Skip to content

הוגשה בקשה לפסילת בן ארי, מרזל ובן גביר

"שלושת האדונים שבנדון הינם אנשים הפועלים ללא לאות למטרות גזעניות ולקידום גזענות ולאימוץ עמדות גזעניות בקרב הציבור, בעיקר כלפי מבקשי מקלט מאפריקה וכנגד המיעוט הערבי בישראל", נטען במכתב ששיגר המטה למאבק בגזענות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אלייקים רובינשטיין, בדרישה לפסול את מועמדי "עוצמה לישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המטה למאבק בגזענות הגיש הבוקר בקשה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, לפסילת מועמדותם לכנסת ה- 19 של מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר.

קרע את ספר 'הברית החדשה'. בן ארי (צילום: אתר הכנסת)
קרע את ספר 'הברית החדשה'. בן ארי (צילום: אתר הכנסת)

"שלושת האדונים שבנדון הינם אנשים הפועלים ללא לאות למטרות גזעניות ולקידום גזענות ולאימוץ עמדות גזעניות בקרב הציבור, בעיקר כלפי מבקשי מקלט מאפריקה וכנגד המיעוט הערבי בישראל", נאמר במכתב המטה למאבק בגזענות.

"במעשיהם, הם מעודדים שטנה ואיבה כלפי חלקים מהציבור וזאת על בסיס קבוצתי על פי שייכות לקבוצה לאומית-אתנית או על פי מוצא. כמו כן במעשיהם פועלים מרזל, בן גביר ובן ארי כנגד אופיה הדמוקרטי של מדינת ישראל.

"כמאמינים בכוחה של הדמוקרטיה, אין זה צעד מובן מאליו בעבורנו לבקש את פסילתם של אנשים מלהתמודד לכנסת", נאמר במכתב המטה למאבק בגזענות לוועדת הבחירות.

"אנו מאמינים כי בדבריהם ובמעשיהם, פועלים בן ארי ומרזל כנגד אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל ומסיתים לגזענות, שתי עילות פסילה לפי סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת".

עוד צוטטו במכתב התבטאויות גזעניות לכאורה והובאו דוגמאות למעשים גזעניים לכאורה, של שלושת המועמדים כנגד אוכלוסיות שונות. בנוסף צוין שבן ארי, שהיה חבר בעברו בתנועה כ"ך שהוצאה מחוץ לחוק, מעולם לא התנער ממנה ומאופייה. כך, למשל, מובאת במכתב, כאחת הדוגמאות, קריעת ספר הברית החדשה על ידי ח"כ בן ארי.

על בן ארי ומרזל נאמר כי הם היו מעורבים בהקמת "משמר השכונות" בדרום תל אביב כנגד המהגרים האפריקאיים. על איתמר בן גביר נאמר כי הוא "הורשע מספר פעמים בעבירות הקשורות לגזענות, וביניהן הסתה לגזענות, הסתה לאלימות, החזקת נשק שלא כדין בהקשר של גזענות".

לדברי נדאל עות'מאן, מנהל המטה למאבק בגזענות ועו"ד עינת הורביץ, המרכז הרפורמי לדת ומדינה "גזענות ודמוקרטיה לא משתלבות יחד, לכן הבחירות ומערכת הבחירות צריכות להיות נקיות מכל גזענות שהיא. המפלגות לא צריכות להרוויח קולות על גבם של בני אדם אחרים, אלא בזכות המצע שלהם".

המטה למאבק בגזענות, הינו קואליציה של כשלושים ארגונים העוסקים בשוויון, בזכויות אדם והמייצגים קבוצות מגוונות בחברה הישראלית.

"ארץ חדשה" ביקשו לפסול חמישה מתמודדים

גם חברי רשימת "ארץ חדשה" הגישו לפני יומיים לוועדת הבחירות פנייה דחופה בדרישה לפסול את בן-ארי, בן גביר ומרזל וכן את חברי הכנסת דני דנון ומירי רגב בשל "הסתה וגזענות ופגיעה בדמוקרטיה".

אלדד יניב (צילום: ויקיפדיה)

מייסד המפלגה אלדד יניב: "'ארץחדשה' היא מפלגה שמתכוונת להגן על הדמוקרטיה מפני קיצוניים ותומכת בשוויון בין בני האדם. כשקראנו ששתי המפלגות הללו קראו לפסול מפלגות אחרות בטיעונים של גזענות, השתמשנו בטיעוני הגזענות שלהן עצמן ואז ישאלו עצמם הבוחרים מי הגזען האמיתי".

לינדה ששון, חברת מפלגת "ארץחדשה" הוסיפה כי "אתמול השתתפתי בפאנל מול חברי תנועת הצופים. בן ארי שנכח שם, הטיף לשנאה והסית כנגד ערביי ישראל. החלטתי שלא מספיק למחות כנגד דבריו מול חניכי הצופים ועלינו למנוע ממי שמרים יד על הדמוקרטיה – להיות חבר כנסת, לכן הגשנו את הבקשה הדחופה היום. צר לי שהחברים האחרים שישבו לצידי בפאנל: עמר בר לב (העבודה), עפר שלח (יש עתיד), עודד פורר (הליכוד ביתנו) לא ראו לנכון לגנות את דבריו או למחות כנגדם".

דקל דוד עוזר, חבר המפלגה: "מדובר בפרחי כהנא ובאחים היהודים. כפי שיש במדינות אחרות 'האחים המוסלמים' כך, למרבה הצער יש בישראל את 'האחים היהודים', אנשים גזעניים שרואים לנכון להסית בשם היהדות. מי שמסיתים ומרימים יד על הדמוקרטיה – אין להם מקום בכנסת ישראל".

בתגובה לבקשה לפסול את שלושת מועמדי עוצמה לישראל, מסרו השלושה כי ימשיכו לפעול למען ארץ ישראל ועם ישראל על אפם וחמתם של כל השמאלנים: "בכנסת הקרובה נפעל הפעם  כחברי כנסת עם כל הסמכויות והכוח  נגד אויבי ישראל שיודעים היטב שנפעל בכל דרך חוקית  להוצאתם מהכנסת. טיבי וזועבי יכולים להתחיל לארוז מזוודות".

ובינתיים, מהצד השני של הקשת הפוליטית, הגיש ח"כ דני דנון (ליכוד) עתירה לוועדת הבחירות המרכזית לפסילת רשימת בל"ד לכנסת. את העתירה הגיש דנון בצירוף כ-11,000 החתימות של אזרחים על העצומה. בעמוד הפייסבוק שלו כתב דנון: "זועבי תהיה בקרוב לא בבית המחוקקים אלא בבית האסורים!" בפני ועדת הבחירות המרכזית מונחות גם בקשות נוספות לפסילת בל"ד, לפסילת רע"מ תע"ל ולפסילתה של חברת הכנסת חנין זועבי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן