Skip to content

ריבלין שוקל: פרישת הכנסת מאיגוד הפרלמנטים העולמי

בתגובה להזמנת נציגי חמאס מעזה, להשתתף בדיון בז'נבה: "את עתידנו באותו ארגון, ואת תשלום דמי החבר במועד הקרוב" מאת צבי זינגר איגוד הפרלמנטים הבינלאומי (IPU), הזמין בכירים בחמאס מעזה, להשתתף בדיון של וועדת זכויות האדם בז'נבה. כך דיווח היום יו"ר הכנסת, ח"כ ראובו (רובי) ריבלין, לנשיאות הכנסת. עפ"י הדיווח נמצאת משלחת החמאס – בראשות אושיר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתגובה להזמנת נציגי חמאס מעזה, להשתתף בדיון בז'נבה: "את עתידנו באותו ארגון, ואת תשלום דמי החבר במועד הקרוב"

מאת צבי זינגר

איגוד הפרלמנטים הבינלאומי (IPU), הזמין בכירים בחמאס מעזה, להשתתף בדיון של וועדת זכויות האדם בז'נבה. כך דיווח היום יו"ר הכנסת, ח"כ ראובו (רובי) ריבלין, לנשיאות הכנסת.

עפ"י הדיווח נמצאת משלחת החמאס – בראשות אושיר אל מסרי שנחשב לסמן קיצוני בחמאס ושיבח בעבר את פיגועי ההתאבדות – בשוויץ לאחר שנפגשה אתמול עם חברי הארגון. בפגישה עם ראשי איגוד הפרלמנטים הבינלאומי דרש אל מסרי מהארגון, לבחון מחדש את חברותה של הכנסת בארגון, ולדרוש ממנה להימנע ממעצר של חברי פרלמנט פלסטיניים.

ריבלין: ישקול פרישה מאיגוד הפרלמנטים העולמי. צילום - אתר הכנסת

בלשכת יו"ר הכנסת אומרים כי הזמנת אנשי החמאס היא הפרת ההתחייבות של הארגון לישראל, שניתנה במהלך פגישה שקיים אנדרס ג'ונסון מזכ"ל הארגון, בחודש שעבר, עם יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין. ריבלין התריע בפני ג'ונסון כי הרשות מנסה לכלול במשלחותיה הפרלמנטאריות אנשי חמאס, ואילו ג'ונסון השיב, כי "הסכם פיוס לא יועיל לחמאס. לא נאפשר לחברי חמאס להשתתף במשלחת הפלסטינית לארגון". ריבלין דרש אז מג'ונסון: "על הארגון להבהיר כי הוא אוסר על נוכחותם של אנשי חמאס בשורותיו, עם או בלי הסכם פיוס".

"הפרת האמירה המפורשת של האיגוד מחייבת אותנו בקבלת הבהרות מהארגון. לא נסתפק במחאה, אלא גם נשקול את עתידנו באותו ארגון, ואת תשלום דמי החבר במועד הקרוב", אמר ריבלין היום לחברי הנשיאות. ריבלין הוסיף כי בכוונתו לשוחח בעניין זה עם ראשי הפרלמנטים בעולם. "לא נשלם כרטיסים לתיאטרון שבו אנחנו משחקים בתפקיד הקורבן. איננו צריכים לעזוב כל ארגון בינלאומי שבו ישראל סופגת ביקורת, אך כאן מדובר בהתרסה כלפי עצם קיומה של מדינת ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן