Skip to content

צלמי סוכנות רויטרס הופשטו והוכו בחברון

לטענת שני הצלמים מסוכנות הידיעות, הם הוכו והופשטו באמצע רחוב ואחד מהם נאלץ לקבל טיפול רפואי בשל רימוני גז שנורו לידם. מסכות הגז ומצלמותיהם נלקחו לפני כן. צה"ל פתח בחקירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני צלמי עיתונות מטעם סוכנות הידיעות רויטרס הוכו ואולצו להתפשט ע"י חיילי צה"ל בעת שסיקרו את העימותים בין כוחות צה"ל לפלסטינים, שאירעו שלשום בחברון. כך דיווחה הלילה (שישי) סוכנות הידיעות. לפי הדיווח נתקלו השניים בחיילי צה"ל, במרכז העיר, לא רחוק מהמקום בו אירע הירי לעבר הנער מוחמד ספאדי שנהרג. כתוצאה מכך נזקק אחד מהשניים לקבל סיוע רפואי.

בצה"ל מוסרים כי נפתחה חקירה בעניין. שני הצלמים, יוסרי אל ג'מאל ומעמון ואזוואז, סיפרו כי הם נעצרו על ידי כוח צה"ל בעת שהיו בדרכם למחסום הסמוך, בו אירעה תקרית הירי. לטענתם הם אולצו לצאת מרכבם ואז הכו בהם באגרופים ובקתות הרובים. לדבריהם, עיקר ההאשמות שהוטחו  בפניהם היו על רקע היותם עובדים עם ארגון בצלם, שמתעד בין היתר גם את פעולות חיילי צה"ל והעימותים בין מתנחלים לפלסטינים בשטחים. 

חיילי צה"ל במהלך המהומות אתמול (צילום: סוכנות וואפא)
חיילי צה"ל במהלך המהומות אתמול (צילום: סוכנות וואפא)

לטענת השניים, החיילים לא אפשרו להם להוציא תעודות עיתונאי ולהציגן בפניהם, ואילצו אותם לפשוט את בגדיהם, עד שנותרו בתחתוניהם בלבד, ולכרוע ברך ברחוב כשידיהם שלובות מאחורי ראשם. עוד דיווחה רויטרס, כי צלמים נוספים מתחנת טי.וי המקורבת לחמאס, שעמדו בצדו של הרחוב, נדרשו גם הם לצאת מרכבם. אחד הצלמים סיפר כי הכוח ירה לעברם רימוני גז כשבסופו של דבר נדרש ואזוואז להתפנות לבית חולים מקומי ולשהות בו מספר שעות לצרכי טיפול רפואי. עוד טענו שני העיתונאים, כי נלקחו מרכבם מסיכות גז ומצלמות וידאו.

"אנחנו מגנים את היחס לעיתונאים שלנו והבענו את תחושת התדהמה שלנו בפני הרשויות הישראליות", אמר הבוקר העורך האחראי של חדשות רויטרס, סטיבן ג'יי אדלר. מצה"ל נמסר כי מח"ט המרחבית התבקש לפתוח בחקירה בנושא הטענות. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן