Skip to content

המזרח התיכון הפסיד 5 מיליון תיירים ב-2011 בשל המצב הפוליטי

המזרח התיכון הפסיד 5 מיליון תיירים בשנת 2011 בגלל המהומות החברתיות בארצות ערב ארגון התיירות העולמי צופה שהשנה יגיע מספר התיירים לראשונה למיליארד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

המזרח התיכון הפסיד 5 מיליון תיירים בשנת 2011 בגלל המהומות החברתיות בארצות ערב.
ארגון התיירות העולמי צופה שהשנה יגיע מספר התיירים לראשונה למיליארד

מאת עירית רוזנבלום

בשנת 2012 צפוי מספר התיירים להגיע לראשונה למיליארד איש. כך מעריך ארגון התיירות העולמי UNWTO. בשנת 2011 שהסתיימה באחרונה, עם כלכלה מתאוששת לאטה, מהומות במזרח התיכון ואסון טבע ביפן, הראתה התיירות העולמית גידול של 4% ל-980 מיליון תיירים לעומת 939 מיליון ב-2010.

מנתוני הארגון עולה כי התיירות למזרח התיכון ירדה ב-2011 ב-8% לעמת 2010, בשל המהומות הפוליטיות והחברתיות בארצות ערב. לפי הערכה מדובר באובדן של 5 מיליון תיירים. עם זאת, כמה יעדים כמו ערב הסעודית, עומאן וגם ישראל, שמרו על יציבות בתיירות.

בייג'ין. הסינים החלו לבזבז. צילום עירית רוזנבלום

מי שהראתה את הביצועים הטובים ביותר היתה יבשת אירופה, עם עליה של 6% בתיירות. לצד העובדה שחלק מהגידול בתיירות למדינות דרום אירופה, השוכנות לחוף הם התיכון כמו טורקיה וצרפת, נבע מהסטה של תיירות מיעדים בצפון אפריקה ובמזרח התיכון, זכו שם גם בזרם של תיירות גואה מסקנדינביה, גרמניה ורוסיה.

עוד מראים נתוני ארגון התיירות העולמי, שהמדינות שמהן יצאו התיירים הבזבזניים ביותר ב-2011 היו דווקא מדינות מתפתחות, ביניהן המדינות המכונות BRIC – ברזיל, רוסיה, הודו וסין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן