.

ישיבת "תורה ויראה דרבינו יואל" של חסידות סאטמר, בברוקלין שבניו-יורק

במהלך המשפט, שהסעיר את הקהילה המבודדת של חסידי סאטמר, האשימה הנערה את וברמן בהתעללות שביצע בה מאז שנת 2007, אז היתה בת 12 בלבד. ההגנה טענה כי הנערה בדתה את כל ההאשמות הללו במטרה לנקום בווברמן, משום שהלה הודיע להוריה שסיפרה לו על יחסיה הרומנטיים עם בחור שמצא חן בעיניה – פעולה שקהילת סאטמר המחמירה אוסרת מכל וכול.

אמה של הנערה, רחל קראוס, אמרה בבית המשפט כי לא היתה יכולה בשום אופן לדעת מה יתרחש אצל וברמן לאחר ששלחה אליו את בתה לייעוץ פסיכולוגי (וברמן שימש כמעין פסיכולוג בקהילה, ללא רישיון), בייחוד בהתחשב במעמדו של האיש ובחוקיה הנוקשים של הקהילה המחייבים הפרדה כמעט מוחלטת בין שני המינים. פגישות הייעוץ הללו נערכו בהוראת בית ספרה של הנערה, שטען כי היא בעלית התנהגות בעייתית. מנהל בית הספר כינה את הנערה "כופרת", משום שהכפתור העליון של חולצתה לא היה רכוס.

על פי כתב האישום, ניצל וברמן את מפגשי הייעוץ האלו כדי להתעלל מינית בנערה, שפחדה מאוד לספר על המתרחש בהן, לאחר שווברמן איים להרחיק אותה מבית הספר אם תספר למישהו. בעקבות המעשים עברה הילדה לבית ספר אחר, וסיפרה למטפל מוסמך את כל אשר אירע. הוא דיווח למשטרה, שהחלה לחקור את המקרה.

"הקורבן הפגינה אומץ רב כשחשפה את הסיפור בתקופה קשה ביותר", אמר התובע המחוזי של ברוקלין, צ'ארלס היינס, "אני מקווה שפסק הדין הזה יביא נשים נוספות להבין שגם הן יכולות להתלונן".

מעצרו של וברמן ב-2011 גרר מסע איומים והשמצות נגד המתלוננת, בן זוגה ובני משפחתה. דמויות מרכזיות בקהילה הביעו תמיכה פומבית בנאשם ואף ערכו מגבית שנועדה לספק לו הגנה משפטית בכנס שכלל מאות חסידים ונערך באולם חתונות ששכרו. כמו כן, הוגש כתב אישום נגד ארבעה חסידים בטענה שניסו לשחד את משפחת הנערה כדי שזו תבטל את התלונה ואף איימו על בן זוגה.

בן הזוג של המתלוננת, הרשי דויטש בן ה-24, כתב ביוני בדף הפייסבוק שלו: "לאלו מכם המטילים ספק בנכונות דבריה של המתלוננת, שאלו את עצמכם אם אדם שלא ביצע את המעשים היה מציע חצי מיליון דולר בניסיון לשכנע אותה לזנוח את ההאשמות. השמיעו קולכם והתמודדו עם העובדות. הקהילה שלנו חיפתה על מעשים מהסוג הזה במשך זמן רב מדי. אנחנו חייבים לשים לזה סוף!".

1 Comment

  1. רויטל
    11 בדצמבר 2012 @ 16:46

    הייתי משנה את הניסוח "בנוסף אולי תאהב/י את:" על הפניות ללינקים של כתבות על אונס והתעללויות…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן