Skip to content

בקשה לפסילת ש"ס ויהדות התורה לוועדת הבחירות

העילה לבקשה: הדרת נשים. "שלילת הזכות להציג מועמדות לכנסת פוגעת באופי הדמוקרטי ובתפקודה הדמוקרטי של כנסת ישראל", טוענים הגופים שהגישו את העתירה לוועדת הבחירות המרכזית. "היא חוסמת בפני מחצית האוכלוסייה כל אפשרות ליטול חלק בגופים המייצגים במוסד המרכזי של השלטון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, הוגשה אתמול בקשה לפסל את סיעות ש"ס ויהדות התורה על רקע הדרת נשים. הבקשה הוגשה ע"י ד"ר לורה ורטון, חברת מועצת העיר ירושלים; תנועת ישראל חופשית; עמותת כ"ן – כוח נשים; קולך, פורום נשים דתיות; השדולה הפלורליסטית; התנועה הירושלמית – למען ירושלים פלורליסטית  וגורמים נוספים.

גם זו הדרת נשים: פשקוויל במאה שערים המורה על איסור מעבר גברים לצד ימין של רחוב מאה שערים בלילות חוהמ"ד סוכות. צילום: תמר הירדני (ויקיפדיה)
גם זו הדרת נשים: פשקוויל במאה שערים המורה על איסור מעבר גברים לצד ימין של רחוב מאה שערים בלילות חוהמ"ד סוכות. צילום: תמר הירדני (ויקיפדיה)

הבקשה מבוססת על חוק יסוד הכנסת הקובע מפורשות: "כל אזרח ישראלי, שביום הגשת רשימת המועמדים הכוללת את שמו הוא בן עשרים ואחת ומעלה, זכאי להיבחר לכנסת". העותרים לוועדת הבחיראות המרכזית טוענים כי ש"ס ו"יהדות התורה" עוברות על חוק יסוד הכנסת ואינן מאפשרות לנשים להצטרף לשורותיהן או להציג מועמדות לתפקידים בהן. "שלילת הזכות להציג מועמדות לכנסת פוגעת באופי הדמוקרטי ובתפקודה הדמוקרטי של כנסת ישראל", טוענים הגופים שהגישו את העתירה לוועדת הבחירות המרכזית. "היא חוסמת בפני מחצית האוכלוסייה כל אפשרות ליטול חלק בגופים המייצגים במוסד המרכזי של השלטון. למניעת הזכות להיבחר יש השלכות קשות הפוגעות במדינה ובאופייה הדמוקרטי. יתרה מזאת, בגלל החוק למימון מפלגות נוצר מצב אבסורדי שבו מדינה מממנת גופים המפלים נשים".

העותרים מפנים את תשומת לב הוועדה לתקנונים של ש"ש ויהדות התורה הקובעים כי אישה לא תהיה זכאית להצטרף לתנועות אלו, אלא רק לתנועות נשים נפרדות שאינן מתמודדות לכנסת. "אסור למדינה לברוח מהאחריות המוטלת עליה לנוכח אפליה בוטה זו נגד נשים, הפרה של חוקי היסוד ופגיעה מכוונת באופי הדמוקרטי של המוסד המרכזי בשלטון", אומרים העותרים ומבקשים מיו"ר ועדת הבחירות, השופט אליקים רובינשטיין להפעיל את סמכותו  ולהביא את הבקשה לדיון בוועדת הבחירות המרכזית.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן