Skip to content

נחתם הסכם מכס בין ישראל לקנדה

מדובר בהגברת שיתוף הפעולה האופרטיבי בין ארגוני המכס ולשתף פעולה במגוון פעילויות כגון שיתוף ידע ומידע להקלת הסחר וסיוע הדדי בנושאי אכיפה למניעת הברחות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר לביטחון פנים הקנדי, ויק טאווז (Vic Toews) ושגרירת ישראל בקנדה, מרים זיו, חתמו אמש באוטווה שבקנדה על הסכם לשיתוף פעולה ולסיוע הדדי בענייני מכס בין מינהל המכס הישראלי למכס הקנדי. טקס החתימה התקיים במעמד סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן ובהשתתפות סגן נשיא המכס הקנדי, מלקום בראון (Malcolm Brawn), מנהל רשות המסים בישראל, דורון ארבלי ונציג רשות המסים לצפון אמריקה, אילן אוהד.

משמאל לימין: דורון ארבלי, הרב יצחק כהן, מרים זיו, ויק טאווז, כריס אנדרסון, וקטי מונרו מהמכס הקנדי (מקור: נציגות רשות המסים בצפון אמריקה)
משמאל לימין: דורון ארבלי, הרב יצחק כהן, מרים זיו, ויק טאווז, כריס אנדרסון, וקטי מונרו מהמכס הקנדי (מקור: נציגות רשות המסים בצפון אמריקה)

ההסכם עוסק בהגברת שיתוף הפעולה האופרטיבי בין ארגוני המכס ובהגברת הסחר בין המדינות, ובמסגרתו מתחייבות ישראל וקנדה לשתף פעולה במגוון פעילויות לדוגמא: שיתוף ידע ומידע להקלת הסחר, סיוע הדדי בנושאי אכיפה למניעת הברחות ועוד.

סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן, בירך על חתימת ההסכם והדגיש את החשיבות שמייחס משרד האוצר הישראלי למהלכים כגון זה, המשדרגים את הקשרים הכלכליים עם קנדה, מדינה שהיא אחת מידידות האמת של מדינת ישראל.

הידוק קשרי העבודה

מנהל רשות המסים, דורון ארבלי, ציין כי הסכם זה, להידוק קשרי העבודה בין רשויות המכס, המאפשר להגביר את יעילות הסחר של חברות ישראליות עם קנדה, תוך הסרת חסמי סחר, מצטרף להסכם שנחתם אמש באוטווה בעניין שדרוג האמנה למניעת כפל מס בין המדינות, הסכם המפשט את כללי המיסוי באמנה. לדבריו, ההסכמים החדשים יחד עם הסכם הסחר החופשי בין ישראל לקנדה, משנת 1996, יוצרים פלטפורמה נוחה לפעילותם של אנשי עסקים ושל חברות בשני הצדדים ובכך משפרים את יחסי הכלכלה והמסחר בין המדינות.

הסכמים דומים עם 33 מדינות

ארבלי הוסיף כי ההסכם מאמש מתווסף להסכמים דומים שיש לישראל עם 33 מדינות וגושי מדינות (כולל האיחוד האירופי). בשל חשיבותם של הסכמים אלו, מינהל המכס הישראלי פועל נמרצות לחתום על הסכמי מכס רבים ככל האפשר, כולל עם מדינות שהיקפי הסחר הנוכחיים עמן אינם גדולים.

עלייה בהיקף הסחר ישראל-קנדה

בשנת 2011 נרשמה עלייה של כ-5% בהיקף הסחר הדו-צדדי בין ישראל לקנדה, לעומת השנה הקודמת, מהיקף של כ-1.19 מיליארד דולר להיקף של כ-1.25 מיליארד דולר. היצוא מישראל לקנדה בשנת 2011 עמד על 803 מיליון דולר והיווה 65% מהיקף הסחר; היבוא מקנדה עמד על 437 מיליון דולר והיווה 35% מהיקף הסחר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן