Skip to content

כריס כריסטי: "אני לא שמן מכדי להיות נשיא"

המושל הרפובליקני מניו ג'רזי שוקל להתמודד על הנשיאות ב-2016. עד אז, הוא צפוי לנצח בהתמודדות על קדנציה נוספת כמושל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

õîááèò èëè òóäà è îáðàòíî ñìîòðåòü îíëàéí áåñïëàòíî

כריסטי (עומד, שני משמאל) מסייר יחד עם אובמה במקלט לנפגעי "סנדי" בניו ג'רזי. המושל זכה לשבחים על תיפקודו היעיל (מקור תמונה: ויקימדיה).

כריס כריסטי, מושלה הרפובליקני של מדינת ניו ג'רזי, נחשב לאחר המושלים המצליחים והפופולאריים בארצות הברית. תיפקודו הנמרץ והיעיל בימי הפגיעה וההרס של סופת ההוריקן "סנדי" זכה לשבחים מכל עבר. העובדה שהוא מושל רפובליקני מצליח במדינה בעלת מסורת דמוקרטית דווקא, הופכת אותו בעיני רבים למועמד פוטנציאלי לנשיאות מטעם הרפובליקנים. זאת, בדומה למושל שמרן אחר שקצר הצלחה במדינה ליברלית – אחד, מיט רומני.

כריסטי (50) הוא אדם גדל מימדים ועב כרס. אתמול הודה בכך בעצמו, כשאמר שהוא סובל "מיותר מאשר קצת משקל יתר" – אבל הוסיף שגם בגודלו הנוכחי הוא מתאים לממדי הבית הלבן. את הדברים אמר המושל בראיון שקיימה עמו העיתונאית הוותיקה ברברה וולטרס. המראיינת אמרה לכריסטי כי הוא כבד גוף מכדי שיוכל להפוך יום אחד לנשיא. "זה מגוחך", הגיב כריסטי, "אין לי שמץ של מושג מה הבסיס לקביעה הזו". וולטרס הסבירה שמשקלו יביא לדאגה ציבורית באשר ליכולתו לתפקד במצב בריאותי לקוי. כריסטי, בתגובה מהירה, היפנה אותה לטיפולו היעיל בנפגעי "סנדי", שכאמור, זכה להערכה כלל-ארצית. המסר שלו היה ברור: אין קשר בין משקל הגוף ליעילות התיפקוד המנהיגותי במצבי לחץ.

כריסטי, המודע היטב למעמדו היציב בציבור האמריקני, לא שלל את האפשרות שיתמודד על הנשיאות בשנת 2016. "אנשים צפו בי בשבועות האחרונים ובמהלך סופת ההוריקן 'סנדי' כשעבדתי 18 שעות ביממה, מדי יום, ועדיין בצעתי את תפקידי ביעילות", אמר, "כך שאינני מאמין שעניין זה יהווה בעייה כלשהי".

למעשה, נחשב כריסטי כמועמד אפשרי להתמודדות בפריימריז הרפובליקניים כבר השנה, אלא שבסופו של דבר החליט לנסות ולהיבחר לתקופה כהונה נוספת כמושל. לפני כחודש הודיע כי יתמודד שוב על תפקיד המושל, ונימק זאת ברצונו להוביל את המדינה במהלך שיקומה מנזקי "סנדי" ובכך שבשנה שנותרה לו עד הבחירות לא יספיק להשלים את התהליך במלואו.

אובמה וכריסטי עובדים יחד במהלך הסופה סנדי (צילום: הבית הלבן)
אובמה וכריסטי מאחוריו במסיבת עיתונאים משותפת במהלך הסופה סנדי (צילום: הבית הלבן)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן