Skip to content

עד 2017 כ-50% מהזמנות הנסיעות יתבצעו באינטרנט

כך קובע מחקר שפירסם יאט"א. כבר כיום מהוות הנסיעות את קטגורית המסחר האלקטרוני הגדולה ביותר. המחקר מגלה שהנוסעים מגלים עניין רב לבצע הזמנות בטלפונים חכמים ובטאבלטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנסיעות מהוות את קטגוריית המסחר האלקטרוני הגדולה ביותר, באמצעות מכירת כרטיסי טיסה של חברות התעופה. על פי הערכה, בארה"ב בלבד, נכנסו ב-2012 85.7 מיליארד אנשי עסקים ותיירים, לפחות פעם אחת, לרשתות המקוונות של חברות התעופה. כך עולה מפרסום מחקר עצמאי "להסתכל קדימה עד 2017" לזיהוי המגמות העיקריות הגורמות למהפך בתחום הפצת הנסיעות. המחקר נכתב על ידי הנרי הרטבלדט (Henry H. Harteveldt), מייסד ושותף בקבוצת המחקר Atmosphere Research, ופורסם השבוע על ידי הארגון הבינלאומי להובלה אווירית (יאט"א)

עוד מגלה המחקר:

רוכש נסיעות טיפוסי נכנס, לפני הזמנת הטיול, ל-22 רשתות מקוונות. אבל נוסעים שהסתמכו רק על אתרים שהיו צד שלישי (לא של חברת התעופה), לא קיבלו את כל המידע הדרוש כדי לקבל החלטה מושכלת לרכישה מלאה.

הנוסעים, כמו האוכלוסיה הכללית, רוכשים טלפונים חכמים וטאבלטים, במקביל לצמיחתם המשמעותית, בשל הגידול ביכולות שלהם. נוסעים מגלים עניין רב בשימוש במכשירים ניידים, כדי לתכנן את לוח הטיסות שלהם. דבר הממחיש את הנוחות שמכשירים אלה מספקים.

במחקר צופים שעד 2017 יתבצעו 50% מההזמנות באינטרנט ואולי אפילו יותר, באמצעות רכישות בהתקנים ניידים, שהתבצעו, בגלל נוחות השימוש, באמצעות הטלפון הנייד. המחקר מציין, כי חברות התעופה הפכו קמעונאיות ולסוחרים אמיתיים של השמים. כסוחרים, זקוקות חברות תעופה למערכות היכולות לסייע להם, לא רק להפיץ את טיסותיהם, אלא להעריך את היעילות של ערוצי ההפצה השונים – מקוונים ולא מקוונים, ישירים או עקיפים, בהתתחשב בעלויות הסבירות.

המחקר מגלה, כי "חברות התעופה לא רוצות ערוצי הפצה המציגים את כל חברות התעופה וסוחרות באופן שווה ביניהן. חברות התעופה רוצות ומצפות משותפות ההפצה שלהן להציע לנוסעים קשרים מועילים עם מידע רב לקבלת החלטות רכישה נכונות אצלן, הורדת הסתייגויות הנוסעים, בהתבסס באופן בלעדי על המחיר".

חשיבות השליטה בהזמנות

לעומת זאת, הלקוחות מאמינים, כך מתברר במחקר, כי השליטה בהזמנת טיסות חשובה. נוסעים יכולים לקבל את העובדה שחברות התעופה אינן יכולות להיות הראשונות המציעות כלים להתאמה אישית כמו לחצנים, מחוונים, ובקרות דומות אחרות, ההופכים את קניית הטיסה קלה יותר. אבל, כשהם רואים את הכלים הפרוסים באתרי האינטרנט, הם מצפים מחברות תעופה להציע הצעות ברי השוואה שימושית.

המחקר מציין כי "חברות תעופה מעוניינות בפלטפורמות מסחר היכולות לתמוך במחירי נסיעה רבי היקף, בשקיפות המוצר, בתמחור דינמי, בשיווק עשיר ובסיסי נלווה למוצר, בקידום מכירות כולל חקר שוק ופיתוח של מוצרים חדשים, וביכולת אמינה ומאובטחת. כל זאת, כדי שהנוסעים יוכלו לעבד בצורה מהימנה את הצעות הקניות בכניסה לאתרים. חשוב מכך, חברות תעופה להוטות לראות ספקים חדשים נכנסים למרחב ההפצה והמסחר שלהם".

על פי המחקר, ההפצה היא כבר לא דרך נאותה לחשיבה כיצד יכולות חברות תעופה למכור את המוצרים שלהם, היות שנוצר תהליך, שבו מנהלי חברת תעופה מתמקדים יותר ויותר בתוצאות. לכן, עד 2017 מה שחברות תעופה מכנות היום 'הפצה' יוחלף בהתמקדות מסחרית בערוץ מבוסס ערך יצירתי.

חברת Atmosphere Research, שביצעה את המחקר מאמינה, שגישה חדשה זו, הנתמכת ב"מרכז יצירתי ערכי", (“value creation hubs VCH), תייצג את הציר האבולוציוני ההתפתחותי- מגישת מערכת ההפצה הנוכחית לגישת ערוצי מסחר יצירתיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן