Skip to content

סמארט עושה כנפיים

כשחושבים על כנפיים בעולם הרכב, האסוציאציה הראשונה תהיה נבחרת הפורמולה של רד-בול. סמארט הלכה צעד נוסף לכיוון העיצוב כשפנתה למעצב העל ג'רמי סקוט שנתן לרכב האורבני סמארט פור2 החשמלי, כנפיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"Smart forJeremy" הוא כינויו של הרכב שמעצב האופנה האמריקני ג'רמי סקוט עיצב לסמארט. המעצב האמריקאי כבר הצמיד כנפיים לכוכבות פופ כמו ליידי גאגה, קייטי פרי, מדונה וריהאנה, לנעלי אדידס, לשעון סווטש ולחולצות ומשקפיים שעיצב לקולקציה שלו, הוא עושה זאת שוב והפעם למכונית האורבנית הדו מושבית, סמארט.

אומר גורדון וגנר, המעצב הראשי של מרצדס בנץ, "סמארט הוא מותג הרכב הראשון שאפשר למעצב אופנה לשנות את גוף הרכב". המכונית הושקה לראשונה, במסגרת תערוכת המכוניות הבינלאומית בלוס אנג'לס, "Los Angeles Auto Show 2012".

המכונית המעוצבת יצרה מכונית Smart fortwo חשמלית אוונגרדית, בעלת מראה עתידני, עם כנפיים מושקעות והרבה תשומת לב לפרטים הקטנים. צלחות הגלגלים (ה"טסות") שלה מעוצבות בצורת מדחפים ויוצרות תחושה אצל המתבוננים מהצד שהמכונית עומדת להמריא בכל רגע.

המכונית הושקה לראשונה בשבוע שעבר, במסגרת תערוכת המכוניות הבינלאומית בלוס אנג'לס, "Los Angeles Auto Show 2012". היא הייתה רק אחת מתוך ארבעים דגמי מכוניות חדשות, חלקן מכוניות קונספט, שהוצגו לראשונה בתערוכה, אבל רק לה היו כנפיים "בילט-אין" שקופות מפיברגלס מקושטות בפנסים אדומים שמשמשים גם כאורות בלם.

"עבורי, הכנפיים מסמלות חופש וקלות תנועה. הרגשתי שאני מוכרח לחבר תחושות אלו לרכב הסמארט בדרך שתשחרר את האור שבתנועת הסמארט על הכביש", כך מספר המעצב ג'רמי סקוט.

גורדון וגנר, המעצב הראשי של מרצדס בנץ וסמארט, מציין: "סמארט הוא מותג הרכב הראשון שאיפשר למעצב אופנה לשנות את גוף הרכב". "שיתופי פעולה עם מעצבי אופנה מוגבלים בדרך כלל לבחירת חומרי גלם לריפוד ובחירת פלטת הצבעים לפנים המכונית ולמרכב החיצוני" מתאר וגנר, "אבל עם ג'רמי סקוט רצינו ללכת שלב אחד רחוק יותר ושילבנו את הכנפיים כאלמנט עיצובי ראשי בגוף המכונית. זה היה אתגר משום שלא מדובר בעיצוב מכונית לתצוגה בלבד אלא ביצירת מכונית שתוכל בעתיד לקבל אישור לעלות על הכביש. העבודה עם ג'רמי הייתה מדהימה – הוא באמת כדור אש של יצירתיות", מסכם וגנר.

סמארט עושה כנפיים ( צילום יח"צ )

"Smart ForJeremy" מבוסס על הדגם הנוכחי של סמארט פור-טו חשמלית. ההספק המרבי של המנוע הוא 55 קילו-וואט (כ- 73 כוחות סוס). מערכת הנעה חשמלית, המבוססת על מצברי ליתיום-איון, מפיקה 17.6 קוט"ש. המכונית מאיצה לשישים קמ"ש ב- 4.8 שניות.

גרסה מסחרית של סמארט עם כנפיים תעלה על הכביש בארצות הברית בחודש אפריל 2013.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן