Skip to content

צה"ל: האירועים בחברון לא חרגו משגרה; הפלסטינים: 40 פצועים

מאות פלסטינים התעמתו עם כוחות צה"ל בחברון בתום הלוויה של הצעיר שנורה אתמול. הפלסטינים דיווחו על 40 פצועים, רובם משאיפת גז. בצה"ל הגיבו לאירועים אך לא רואים בהם עליית מדרגה. המפכ"ל דנינו הדליק נר עם פלוגת מג"ב בחברון ושיבח: "זו פעולה איכותית של לוחמת מג"ב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות מפגינים התעמתו היום (חמישי),  בשעות הצהריים עם חיילי צה"ל בתום הלוויה של מוחמד זיאד סלאיימה (16), שנהרג אמש מירי שוטרת מג"ב בעת שניסה לתקוף את שוטרי עמדת הבידוק בחברון. כוחות צה"ל הגיבו בירי רימוני גז, רימוני הלם ונשק אל-הרג. הפלסטינים דיווחו על 40 פצועים, רובם משאיפת גז.

חיילי צה"ל בחברון היום (צילום: סוכנות וואפא)
חיילי צה"ל פועלים בחברון היום (צילום: סוכנות וואפא)
מוחמד ספאדי, הצעיר שנהרג אתמול לאחר שתקף עמדת בידוק אתמול (צילום: סוכנות מען)
מוחמד זיאד סלאיימה, הצעיר שנהרג אתמול לאחר שתקף עמדת בידוק (צילום: סוכנות מען)

בצה"ל צפו  מראש את האירועים האלו, נערכו מבעוד מועד ומנעו את התפשטות המהומות. בצה"ל נטען כי מכלול האירועים בחברון לא היה מעבר לשגרה.  לעומת זאת,  סוכנויות הידיעות וכלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו על התפרעויות בממדים גדולים. מהפרסומים עולה כי מרבית ההתפרעויות אירעו באזור באב א-זאוויה שבחברון.

החל משעות הבוקר המוקדמות החלו התפרעויות מקומיות במספר מוקדים בחברון. במהלך הלילה הופצו כרזות שונות ברשתות החברתיות באינטרנט הפלסטיני, ובהן קריאה לנקום בשוטרת שירתה בצעיר וקריאה לפגוע בכל עמדת בידוק של מג"ב מעתה ואילך.

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, שיבח היום את תגובתה המהירה של שוטרת מג"ב באירוע הירי אתמול: "הפעולה המהירה, האיכותית של לוחמת מג"ב, יחד עם חבריה לפלוגה, מלמדת על אותה עשייה איכותית ומקצועית המאפיינת את החיל ואת המשטרה. היא מלמדת על רעות ואחריות הדדית בין הלוחמים, ומעל לכל, היא מלמדת על המסירות והנאמנות לערך המקודש של חיי אדם".

המפכ"ל ומפקד מג"ב מדליקים נרות חנוכה יחד עם חיילי פלוגת מג"ב בחברון (צילום: דובר המשטרה)
המפכ"ל ומפקד מג"ב מדליקים נרות חנוכה יחד עם חיילי פלוגת מג"ב בחברון (צילום: אורן כהן, דוברות המשטרה)

דנינו הגיע יחד עם ניצב עמוס יעקב, מפקד מג"ב, להדליק נר חנוכה יחד עם חיילי פלוגת מג"ב שפועלת בחברון. המפכ"ל התייחס לפעילות מג"ב בחברון ואמר כי "המציאות הביטחונית המורכבת בשטחי יהודה ושומרון מחייבת עשייה בנחישות וברגישות ואני מדגיש – עשייה, משום ששוטרי מג"ב עושים, פשוטו כמשמעו, בכל יום, בכל שעה, כדי להילחם בטרור ובהפרות הסדר לצד הכלה ורגישות כלפי האוכלוסייה האזרחית".

[related-posts]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן