Skip to content

אגדה של סרט

"שומרי האגדות" הוא סרט הרפתקאות עם רעיון גאוני ואנימציה מדהימה, אבל עם סיפור מעט נדוש. בגלל סצנות מפחידות במיוחד, לא מתאים לילדים קטנים מאוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

הנה עוד סרט מונפש לילדים שיוצא בחנוכה, או שאולי הסרט מיועד בכלל להיות מוקרן בארצות הברית איפשהו בין חג הפסחא לחג המולד. זה מה שקורה, כשלוקחים את הארנב של חג הפסחא יחד עם סנטה קלאוס מחג המולד והופכים אותם ללוחמים חסרי מורא ופחד.

בדיוק כמו ב"שבעת הסמוראים", או בסרט "הנוקמים", אסופה של גיבורים לא שגרתיים מתאספת יחדיו כדי להילחם באויב השחור משחור. "שומרי האגדות" של חברת דרימוורקס הוא סרט הרפתקאות עשיר בצבעים המביא לחיים את פיית השיניים, סנדמן (איש החול) היוצר חלומות משמחים, ארנב חג הפסחא, ג'ק פרוסט וסנטה קלאוס, כחבורה שמשימתה להגן על ילדי העולם מכל מה שעלול להציק להם בחלומות הליל. בעוד הרעיון עצמו גאוני, וההנפשה פשוט מעוררת השראה, הסיפור והליהוק המאויר נדושים, מתנשאים ולעיתים קצת משמימים.

בפינה מרוחקת מאוד ממדינת ישראל, באזור שבו אנשים חיים בכפור עז, שלג וקרח, מתגורר לו ג'ק פרוסט (דיבוב של כריס פיין, "סטאר טרק"), שובב, חביב אך בודד – כיוון שבמשך מאות שנים היה בלתי נראה בפני ילדי העולם, והיו רבים שגם האמינו שאינו קיים. אבל ההזדמנות שלו להוכיח את עצמו מגיעה כשהוא נקרא לדגל, ולהצטרף ל"שומרי האגדות", קבוצה קסומה של מגני הילדות, ביניהם ארנב הפסחא המשתמש בבומרנג (יו ג'קמן, "אקס מן"), יחד עם פיית השיניים ההיפר אקטיבית (אלייזה פישר, "רנגו"), סנדמן שאינו אומר מילה וסנטה קלאוס ממוצא רוסי (אלק בולדווין, "רוק 30").

מעבר לרעיון המעניין ליצירת הסרט, העוצמה הגדולה ביותר שלו היא ללא ספק איכות האנימציה המדהימה. בחלק מהסצנות, בייחוד אלו הנוגעות להבלחות של האיש האפל, בוגימן (ג'וד לאו, "שרלוק הולמס"), התמונות פשוט אגדתיות. למרבה הצער, הוויז'ואלים הם רק רקע מרצד לסיפור מקרטע, שבו גם קטעי הפעולה וגם העלילה חוזרים ונשנים. הצופה נגרר מעולם פנטזיה אחד לאחר, החל ממחילות צבעוניות של ארנב הפסחא, המשך למזחלות המעופפות של סנטה ואפילו לקרחונים של ג'ק פרוסט.

הדמויות מרגישות מעט גולמיות, בעיקר כי הן מתחרות בהצגת סטריאוטיפים תרבותיים. כך למשל, סנטה קלאוס הרוסי, נראה כשתיין וודקה כבד וקריר לעומת הארנב העצבני המדבר במבטא אוסטרלי. גם הגיבור, ג'ק פרוסט, חסר כריזמה כילד או כמנהיג החבורה, ולצופה קשה להזדהות עם דמותו. למען האמת, הדמות היחידה שקל להזדהות ולהתגעגע אליה היא סנדמן – אבל אולי בגלל שהוא בכלל לא מדבר.

"שומרי האגדות" עשוי להיות צבעוני ותזזיתי מדי מכדי לבדר ילדים קטנים מאוד, ויש גם להתחשב בגל סרטי האימה המאוירים, שמעטרים כיום את אקרני הקולנוע – "פרנקנוויני" או "פרנורמן". גם כאן יש לא מעט קטעי פחד, ועל כן ההמלצה היא לצפייה מגיל 8 ומעלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן